Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Renault Trafic 2026, elektryczne Renault Estafette i Goelette E-Tech już za rogiem. Rewolucja wśród dostawczaków

Renault Trafic 2026, samochody LCV
Renault Trafic 2026, samochody LCV, źródło: Renault

Renault po raz kolejny pokazuje nam, że nie ma sobie równych, jeśli chodzi o innowacje w segmencie lekkich samochodów dostawczych. Po sukcesie elektrycznego Kangoo sprzed 15 lat, marka zapowiada trzy nowe modele z rodziny E-Tech, które zadebiutują w 2026 roku: Renault Trafic 2026, elektryczne Renault Estafette i dostawczy Renault Goelette E-Tech. Co wyróżnia tę nową gamę? Łączą one zaawansowaną technologię, ekologiczne podejście, elastyczność użytkową i nowoczesny design.

Elektryczna ewolucja – nowa platforma, nowa jakość

Nowa gama E-Tech powstała na innowacyjnej platformie typu „skateboard”, która pozwoliła na optymalizację przestrzeni ładunkowej przy kompaktowych rozmiarach pojazdów. Możliwe jest to z napędem ulokowanym z tyłu oraz minimalnym zwisem przednim, dzięki czemu pojazdy uzyskują zwrotność porównywalną do miejskiego Clio, z promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 10,3 m.

Co więcej, aż 22,5% materiałów zewnętrznych i wewnętrznych to surowce pochodzące z recyklingu, a 80% z nich nadaje się do ponownego przetworzenia – z wyłączeniem baterii.

Dwa warianty baterii, szybkie ładowanie i imponujący zasięg

Nowe elektryczne dostawczaki Renault oferują dwie opcje akumulatorów:

  • Standard Range (LFP) – zasięg do 350 km zasięgu WLTP, bez użycia metali ziem rzadkich.
  • Long Range (NMC) – nawet do 450 kilometrów WLTP, przy większej gęstości energii.

Co ważne, dzięki zastosowaniu technologii 800V, ładowanie od 15% do 80% ma trwać mniej niż 20 minut. To jest absolutna nowość w ofercie Renault!

Renault Trafic 2026 E-Tech czyli nowoczesność i funkcjonalność w jednym

Renault Trafic 2026
Renault Trafic 2026, źródło: Renault

Nowa, czwarta generacja Trafic E-Tech to hołd dla modelu, który od 1980 roku sprzedał się w ponad 2,5 miliona egzemplarzy. Teraz model ten zyskuje nowy wymiar jakim są futurystyczny design, kompaktowe rozmiary, aerodynamiczna sylwetka i przestrzeń ładunkowa sięgająca 5,8 m³.

Kokpit modelu Trafic zachwyca nowoczesnym układem z dwoma ekranami (10” i 12”) oraz praktycznymi schowkami, a wnętrze wykończone w materiałach typu denim i z kolorowymi przeszyciami łączy estetykę z wytrzymałością.

Renault Goelette E-Tech to mistrz konwersji

Bazując na tym samym szkielecie co Trafic, nowe Renault Goelette E-Tech to odpowiedź na potrzeby klientów oczekujących większej elastyczności. Wzmocnione osie pozwolą mu na przewóz ładunków o masie do 1,4 tony, a dostępne wersje (kabina podwoziowa, kontener, przedłużona kabina) zaoferują gotowe rozwiązania do zabudowy dostosowane do różnych branż.

Renault Estafette E-Tech – specjalista do zadań miejskich

Nowe elektryczne Renault Estafette to hołd dla kultowego modelu auta z lat 1959–1980. Jego wysokość 2,6 m umożliwia swobodne stanie we wnętrzu, a załadunek ułatwiają innowacyjne przesuwne drzwi oraz tylna roleta zamiast klasycznych drzwi skrzydłowych. To idealny wybór dla operatorów miejskich, od dostawców po służby komunalne.

SDV – inteligentny mózg pojazdu

Nowe modele Renault są oparte na architekturze SDV (Software Defined Vehicle). To przełomowe rozwiązanie, które umożliwia aktualizacje oprogramowania pojazdu na bieżąco, podobnie jak w smartfonach. SDV odpowiada za zarządzanie całym systemem, w tym infotainmentem, systemami bezpieczeństwa, zarządzaniem baterią czy łącznością z chmurą.

Co więcej, dzięki funkcjom V2L (Vehicle-to-Load) i V2G (Vehicle-to-Grid) pojazdy mogą nie tylko ładować urządzenia zewnętrzne, ale również będą mogły oddawać energię do sieci energetycznej.

CAR OS i ekosystem Google

Zintegrowany system CAR OS oparty na Android Automotive pozwala na korzystanie z Google Assistant, Google Maps oraz aplikacji z Google Play. Nowy ekran 12” to największy wyświetlacz w gamie LCV Renault. Możliwość personalizacji interfejsu użytkownika sprawia, że samochód staje się narzędziem pracy w pełnym tego słowa znaczeniu.

Wnętrze samochodów LCV Renault
Wnętrze samochodów LCV Renault, źródło: Renault

Produkcja we Francji to jakość i lokalność

Wszystkie trzy modele – Trafic, Goelette i Estafette – będą produkowane we Francji, w zakładzie Renault Group w Sandouville. To tam powstają również wersje dostosowane do indywidualnych potrzeb, które realizowane są przez firmę Qstomize.

Renault zmienia zasady gry w segmencie aut użytkowych

Dzięki innowacjom technologicznym, dbałości o środowisko i ukierunkowaniu na potrzeby profesjonalistów, nowa gama elektrycznych pojazdów Renault E-Tech wyznacza nowy standard dla segmentu lekkich aut dostawczych.

Renault Trafic 2026, elektryczne Renault Estafette i dostawczy Renault Goelette E-Tech to nie tylko krok w stronę przyszłości motoryzacji, ale przede wszystkim ma być to przełom, który uczyni pracę lżejszą, bardziej efektywną i ekologiczną.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share