Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Dongfeng Motor Group w Polsce. Czy elektryczny Dongfeng Box za 99 900 zł i benzynowy SUV Dongfeng Mage podbiją rynek?

Dongfeng Motor Group w Polsce
Dongfeng Motor Group w Polsce, źródło: SAMAR

Jak podaje Instytut badań rynku motoryzacyjnego, podczas warszawskiej premiery, chiński koncern Dongfeng Motor Group w Polsce zaprezentował polskim klientom swoje flagowe modele z segmentów ekonomicznego, premium i luksusowego. Firma AFG Motors, oficjalny dystrybutor marki, wprowadziła na rynek siedem modeli, w tym elektryczny Dongfeng Box oraz benzynowy SUV Dongfeng Mage.

Dongfeng Motor Group w Polsce to strategia na trzech frontach

Dongfeng Motor Group rozpoczął ekspansję w Polsce z przemyślaną strategią obejmującą trzy ściśle określone segmenty rynku motoryzacyjnego:

  • Marka Dongfeng: segment ekonomiczny czyli funkcjonalne samochody codziennego użytku
  • VOYAH: segment premium adresowany do wymagających klientów biznesowych
  • M-HERO: segment luksusowy, pokazujący pełne możliwości technologiczne koncernu.

Każda z marek skierowana jest do innego typu odbiorcy, co ma zapewnić sukces na konkurencyjnym rynku.

Elektryczny Dongfeng Box czyli kompakt dla miasta

elektryczny Dongfeng Box
Elektryczny Dongfeng Box, źródło: SAMAR

Wśród premierowych modeli wyróżniał się elektryczny Dongfeng Box. Ten kompaktowy samochód miejski napędzany jest silnikiem o mocy 95 KM, a za magazynowanie energii odpowiada nowoczesny akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy. Jego standardowe wyposażenie obejmuje między innymi:

  • oświetlenie LED,
  • skórzaną tapicerkę,
  • elektrycznie sterowany i wentylowany fotel kierowcy.

Dongfeng Box, który dostępny jest w cenie 99 900 zł brutto, już podczas poznańskich targów wzbudził spore zainteresowanie, a pierwsze egzemplarze trafiły do nabywców.

Dongfeng Shine – sedan w erze SUV-ów

Drugą ciekawą propozycją jest Dongfeng Shine, czyli sedan klasy średniej wyposażony w silnik 1.5 turbo o mocy 195 KM. W dobie dominacji crossoverów i SUV-ów Shine oferuje alternatywę dla miłośników klasycznych nadwozi. Model wyróżnia się on:

  • czterocylindrowym układem napędowym,
  • skórzaną tapicerką,
  • nowoczesnym systemem multimedialnym.

Cena tego modelu rozpoczyna się od 99 900 zł.

Benzynowy SUV Dongfeng Mage, czy będzie hit sprzedaży?

W segmencie SUV-ów koncern pokłada duże nadzieje w benzynowym SUV-ie Dongfeng Mage. Ten reprezentant segmentu C jest napędzany turbodoładowanym silnikiem 1.5 o mocy 195 KM, współpracującym z siedmiobiegową skrzynią automatyczną z podwójnym sprzęgłem. W standardzie znajdziemy tu:

  • elektryczne fotele,
  • skórzaną tapicerkę,
  • oraz kamerę 360°.

Cena wyjściowa to 123 900 zł brutto, co czyni Mage bardzo atrakcyjną ofertą wśród konkurencyjnych SUV-ów dostępnych na polskim rynku.

benzynowy SUV Dongfeng Mage
Benzynowy SUV Dongfeng Mage, źródło: SAMAR

Dongfeng Huge – więcej przestrzeni i luksusu

Dla rodzin i klientów poszukujących przestrzeni Dongfeng przygotował model Huge. Wyposażony jest on w ten sam silnik 1.5 turbo, ale o zwiększonej mocy 204 KM, a model wyróżnia się:

  • siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów,
  • 19-calowymi felgami,
  • bogatym wykończeniem na poziomie marek premium.

Cena tego modelu wynosi 149 000 zł.

Segment premium i luksusowy to natomiast VOYAH i M-HERO

Podczas warszawskiej premiery pokazano również:

  • M-HERO w cenie 799 000 zł – to prawdziwa wizytówka luksusu i technologii
  • VOYAH Dream za 440 000 zł – reprezentanta klasy premium
  • VOYAH Free za 359 000 zł – nowoczesny SUV, który nie był obecny na prezentacji, ale znalazł się w ofercie.

Sieć salonów Dongfeng Motor Group w Polsce

Pierwszy salon Dongfeng Motor Group w Polsce został otwarty w Warszawie przy ulicy Białowieskiej 6. Wkrótce pojawią się kolejne punkty sprzedaży w Gdańsku, Rzeszowie, Kielcach i Radomiu.

Robert Żarkowski, zarządzający marką Dongfeng w ramach AFG Motors, zapowiada dynamiczny rozwój sieci dealerskiej, także wkrótce powstaną kolejne salony ma mapie Polski.

Czy będzie sukces na naszym rynku?

Wejście Dongfeng do Polski zwiększa konkurencję na rynku motoryzacyjnym. Modele takie jak elektryczny Dongfeng z modelem Box i benzynowy SUV Mage mają szansę szybko zaskarbić sobie sympatię polskich kierowców, łącząc atrakcyjne ceny z bogatym wyposażeniem i nowoczesnymi technologiami.
Czy chiński gigant odniesie sukces nad Wisłą? O tym przekonamy się już wkrótce.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło zdjęć: materiały prasowe SAMAR

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share