Nissan Leaf 2023 to atrakcyjny samochód dla osób dojeżdżających do pracy dzięki niskiej cenie początkowej, bogatej palecie zastosowanych technologii i funkcji bezpieczeństwa oraz przyjemnym doświadczeniom z jazdy. Jednak jego krótki zasięg i ograniczona zdolność szybkiego ładowania obniżają jego ogólną ocenę.
Na rok 2023 producent przygotował odświeżoną stylistyką nadwozia Leafa ze zmienionym wzorem atrapy chłodnicy, reflektorów i zderzaków. Ponadto Nissan chce zmniejszyć ofertę z pięciu do dwóch wersji wyposażenia.
Największymi plusami tego miejskiego elektryka są:
- żwawe przyspieszanie i dobre prowadzenie
- przestronne, komfortowe wnętrze
- łatwy w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy
- wiele standardowych funkcji poprawiających bezpieczeństwo
Największe minusy to:
- przeciętne materiały wykończeniowe zastosowane w kabinie
- krótki zasięg jazdy elektrycznym Nissanem Leaf
Nissan Leaf na 2023 rok przedstawia dwie wersje konfiguracji. Leaf S ma akumulator o pojemności 39 kWh i silnik elektryczny o mocy 150 koni mechanicznych, oraz druga – Leaf SV Plus ma większy akumulator o pojemności 59 kWh i silnik elektryczny o mocy 214 koni mechanicznych. Obie wersje wyposażone są w automatyczną jednobiegową skrzynię biegów i napęd na przednie koła.
Wrażenia z jazdy dla obu modeli są dość podobne. Leaf z łatwością zjeżdża rozpędza się dzięki natychmiastowemu momentowi obrotowemu, który zapewnia mu silnik elektryczny i z dużą przyjemnością podróżuje się tym samochodem po mieście. Warto dodać, że przyspieszenie Nissana Leaf wynosi około 7 sekund od 0 do 100km/h, co potwierdza bardzo dobre osiągi tego samochodu.
Hamulce zapewniają hamowanie. Podobnie jak wiele pojazdów elektrycznych, Leaf jest wyposażony w układ hamowania regeneracyjnego (tryb e-Pedal), który może zatrzymać samochód po zdjęciu pedału gazu. Technologia ta jest to często określane jako jazda jednym pedałem, a Leaf ma ten system opracowany w bardzo zaawansowanym stopniu.
Wnętrze Nissana Leaf ma swoje dobre i złe strony. Kabina wydaje się solidna i dobrze skomponowana, a przy wyższych prędkościach nie ma zbyt wielu dobiegających odgłosów szumu czy wiatru. Jednak sam układ wnętrza wygląda na dość przestarzały, szczególnie obok najnowszych pojazdów elektrycznych, a większość powierzchni we wnętrzu kabiny wykończona jest twardymi i raczej tanimi tworzywami sztucznymi, ale można się tego spodziewać, biorąc pod uwagę przystępną cenę Leafa.
Ekran dotykowy Leafa o niskiej rozdzielczości wygląda raczej przestarzało i przeciętnie, szczególnie podczas korzystania z Apple CarPlay lub Android Auto, natomiast działa on bardzo szybko i sprawnie. Ekran dotykowy szybko reaguje na dotyk, a menu jest bardzo proste w obsłudze. Panel posiada wiele przycisków i pokręteł do sterowania dźwiękiem i klimatyzacją, co wspomaga łatwość obsługi. Zestaw wskaźników jest bardzo intuicyjny i czytelny.
Standardowe funkcje systemu informacyjno-rozrywkowego:
- 8-calowy ekran dotykowy, Apple CarPlay, Android Auto, radio satelitarne, czterogłośnikowe stereo, Bluetooth i cztery porty USB
- nawigacja i sześciogłośnikowy zestaw stereo
Leaf może się okazać dobrym wyborem w przystępnej cenie. Zapewniając dość komfortową jazdę i łatwe manewrowanie w miejskim gąszczu.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta