Przyszedł czas na pokazanie nowej twarzy, czyli Renault Espace 2025 lifting. Model Espace od lat cieszy się renomą wśród rodzinnych samochodów o wysokim standardzie komfortu i przestronności. Auto na 2025 rok przeszło gruntowny lifting, który nadał mu nowoczesnego i dynamicznego wyglądu. Zmiany objęły ponad jedną trzecią elementów nadwozia, w tym całą przednią część, maskę, klapę bagażnika i tylne światła. Efekt wizualny potęgują nowe, błyszczące czarne listwy ochronne oraz elegancko zintegrowane logo na klapie bagażnika.
Nowością w palecie kolorów nadwozia jest odcień Baltic Blue Grey, a wykończenie grilla będzie zależało od wybranej wersji – w wersji Techno otrzymujemy Metal Grey, a w Esprit Alpine i Iconic błyszczący Ice Black. Samochód dostępny będzie również w kolorach Midnight Blue, Pearl White i Starry Black, a opcjonalnie Esprit Alpine może być zamówiony w matowym odcieniu Schist Grey.
Unikalny świetlny podpis – nowy wygląd Espace lift
Nowe Renault Espace zyskało także wyjątkowy układ oświetlenia. Wyróżniają go trapezoidalne reflektory LED z adaptacyjną technologią LED Vision, a opcjonalnie dostępne także będą w wersji matrycowej. Z tyłu natomiast zobaczymy inspirowane tangramem światła, które prezentują się nowocześnie i futurystycznie – gdy są włączone, dominują czerwone akcenty, a po wyłączeniu przypominają unoszące się w powietrzu lodowe bryłki.

Wnętrze Renault Espace czyli nowoczesność i komfort w najlepszym wydaniu
Jednym z kluczowych atutów nowego Renault Espace jest jego przestronne i funkcjonalne wnętrze. Nowy model został wyposażony w największy dach panoramiczny Solarbay w gamie Renault, który ma powierzchnię blisko 2 m². Szkło elektrochromatyczne pozwala na sterowanie poziomem przejrzystości dachu za pomocą przełącznika lub komendy głosowej Google Assistant.
Kolejną innowacją jest system rozpoznawania kierowcy – kamera umieszczona w słupku A skanuje twarz i automatycznie aktywuje spersonalizowane ustawienia pojazdu, takie jak preferowane stacje radiowe, pozycję fotela czy nawet konfigurację aplikacji Google w systemie OpenR Link.
Fotele przednie zyskały nową, bardziej ergonomiczną konstrukcję, zapewniającą lepsze podparcie boczne i większy komfort podróżowania. W najwyższej wersji wyposażeniowej Iconic do wyboru klienci dostaną dwa kolory tapicerki: Titanium Black i Light Sand Grey.
Wyjątkowa modularność i przestrzeń
Nowy Espace pozostaje również liderem w zakresie przestrzeni i możliwości konfiguracji wnętrza. Dzięki platformie CMF-CD wnętrze jest niezwykle przestronne – długość pojazdu to 4,74 m, a długość kabiny do trzeciego rzędu siedzeń wynosi 2,78 m. Drugi rząd siedzeń można przesuwać w zakresie 22 cm i oferuje on cztery kąty nachylenia oparcia. Trzeci rząd, który dostępny jest oczywiście w wersji siedmioosobowej, można schować w podłodze bagażnika.
Pojemność bagażnika zależy zatem od konfiguracji siedzeń – w wersji pięcioosobowej wynosi ona od 692 do 2 224 litrów, a w wersji siedmioosobowej od 520 do 2 054 litrów. Klapa bagażnika jest sterowana elektrycznie i można ją otworzyć gestem.
Moc, oszczędność i zaawansowana technologia napędu
Pod maską Renault Espace 2025 znajdziemy znany już hybrydowy układ napędowy E-Tech o mocy 200 KM. Jest to połączenie trzycylindrowego silnika benzynowego 1.2 turbo (130 KM) oraz dwóch silników elektrycznych, które pozwala na oszczędną i dynamiczną jazdę. Dzięki zużyciu paliwa na poziomie 4,8 l/100 km oraz emisji CO² wynoszącej 108 g/km (w trakcie homologacji) samochód, według producenta, oferuje zasięg do 1 100 km na jednym tankowaniu.
Wierząc temu co podaje marka, automatyczna skrzynia biegów z wieloma trybami pracy inteligentnie dostosowuje sposób działania układu napędowego i oferując ona między innymi jazdę w pełni elektryczną, tryb dynamiczny i funkcję odzyskiwania energii. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 8,8 sekundy, a elastyczność w zakresie 80-120 km/h to zaledwie 6 sekund.

4Control Advanced czyli zwrotność i bezpieczeństwo
Nowy Espace od Renault jest wyposażony w system czterech kół skrętnych 4Control Advanced, który poprawia zwinność samochodu. Przy niskich prędkościach tylne koła skręcają w przeciwną stronę do przednich, co zmniejsza średnicę zawracania i wynosi ona około 10,4 metra, a to już jest parametr porównywalny do aut kompaktowych. Przy wyższych prędkościach tylne koła delikatnie skręcają w tym samym kierunku co przednie, zwiększając tym samym stabilność prowadzenia.
Nowoczesne systemy wspomagania kierowcy
Nowy Espace oferuje aż 32 zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), w tym:
- aktywny tempomat z funkcją Stop & Go
- asystenta pasa ruchu
- system ostrzegania o martwym polu
- automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
- system monitorowania zmęczenia kierowcy
- kamera 360° oraz system wspomagania parkowania
Dodatkowo system Safety Score ocenia styl jazdy kierowcy i podpowiada, jak poprawić bezpieczeństwo podczas podróżowania.
OpenR Link to zaawansowana łączność i aplikacje Google
Samochód wyposażony jest w system multimedialny OpenR Link, który obejmuje dwa ekrany o łącznej przekątnej 24 cali oraz opcjonalny wyświetlacz przezierny 9,3 cala. Oferuje on pełną integrację z Google Maps, Google Assistant oraz aplikacjami dostępnymi w Google Play, takimi jak Canal+, Podium czy Nextory. Dzięki funkcji FOTA (Firmware Over The Air) system otrzymuje regularne automatyczne aktualizacje.

Renault Espace 2025 lifting
Nowy Renault Espace 2025 po liftingu to idealne połączenie elegancji, nowoczesnych technologii i doskonałej modularności. Dzięki przestronnemu wnętrzu, innowacyjnym systemom wspomagania kierowcy oraz oszczędnemu układowi napędowemu E-Tech 200 KM model ten stanowi doskonały wybór dla rodzin ceniących komfort i bezpieczeństwo na długich trasach. Jego nowoczesny design oraz zaawansowane technologie sprawiają, że Espace pozostaje ikoną segmentu D, ale teraz w jeszcze lepszej odsłonie.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta