20 maja 2025 roku miała miejsce polska premiera prasowa modelu, który bez wątpienia zamiesza na rynku dużych elektrycznych SUV-ów – czyli elektryczny Hyundai IONIQ 9. To największy i najbardziej zaawansowany technologicznie model EV koreańskiego producenta. Nowość mierzy ponad 5 metrów długości i może wygodnie przewieźć aż 7 osób, oferując przy tym zasięg ponad 600 kilometrów na jednym ładowaniu. Co więcej, jakość wykończenia wnętrza i zaawansowanie techniczne bez kompleksów konkurują z autami z segmentu premium.
Błyskawiczne ładowanie i imponujący zasięg
W czasach, gdy zasięg i czas ładowania są kluczowe dla kierowców aut elektrycznych, Hyundai IONIQ 9 w tym zakresie nie zawodzi. Dzięki technologii 800V oraz gigantycznemu akumulatorowi o pojemności 110,3 kWh, ładowanie od 10% do 80% trwa zaledwie 24 minuty (moc ładowania do 240 kW). Oznacza to, że krótki postój przy stacji szybkiego ładowania wystarczy, by znów ruszyć w trasę.

Zasięg? Producent deklaruje od 600 do 620 km według cyklu WLTP, co czyni IONIQ-a 9 jednym z liderów w swojej klasie.
Duży SUV Hyundai IONIQ 9, ale aerodynamika godna kompaktu
Dzięki imponującemu współczynnikowi oporu powietrza Cx = 0,259, który jest zbliżony do wyników osiąganych przez auta kombi, duży SUV Hyundai IONIQ 9 pokazuje, że inżynieria nie zna granic. Osiągnięto to między innymi dzięki:
- gładkiej, pozbawionej wystających elementów przedniej części nadwozia,
- automatycznie chowającym się klamkom,
- osłonom aerodynamicznym podwozia,
- cyfrowym lusterkom bocznym.
Trzy warianty napędu i nawet 435 KM mocy
IONIQ 9 oferuje trzy wersje napędu:
- RWD (tylny napęd): 218 KM i 350 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h w 9,2 s,
- AWD (napęd na cztery koła): 313 KM i 605 Nm, sprint w 6,7 s,
- Performance: aż 435 KM i 700 Nm, osiąga 100 km/h w 5,2 s.
Prędkość maksymalna samochodu wynosi odpowiednio 190 lub 200 km/h. Co więcej, elektryczny Hyundai IONIQ 9 może holować przyczepy o masie nawet do 2500 kg (wersje AWD i Performance). Możecie też zobaczyć specyfikację USA nowego Hyundaia Ioniq 9.
Design, który przyciąga wzrok

Nadwozie nowego IONIQ-a 9 to połączenie miękkich linii i futurystycznych akcentów:
- charakterystyczne reflektory i tylne światła w formie pikseli LED,
- szeroka listwa świetlna z tyłu,
- oraz nowe wzory felg w rozmiarach od 19 do 21 cali.
Wnętrze klasy premium i ekologia
W kabinie króluje minimalistyczny, relaksujący design i nastrojowe oświetlenie. Do wykończenia wnętrza użyto ekologicznych materiałów, w tym:
- wełny, skóry ekologicznej lub skóry nappa,
- materiałów pochodzących z recyklingu sieci rybackich, PET, aluminium,
- tworzyw z roślin: trzciny cukrowej, kukurydzy, oleju rzepakowego,
- farb z pigmentami uzyskanymi z przetworzonych opon.
Komfort i nowoczesna technologia, czyli 7 osobowy IONIQ 9
IONIQ 9 to auto stworzone z myślą o rodzinie i podróżach. Wyróżniają go takie elementy jak:
- 6 lub 7 miejsc siedzących – w wersji 6-osobowej dostępne są obrotowe fotele lub kapitańskie z funkcją relaksu,
elektryczne składanie foteli 2. i 3. rzędu,
- 3-strefowa klimatyzacja już w standardzie,
- system audio BOSE z aktywną redukcją hałasu (nawet o 3 dB),
- 6 gniazd USB-C 100W, port komunikacyjny oraz funkcja V2L (3,6 kW) do zasilania urządzeń zewnętrznych,
- elektrycznie wysuwany hak holowniczy i kolumna kierownicy,
- przesuwany podłokietnik z dostępem dla obu rzędów.

Kiedy w salonach?
Pierwsze egzemplarze Hyundai IONIQ 9 mają trafić do polskich salonów na przełomie sierpnia i września 2025 roku. Ceny mają zostać ogłoszone niebawem, ale z pewnością będą jednym z gorętszych tematów nadchodzących miesięcy.
Elektryczny Hyundai IONIQ 9
Elektryczny IONIQ 9 EV to samochód, który ustanawia nowe standardy w klasie dużych SUV-ów. Łączy ogromny zasięg, błyskawiczne ładowanie, przestronność i luksusowe wykończenie z zaawansowaną aerodynamiką i nowoczesnymi technologiami. To propozycja zarówno dla rodzin, jak i kierowców ceniących sobie komfort, prestiż i ekologię.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta