Dacia od lat kojarzy się z niezawodnymi i jednocześnie budżetowymi pojazdami. Teraz rumuńska marka, będąca częścią koncernu Renault, wkracza na nowy poziom z zupełnie nowym modelem Bigster. Ale czy możliwe jest, że zobaczymy wersję Dacia Bigster 200KM? Generalnie jest to największy i najbardziej imponujący samochód w historii marki, który nie tylko podąża za trendami, ale też rzuca rękawicę konkurencji z wyższych półek. Sprawdzamy zatem, dlaczego nowy SUV Dacia Bigster może być największym hitem w segmencie C.
Nowy SUV Dacia Bigster, czyli większy, mocniejszy, lepszy
Dacia Bigster to najnowszy przedstawiciel nowych modeli Dacii segmentu C. Mierzy aż 4,60 metra długości, a to plasuje go w bezpośrednim sąsiedztwie takich modeli jak Volkswagen Tiguan. Ale to, co wyróżnia Bigstera, to nie tylko rozmiary, ale przede wszystkim cena. Wersja podstawowa startuje już od 99.900 zł, a najmocniejsza obecnie konfiguracja hybrydowa (Hybrid 155) kosztuje od 124.000 zł. Dla porównania – podobnie wyposażony Tiguan potrafi kosztować ponad 50.000 zł więcej.

Dacia Bigster 200KM? To całkiem możliwe!
Choć dziś najmocniejszą wersją Bigstera jest hybryda o mocy 155 KM, to prezes Dacii Denis Le Vot w rozmowie z „auto motor und sport” zapowiedział, że możliwości tego modelu się na tym nie kończą. Marka rozważa zastosowanie hybrydowego układu napędowego o mocy 200 KM, znanego m.in. z Renault Austral i Espace. Taki wariant nie tylko podniósłby prestiż modelu, ale także przyciągnąłby nowych klientów szukających mocnego SUV-a za rozsądną cenę.
„Mamy wszystko w koncernie. Hybrydę 200 KM. Ona pasuje do Bigstera” – mówi Le Vot. Czyżby szykowała się rewolucja w ofercie Dacii?
Cel: klienci innych marek
Bigster ma ambicję być czymś więcej niż kolejną Dacią dla lojalnych klientów. Marka celuje w osoby, które nie mogą już sobie pozwolić na nowy samochód swojej dotychczasowej marki. Co ciekawe, aż 70% nabywców wybiera najwyższą wersję wyposażenia co pokazuje, że klienci oczekują dziś więcej niż podstawy, zwłaszcza jeśli cena jest atrakcyjna.
W 2024 roku aż 500.000 z 700.000 sprzedanych samochodów Dacia trafiło do osób, które wcześniej jeździły autami innych marek. Bigster ma zamiar ten trend kontynuować i umacniać.
Diesla nie będzie, ale za to nowe modele Dacii segmentu C
Dla miłośników diesli niestety nie mamy dobrych wieści. Dacia SUV Bigster nie będzie oferowana z silnikiem wysokoprężnym, podobnie jak modele marki Renault. Mimo to, aktualna wersja może holować przyczepę do 1500 kg, co i tak czyni go dobrym wyborem dla osób aktywnych i potrzebujących takiej możliwości.
Ale to nie koniec planów. Dacia zapowiedziała, że w ślad za Bigsterem pojawią się jeszcze dwa nowe modele segmentu C. Ich debiut ma nastąpić w najbliższych latach, a wszystko wskazuje na to, że będą one również oferować doskonały stosunek jakości do ceny, dokładnie tak, jak Bigster.

Czy warto było by czekać na Dacię Bigster o mocy 200KM?
Zdecydowanie tak! Dacia Bigster 200KM to była by propozycja dla tych, którzy szukają przestronnego, dobrze wyposażonego SUV-a w rozsądnej cenie. Marka, która kiedyś uchodziła za wybór wyłącznie budżetowy, dziś aspiruje do czegoś więcej i wychodzi jej to naprawdę dobrze. Jeśli szukasz nowoczesnego, mocnego auta bez przepłacania, to już teraz nowy SUV Dacia Bigster może być dokładnie tym, czego potrzebujesz.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło zdjęć: materiały prasowe producenta