Słysząc już po raz pierwszy o modelu, jakim jest nowy Renault Boreal 2026, wiedziałem, że nie mamy do czynienia z kolejnym SUV-em na zatłoczonym rynku. Jednak Boreal to coś więcej niż samochód – to symbol ambicji Renault, które nie tylko wraca na rynek C-SUV, ale robi to z rozmachem globalnym.
SUV Renault Boreal czyli Dacia Bigster w nowym wydaniu
W kręgach motoryzacyjnych mówi się, że SUV Renault Boreal to tak naprawdę Dacia Bigster, która przeszła prestiżową metamorfozę. Choć obie konstrukcje dzielą geny, platformę CMF i kluczowe proporcje to Boreal wnosi zupełnie nową jakość i technologię, odpowiadającą rynkom spoza Europy. Dacia Bigster z OpenR Link? Właśnie tak, tylko teraz w formie globalnej ofensywy Renault!
Nowy Renault Boreal 2026 to SUV na miarę światowych ambicji

Międzynarodowy plan rozwoju Renault
Boreal to czwarty filar strategii Renault International Game Plan 2024–2027. Francuski producent nie ukrywa, że stawia na rynki pozaeuropejskie, gdzie SUV-y klasy C wciąż są w fazie intensywnego wzrostu. Do końca 2027 roku Renault planuje wprowadzenie 8 nowych modeli poza Europą, z czego aż pięć w segmentach C i D, czyli tych najbardziej dochodowych.
Gdzie powstaje Boreal?
Produkowany jest on w dwóch zakładach: Curitiba (Brazylia) i Bursa (Turcja). Dzięi temu Boreal trafi do ponad 70 krajów. Ta podwójna strategia pozwala Renault na lepsze dostosowanie do lokalnych rynków i optymalizację kosztów logistycznych.
Dacia Bigster z OpenR Link jako Boreal
Dynamiczna sylwetka z duszą premium
Renault Boreal mierzy 4,56 m długości i 1,84 m szerokości. Sylwetka robi wrażenie – długi rozstaw osi (2,70 m), muskularne nadkola, wyrazista linia boczna i nowe sygnatury LED z przodu są inspirowane konceptem Niagara. Całość sprawia wrażenie auta mocnego, pewnego siebie, a zarazem eleganckiego.
Wnętrze przyszłości
Kokpit Boreala przypomina wnętrze znanych modeli elektrycznych jak Renault 5 E-Tech – z dwoma 10-calowymi ekranami w systemie OpenR Link. Obsługa głosowa przez Google Assistant, dostęp do Google Maps, Spotify, HBO Max czy Radioplayer for Renault, a także OTA (zdalne aktualizacje) – to standard, a nie opcja. Dacia Bigster z OpenR Link jako Boreal? To już rzeczywistość.

Komfort rodzinny i przemyślana funkcjonalność
Przestrzeń dla wszystkich
586 litrów bagażnika w standardzie, aż 1 770 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Do tego szereg praktycznych rozwiązań: wentylacja dla tylnych pasażerów, chłodzona konsola centralna, 4 porty USB-C, ładowarka indukcyjna i system Easy Break do szybkiego składania siedzeń.
Materiały i detale, które robią różnicę
Wysokiej jakości tapicerki wejdą w noeych w odcieniach Blue dla Ameryki Południowej i Cool Grey dla Turcji. Laserowo grawerowane wstawki, ambientowe oświetlenie w 48 kolorach i elegancki minimalizm kokpitu czynią z Boreala SUV-a klasy premium i to pisząc bez przesady.
Silnik na miarę kontynentu
1.3 TCe z EDC – dla Ameryki Południowej i Turcji
Boreal napędzany będzie nowoczesnym, turbodoładowanym silnikiem 1.3 TCe z bezpośrednim wtryskiem, który znany jest w Europie i dostępny będzie on w wariantach benzynowym i Flex Fuel (do 163 KM). Wersja dla Turcji osiąga 138 KM, ale nawet ona może pochwalić się momentem obrotowym 240 Nm i przyspieszeniem 0–100 km/h w zaledwie 9,26 sekundy.
Elastyczność napędowa
Renault zostawia sobie otwartą furtkę, ponieważ Boreal może zyskać inne konfiguracje napędowe w zależności od regionu. To dowód na elastyczność platformy CMF-B i adaptacyjność do różnych regulacji i oczekiwań klientów.

Renault Boreal to coś więcej niż tylko SUV
Renault Boreal 2026 nie jest tylko samochodem, ale to symbol prewnej przemiany. To SUV Renault Boreal czyli można powiedzieć, że Dacia Bigster, ale dopracowany do perfekcji, przemyślany strategicznie i gotowy podbić świat. Dla fanów motoryzacji to rzadkość.
Czy Boreal pojawi się w Europie? Pewnie raczej nie. Była by to zbyt duża konkurencja dla Dacii Bigster, a szkoda! Za takim wyposażeniem i dobrej cenie byłby to prawdziwy hit, większy niż Bigster.
Źródło: Renault