Spis treści Show
Dzisiaj najważniejsze są trzy litery, które są obietnicą niezrównanych emocji, precyzji prowadzenia i czystej, nieskrępowanej radości z jazdy. Mowa oczywiście o GTS – Gran Turismo Sport, a to dlatego, że wchodzi nowy Porsche Macan GTS 2026. Od 1963 roku i legendarnego modelu 904 Carrera GTS, ten skrót w Porsche oznacza jedno: esencję sportowego charakteru. Teraz, po raz pierwszy w historii, legenda ta wkracza w świat ciszy i potężnego momentu obrotowego. Przed Państwem pierwszy elektryczny SUV, który na nowo definiuje pojęcie sportowych osiągów.
Ta rewolucja jest szczególnie wyjątkowa. Porsche nie próbuje na siłę udowodnić, że samochód elektryczny może być sportowy, ponieważ oni po prostu budują sportowy samochód, który akurat jest elektryczny. A różnica w tym podejściu jest fundamentalna.
GTS – Legenda wkracza w erę elektryczności
Zasiadając za sterami jakiegokolwiek Porsche z logo GTS, oczekuje się jednego – przede wszystkim bezkompromisowej dynamiki. I mówię wam, pierwszy elektryczny Macan GTS nie tylko spełnia te oczekiwania, ale wynosi je na zupełnie nowy poziom. Zapomnijmy na chwilę o ekologii i skupmy się na tym, co najważniejsze dla każdego fana motoryzacji, czyli na liczbach, które mówią same za siebie.
- Moc: do 571 KM w trybie Overboost z Launch Control
- Moment obrotowy: astronomiczne 955 Nm
- Przyspieszenie 0-100 km/h: zaledwie 3,8 sekundy
- Prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Zdecydowanie są to wartości, które jeszcze kilka lat temu rezerwowano dla rasowych supersamochodów, a dziś otrzymujemy je w rodzinnym, praktycznym SUV-ie. To właśnie kwintesencja inżynierii Porsche jakim jest połączenie ognia z wodą, które w ich wykonaniu zawsze się udaje.

Serce z krzemu i miedzi, czyli technologia, która powala na kolana
Sercem całego układu napędowego nowego Macana GTS są dwa silniki elektryczne, z których ten na tylnej osi jest najmocniejszą jednostką w całej gamie modelu. Dodatkowo zastosowanie najnowocześniejszych falowników z węglika krzemu (SiC) pozwala na niezwykle efektywne zarządzanie energią.
Ale moc to nie wszystko. Kluczem do użyteczności jest bateria i szybkość ładowania. Macan GTS wyposażony jest w akumulator o pojemności 100 kWh, który zapewnia imponujący zasięg do 586 kilometrów w cyklu WLTP. Co więcej, dzięki architekturze 800V, ładowanie na odpowiednio szybkiej stacji (z mocą do 270 kW od 10% do 80% trwa zaledwie 21 minut. To mniej więcej tyle, ile zajmuje wypicie dobrej kawy i przejrzenie wiadomości. Zatem koniec z erą długiego oczekiwania.
Piekielnie zwinny samochód. Jak jeździ pierwszy elektryczny Macan GTS?
I to właśnie tutaj inżynierowie z Zuffenhausen dokonali prawdziwej magii. Nowy Porsche Macan GTS 2026 prowadzi się jak… Porsche, a to zasługa kilku kluczowych elementów:
- Sportowe zawieszenie pneumatyczne (PASM) – zostało ono specjalnie skalibrowane dla wersji GTS i obniżone o 10 mm w stosunku do innych wariantów. Zapewnia idealny kompromis między komfortem a precyzją.
- Rozkład mas – jest niemal idealny, z lekką przewagą na tył 48:52, co w połączeniu z nisko umieszczonym środkiem ciężkości (baterie w podłodze) gwarantuje fenomenalną zwinność.
- Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) – to standard w GTS. Elektronicznie sterowana blokada dyferencjału na tylnej osi dba o to, by każdy z 955 niutonometrów trafił na asfalt w najbardziej efektywny sposób, dosłownie „wkręcając” auto w zakręty.
- Opcjonalna skrętna tylna oś – jest to element, który jeszcze bardziej potęguje wrażenie zwinności przy niskich prędkościach i stabilności przy wysokich.
Standardowy pakiet Sport Chrono został rozszerzony o znany z Taycana tryb „Track”, który przygotowuje cały układ napędowy i chłodzenie baterii do ekstremalnej jazdy torowej, minimalizując spadek mocy pod wpływem temperatury.
Wygląd „Performance”: Porsche Pakiet Sport Design i detale GTS
Wersje GTS zawsze wyróżniały się unikalnym, agresywnym stylem i nie inaczej jest tym razem. Charakterystyczne dla tej linii są liczne akcenty w kolorze czarnym. Przyciemniane reflektory Matrix LED, czarne obramowania szyb, a przede wszystkim – absolutna nowość, która debiutuje właśnie w tym modelu.
Mowa o Porsche pakiet Sport Design Package, który możemy zobaczyć na zdjęciach w mediach. Od początku 2026 roku będzie on dostępny dla wszystkich modeli Macan, ale to GTS otrzymuje go jako pierwszy w standardzie i to w specjalnej, dedykowanej dla siebie stylizacji. Nowe zderzaki, przeprojektowane progi boczne poszerzające się ku tyłowi oraz potężny dyfuzor sprawiają, że samochód wygląda, jakby był przyklejony do drogi, nawet stojąc w miejscu.
Całość uzupełniają 21-calowe felgi Macan Design w kolorze Antracytowej Szarości oraz nowe, ekskluzywne lakiery, w tym kultowy dla GTS kolor Carmine Red.
Wnętrze dla kierowcy to luksus, sport i technologia
W kabinie panuje atmosfera znana z innych modeli GTS. Króluje tu materiał Race-Tex, który znajdziemy na kierownicy GT Sports, fotelach czy desce rozdzielczej i połączony jest on z elementami z czarnej, gładkiej skóry. Standardem są adaptacyjne fotele sportowe z aż 18-kierunkową regulacją elektryczną.
Absolutną nowością jest opcjonalny Pakiet Wnętrza GTS, który pozwala na kolorystyczne dopasowanie detali w kabinie (przeszycia, pasy bezpieczeństwa, logotypy) do koloru nadwozia – dostępne są odcienie Carmine Red, Slate Grey Neo oraz Lugano Blue.

Nowy Porsche Macan GTS 2026 – nowy król elektrycznych SUV-ów?
Porsche po raz kolejny udowodniło, że potrafi przenieść swoje dziedzictwo w nową erę bez utraty choćby grama charakteru. Nowy Porsche Macan GTS 2026 to nie jest po prostu kolejny szybki elektryczny SUV. To prawdziwa maszyna stworzona dla kierowcy, która dostarcza emocji na poziomie zarezerwowanym dla prawdziwych aut sportowych, a jednocześnie oferując wszechstronność i komfort na co dzień.
Źródło: Porsche