Nowe BMW iX3 2026 to więcej niż samochód. Panoramic iDrive, BMW Symbiotic Drive, Heart of Joy i wiele innych technologii.

Nowe BMW iX3 2026
Nowe BMW iX3 2026, źródło: BMW

Proszę Państwa, właśnie jesteśmy świadkami dużego przełomu. Zapomnijcie o wszystkim, co do tej pory wiedzieliście o elektrycznych SUV-ach. Wszystko dlatego, że nowe BMW iX3 2026, pierwszy herold rewolucyjnej „Neue Klasse„, wjeżdża na scenę, by napisać zasady gry od nowa. To nie jest ewolucja. To jest reset.

Jako osoba, która od lat z wypiekami na twarzy śledzi każdy ruch gigantów z Monachium, muszę przyznać, że dawno nic nie wywołało we mnie takich emocji. Jest to samochód, w którym odwaga projektantów spotkała się z geniuszem inżynierów by stworzyć spójną i fascynującą wizję przyszłości. Przyjrzyjmy się bliżej, dlaczego elektryczne BMW iX3 to samochód, o którym będzie się mówić latami.

Nowe oblicze BMW, czyli odwaga, czystość i ponadczasowość

Spoglądasz pierwszy raz i już wiesz, że masz do czynienia z czymś wyjątkowym. BMW zerwało z dotychczasowymi konwencjami i zaprezentowało język stylistyczny, który jest jednocześnie purystyczny, odważny i – ośmielę się to powiedzieć – ponadczasowy. To powrót do esencji marki, ale w ultranowoczesnym wydaniu.

Widzimy pionowy przód z nową interpretacją kultowych „nerek”. który nawiązuje do legendarnej „Neue Klasse” z lat 60, ale zamiast chromu, główną rolę gra tu nowa, cyfrowa sygnatura świetlna. To detal, który nadaje autu aury wyrafinowania i technologii. Sama bryła jest potężna, typowa dla SAV-a (długość 4782 mm), ale gładkie powierzchnie, zlicowane klamki i precyzyjnie poprowadzone linie sprawiają, że wygląda ona niczym wyrzeźbiona z jednego bloku metalu. Inżynierowie BMW osiągnęli tym samym imponujący współczynnik oporu powietrza (Cd) na poziomie zaledwie 0,24. To mistrzostwo aerodynamiki, które bezpośrednio przekłada się na zasięg i ciszę w kabinie.

Wnętrze, które myśli i czuje. Rewolucyjny iX3 z BMW Panoramic iDrive

Jeśli design nadwozia robi wrażenie, to wnętrze jest prawdziwym nokautem. To tutaj BMW dokonało największego skoku w przyszłość. Sercem i duszą kabiny jest absolutnie przełomowy system BMW Panoramic iDrive, ale to nie jest tylko kolejny ekran.

Wyobraźcie sobie panoramiczny wyświetlacz, BMW Panoramic Vision, rozciągający się na całej szerokości przedniej szyby. Kluczowe informacje dla kierowcy są dokładnie tam, gdzie być powinny, czyli w jego polu widzenia. Jego uzupełnieniem jest trójwymiarowy wyświetlacz Head-Up oraz centralny ekran o niekonwencjonalnym kształcie, który jest idealnie wpasowany w minimalistyczną deskę rozdzielczą. Deska ta, pokryta została tkaniną i nastrojowo podświetlona. Mamy wrażenie, że zdaje się ona unosić w powietrzu, tworząc niesamowite poczucie przestrzeni.

BMW nie zapomniało jednak o swojej fundamentalnej zasadzie: „ręce na kierownicy, oczy na drodze”. Mimo cyfrowej rewolucji, kluczowe funkcje, jak kierunkowskazy czy głośność, wciąż mają fizyczne przyciski. To idealny balans między innowacją a intuicyjnością, którego tak brakuje w wielu nowoczesnych autach.

Elektryczne BMW iX3 i technologia eDrive szóstej generacji

Przejdźmy do tego, co napędza tę rewolucję. Zastosowana szósta generacja technologii BMW eDrive to gigantyczny krok naprzód.

  • Moc i osiągi – dwa silniki elektryczne generują łącznie 469 KM i 645 Nm momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,9 sekundy.
  • Zasięg, który kończy dyskusje – dzięki nowym, cylindrycznym ogniwom akumulatorowym o wyższej gęstości energii, Nowe BMW iX3 2026 oferuje zasięg do 805 kilometrów w cyklu WLTP! To wartość, która sprawia, że tzw. „range anxiety” staje się pojęciem z zamierzchłej przeszłości.
  • Ładowanie z prędkością światła – architektura 800V pozwala na ładowanie z mocą do 400 kW. Co to oznacza w praktyce? Wystarczy 10 minut, by zyskać 372 km zasięgu. Pełne ładowanie od 10 do 80% zajmuje zaledwie 21 minut.
  • Samochód jako powerbank – nowością jest ładowanie dwukierunkowe. iX3 może zasilać zewnętrzne urządzenia (Vehicle-to-Load), oddawać energię do domu (Vehicle-to-Home), a nawet do sieci energetycznej (Vehicle-to-Grid).

Radość z jazdy po nowemu – superkomputery na straży twoich emocji

Czy w erze cyfrowej jest jeszcze miejsce na autentyczną radość z jazdy, z której słynie BMW? Odpowiedź brzmi: tak, i to bardziej niż kiedykolwiek. Nad wszystkim czuwa jeden z czterech superkomputerów – „Heart of Joy„. Przetwarza on dane dotyczące dynamiki jazdy 10 razy szybciej niż dotychczasowe systemy. Jaki mam efekt? Każdy ruch kierownicą, każde muśnięcie pedału przyspieszenia jest natychmiastowe i precyzyjne, a to daje poczucie absolutnej kontroli.

Nowością jest BMW Symbiotic Drive, gdzie oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji płynnie łączy intencje kierowcy z działaniem systemów wspomagających. To nie jest autonomiczna jazda, która odbiera nam przyjemność, lecz inteligentne wsparcie, które czyni prowadzenie samochodu jeszcze bardziej intuicyjnym i bezpiecznym.

Praktyczność i luksus – wszystko, czego potrzebujesz

Mimo całego swojego zaawansowania, nowe iX z numerem 3 pozostaje niezwykle praktycznym autem rodzinnym. Bagażnik oferuje od 520 do 1750 litrów pojemności, a pod przednią maską znajdziemy dodatkowy schowek (frunk) o pojemności 58 litrów. Co więcej, ten elektryczny SAV może pociągnąć przyczepę o masie do 2000 kg.

Personalizacja samochodu przy zakupie stoi na najwyższym poziomie – od pakietów M Sport, przez felgi w rozmiarach od 20 do 22 cali, po wyrafinowane wykończenia wnętrza, w tym skórę Merino i materiał Veganza. Ceny nowego BMW iX3 w Polsce startują od 310 000 zł, a model jest już dostępny do zamawiania. A jak wygląda wersja podstawowa tego modelu? Zobaczcie sami.

Nowe BMW iX3 2026 to już nie jest zwykły samochód jakie znamy

Nowe BMW iX3 2026 to nie jest po prostu kolejny model w gamie. To odważna deklaracja i wizytówka strategii „Neue Klasse”. BMW perfejkcyjnie udowadnia, że przyszłość motoryzacji elektrycznej nie musi być nudna ani pozbawiona emocji. Wręcz przeciwnie, może być fascynująca, inteligentna i dawać więcej radości niż kiedykolwiek wcześniej. Monachium otworzyło nowy rozdział w swojej historii, a my mamy szczęście być tego świadkami.


Źródło: BMW