Porsche 911 GT3 Manthey Kit – mistrz toru bez kompromisów

Porsche 911 GT3 Manthey Kit Porsche 911 GT3 Manthey Kit
Porsche 911 GT3 Manthey Kit, źródło: NetCarShow

Szanowni miłośnicy ryków silników i zapachu rozgrzanej gumy, wiecie doskonale, że Porsche 911 GT3 to nie jest zwykłe auto. Ale dla tych, dla których „standardowe” GT3 – nawet z pakietem Weissach – to wciąż za mało, Porsche ma gotową odpowiedź. I to odpowiedź, która dosłownie redefiniuje pojęcie „torowej perfekcji”. Oto Porsche 911 GT3 Manthey Kit – zestaw wyczynowych komponentów, który przenosi to już i tak wyśrubowane auto w kompletnie inną ligę. To jest ta chwila, kiedy inżynierowie z Weissach i specjaliści z Manthey w Meuspath postanowili pokazać, co znaczy prawdziwa pasja do jazdy.

To maszyna stworzona w jednym celu: by zdominować tor. Chyba żaden z innych seryjnie produkowanych samochodów nie jest tak często widywany na pokazach jak właśnie „dziewięćset jedenastka” w wydaniu GT3.

Aerodynamika to sztuka niewidzialnego docisku

Nie oszukujmy się, w sporcie motorowym liczy się każda milisekunda, a aerodynamika to klucz do szybkości. Już seryjne sportowe Porsche 911 GT3 imponuje dociskiem, ale Pakiet Manthey przenosi to na poziom arcydzieła.

Wyobraźcie sobie: cały spód samochodu zamienia się w jeden, ciągły element aerodynamiczny.

  • Płaski spód i dyfuzory – elementy kierujące powietrze (tzw. turning vanes) zostały wydłużone i zoptymalizowane, by generować dodatkowy docisk w szalenie efektywny sposób. Do tego dochodzi całkowicie gładki spód.
  • Przeprojektowany przód – mowa, wysunięta o 12 mm przednia warga, specjalne płetwy dyfuzora oraz flapy po bokach zwiększają docisk na przedniej osi.
  • Potężne skrzydło – charakterystyczne dla GT3 skrzydło, mocowane na „łabędziej szyi”, jest teraz szersze, wyposażone w klapę Gurney’a, a powiększone płyty końcowe optymalizują przepływ powietrza.
  • Maksymalny docisk – dzięki temu wszystkiemu, przy prędkości 285 km/h, w trybie torowym (dostępnym tylko poza drogami publicznymi) generowany jest potężny docisk rzędu 540 kg! To jest właśnie ten niewidzialny uścisk, który pozwala GT3 dosłownie kleić się do asfaltu.

Sportowe Porsche 911 GT3 – zawieszenie i hamulce

Moc bez kontroli jest niczym. Dlatego sercem Pakietu Manthey jest specjalnie opracowane, czterodrożne zawieszenie gwintowane, które można błyskawicznie dopasować do warunków na torze, nawet bez użycia narzędzi. Zmodyfikowane sprężyny (o 10% twardsze na przedniej osi niż u poprzednika) poprawiają prowadzenie na limicie i są idealnie dostosowane do znacznie zwiększonego docisku. Efekt? Wzrost mechanicznej przyczepności i niesamowita stabilność, nawet podczas przejeżdżania przez tarki.

W kwestii hamowania, kluczowe są przewody hamulcowe w oplocie stalowym w standardzie, gwarantujące chirurgiczną precyzję i optymalną kontrolę. Opcjonalnie, dla tych, którzy mają system PCCB, dostępne są specjalne wyścigowe klocki hamulcowe.
Na deser opcjonalne koła – wykute, lekkie felgi (20 i 21 cali) obniżają masę nieresorowaną o 6 kg, co dodatkowo wpływa na czucie i reakcje auta.

Porsche 911 GT3 Manthey Kit – rekord Nürburgring

A teraz przejdźmy do tego, co tygrysy lubią najbardziej: liczby i rekordy. Legendarna Pętla Północna Nürburgring – tor, który Porsche traktuje jak swój najważniejszy poligon doświadczalny – jest najlepszym świadectwem skuteczności Manthey Kit.

Za kierownicą zasiadł aktualny mistrz DTM, Ayhancan Güven. Pomimo niesprzyjających warunków, zmodyfikowane GT3 pokonało 20,8-kilometrową trasę w Eifelu w czasie 6:52.981 minut. To oszałamiający wynik!

Dla porównania, to o 2,76 sekundy szybciej niż poprzednia generacja (992.1) 911 GT3, również wyposażona w Pakiet Manthey! Obie próby odbyły się na opcjonalnych oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Ta różnica, choć wydaje się niewielka w skali okrążenia, jest absolutnie kolosalna w świecie motorsportu i dobitnie pokazuje, jak dalece Pakiet Manthey podniósł poprzeczkę.

Twoja bestia, twój styl

W zestawie Manthey nie chodzi tylko o osiągi. To także możliwość subtelnej, ale wyrazistej personalizacji. Dodatkowe akcenty, takie jak progi z włókna węglowego z podświetlanym napisem Manthey, projektory LED, czy naklejki na drzwi, podkreślają wyostrzony charakter auta. Dostępne są również karbonowe aerodiski na tył w różnych kolorach oraz obowiązkowe na torze holowniki w kolorze czerwonym, czarnym lub żółtym.

911 GT3 mistrzem na torze jest jedyne w swoim rodzaju

Porsche 911 GT3 Manthey to esencja inżynierii i pasji do jazdy. Jako miłośnik motoryzacji muszę przyznać, że to, co Porsche i Manthey osiągnęli, jest godne podziwu. Stworzyli auto, które z definicji było już bliskie perfekcji, a następnie tę perfekcję przekroczyli. To zestaw dla prawdziwych entuzjastów toru, którzy nie uznają kompromisów.

Jeśli myślisz o maksymalizacji swoich osiągów, nie ma obecnie lepszej drogi niż ta wiodąca przez Meuspath. Porsche 911 GT3 Manthey Kit to nie jest dodatek lecz transformacja, dzięki której 911 GT3 mistrzem na torze zostaje z absolutną pewnością.


Źródło: NetCarShow