Volvo Recharge XC40 trafiło do sprzedaży w roku modelowym 2021.Jest pierwszym produkcyjnym elektrycznym samochodem marki, który napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi.
Czy jest to dobry wybór do zakupu?
Z pewnością Volvo CX40 napędzane tradycyjnymi silnikami spalinowymi jest wygodniejsze w użytkowaniu. Możemy go po prostu zatankować na dowolnej stacji benzynowej. Jest też dużo tańszy niż jego nowy odpowiednik Recharge.
Jednak z doświadczenia użytkowników wynika, że nowe Volvo XC40 Recharge jest zdecydowanie lepszym i przyjemniejszym samochodem do prowadzenia. Wielkość i umiejscowienie akumulatora powoduje, że samochód prowadzi się bardziej płynnie i jest bardziej stabilny. Dodając do tego przyspieszenie okazuje się że, elektryk Volvo jest bardzo dynamiczny – użytkownicy tego samochodu będą bardzo zaskoczeni osiągami jakimi dysponuje Recharge XC40. Samochód jest wstanie przyspieszyć od 0 do 100km w około 4,5 sekundy. Dzięki akumulatorowi o pojemności 78 kWh (który można ładować tylko do 75 kWh, w celu zapewnienia dłuższej eksploatacji), możemy pokonać 350 kilometrów drogi bez ładowania. Po podłączeniu samochodu do szybkiej ładowarki o mocy 150kW, Recharge XC40 możemy naładować do pojemności 80% w około 40 minut.
Technologicznie Volvo XC40 Recharge wyposażone jest w ten sam system rozrywkowo-informacyjny co zwykłe Volvo XC40. Na pokładzie znajduje się ten sam 9,0-calowy wyświetlacz główny i 12,3-calowy ekran zestawu wskaźników. System oparty jest na oprogramowaniu Android co zapewnia dużo lepszą funkcjonalności i łatwość obsługi jak obecne smartfony. Samochód wyposażony jest standardowo w dwa porty USB oraz ośmiogłośnikowy system audio. Opcjonalnie możemy zamówić system audio klasy premium z 14-głośnikowym układem Harman Kardon.
W kwestiach bezpieczeństwa, XC40 Recharge uzyskał od IIHS oznaczenie Top Safety Pick+ 2021, co oznacza najwyższą możliwą ocenę, podobnie jak jego spalinowy odpowiednik. Funkcje bezpieczeństwa wspomagające kierowcę są wspólne dla obu modeli XC40. Wyposażenie standardowe obejmuje między innymi ostrzeżenie przed kolizją, automatyczne hamowanie awaryjne zarówno z przodu jak i z tyłu, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu, asystent utrzymania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola oraz automatyczne światła drogowe i wycieraczki przedniej szyby. Aby cieszyć się jazdą z adaptacyjnym tempomatem i ulepszonym asystentem utrzymania pasa ruchu, musimy domówić opcjonalny pakiet Advanced.
Krótkie podsumowanie modelu Volvo Recharge XC40.
Największe plusy:
- bardziej cichy i przyjemniejszy w prowadzeniu niż jego spalinowy odpowiednik
- eleganckie wnętrze i stylistyka nadwozia
- bardzo dobra dynamika przyspieszenia
Minusy:
- wykonanie niektórych elementów wewnętrza z plastikowych materiałów
- niezbyt duży zasięg pojazdu
- dużo wyższa cena w porównaniu do spalinowego brata.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta