Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Silnik elektryczny E7A nowej generacji. Renault i Valeo szykują coś specjalnego

silnik elektryczny E7A renault Valeo

Francuskie Renault Group wprowadziła na rynek w 2012 roku silniki z nawiniętym wirnikiem. Teraz firma postanowiła podjąć kolejne wyzwanie i zaprojektować nową generację silnika, która nie ma sobie równych na świecie pod względem mocy i efektywności, a także nie wykorzystuje rzadkich metali ziemskich. W tym przedsięwzięciu Renault współpracuje z firmą Valeo, która wnosi do projektu swoją wiedzę na temat stojanów. Nowy silnik elektryczny E7A, jest obecnie w fazie prototypu i ma zostać wprowadzony na rynek w 2027 roku.

Współpraca między Renault Group a Valeo rozpoczęła się w 2021 roku i szybko przerodziła się w wspólne przedsięwzięcie. Obydwie firmy połączyły swoje kluczowe komponenty (Renault dostarczyło wirnik, a Valeo stojan) oraz ekspertyzę w zakresie rozwoju technologii i produkcji. Obecnie pracują nad doskonaleniem silnika E7A.

Silnik elektryczny E7A. Kompaktowy i wolny od rzadkich metali ziemskich

Renault było pionierem w zakresie produkcji pojazdów z elektrycznie wzbudzanymi silnikami synchronicznymi (EESM) od momentu wprowadzenia modelu ZOE w 2012 roku. Dzięki tej wiedzy firma jest w stanie dostarczyć architekturę „wszystko w jednym” dla nowego silnika E7A, co pozwala na zmniejszenie jego rozmiarów o 30% w porównaniu z obecnymi silnikami stosowanymi w modelach Megane E-Tech i Scenic E-Tech. Ponadto technologia wirnika, która nie wymaga zastosowania rzadkich metali ziemskich, pozwala zmniejszyć ilość węgla w silniku o 30%.

Czytaj także: Catl Shenxing. Nowa era akumulatorów szybkiego ładowania

Więcej mocy przekłada się na większą efektywność

Trzecia generacja silnika pozwoli skrócić czas ładowania baterii, ponieważ system będzie przystosowany do pracy z napięciem 800 V, a nie 400 V, jak jest to standardem obecnie. Stojan dostarczany przez Valeo zwiększy moc i efektywność silnika. Nowy silnik E7A będzie w stanie dostarczyć moc do 200 kW, dostarczając więcej energii bez zwiększania zużycia energii elektrycznej. Silnik E7A wykorzystuje specjalną technologię do montażu miedzianych przewodów, co jest specjalnością firmy Valeo od 2010 roku.

Na chwilę obecną silnik jest nadal w fazie rozwoju. Produkcja seryjna tej nowej generacji silnika rozpocznie się w fabryce Renault Group w Cléon pod koniec 2027 roku.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share