Francuski producent stawia na innowacje i efektywność. Nowe wersje Renault Captur i Symbioz wyposażone w silnik full hybrid E-Tech 160 KM to odpowiedź na rosnące wymagania kierowców w Europie.
Silnik full hybrid E-Tech 160 to technologia prosto z Formuły 1
Renault, korzystając z doświadczeń zdobytych w Formule 1, opracowało w 2021 roku nowatorski silnik full hybrid E-Tech. Od tego czasu marka zarejestrowała ponad 150 patentów związanych z tą technologią, a napęd zdążył już trafić do ponad 750 000 pojazdów – od Clio po Rafale.
Nowy układ napędowy to hybryda równoległa, łącząca dwa silniki elektryczne (36 kW i 15 kW HSG) z 4-cylindrową jednostką benzynową 1.8 o mocy 109 KM. Całość współpracuje z innowacyjną, bezsprzęgłową skrzynią typu „dog box” oraz akumulatorem o zwiększonej pojemności 1,4 kWh (poprzednio 1,2 kWh).
Hybrydowy Renault Captur E-Tech 160 – więcej mocy, mniejsze spalanie
Renault Captur w wersji E-Tech 160 to zdecydowany krok naprzód w stosunku do poprzednika. Dzięki nowej konstrukcji i bezpośredniemu wtryskowi paliwa (ciśnienie 350 barów), samochód oferuje nie tylko większą precyzję spalania, ale również poprawę osiągów.

Zwiększony w nim został moment obrotowy silnika spalinowego (172 Nm) i skrócony czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h z 10,6 s do 8,9 s, które zapewniają dynamiczną jazdę w mieście i poza nim. Co więcej, hybrydowy Renault Captur E-Tech 160 ma zużywać zaledwie 4,3 l/100 km paliwa i emitować jedynie 99 g CO2/km.
Renault Symbioz full hybrid E-Tech 160KM, czyli komfort i technologia w jednym
Nowy Renault Symbioz również doczekał się wersji z napędem full hybrid E-Tech 160KM. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 s (poprzednio 10,6 s), ale zachowując jednocześnie zużycie paliwa na poziomie 4,3 l/100 km i emisję CO2 wynoszącą jedynie 98 g/km.
Zastosowanie nowego akumulatora o pojemności 1,4 kWh ma zwiększać jego zasięg w trybie elektrycznym, co z pewnością przełoży się na oszczędności i cichą jazdę w warunkach miejskich. Przekładnia typu dog box gwarantuje płynne i szybkie zmiany biegów, eliminując przy tym nieprzyjemne wibracje.
Wzrost możliwości – wyższa ładowność i nowe wersje napędowe
Jednym z praktycznych usprawnień jest zwiększenie zdolności holowniczej z 750 kg do 1 000 kg. To zdecydowanie ukłon w stronę użytkowników przyczep i caravaningowców.
Dodatkowo Renault rozszerza gamę jednostek napędowych dla Symbioza, który od teraz oferuje:
- full hybrid E-Tech 160 KM
- mild hybrid 140 KM – oparty na 1.3-litrowym silniku turbo wspieranym przez instalację 12V i alternator-rozrusznik, z 6-biegową skrzynią manualną. To kompromis między oszczędnością (5,9 l/100 km) a osiągami (260 Nm momentu obrotowego).

Ekologiczne oszczędności i komfort na co dzień
Nowy silnik full hybrid E-Tech 160 łączy zalety jazdy elektrycznej, czyli cichy start i możliwość poruszania się w trybie EV po mieście, z niezależnością, jaką oferuje klasyczny napęd spalinowy. Co więcej, dzięki systemowi rekuperacji i zwiększonej pojemności baterii, Renault zapewnia oszczędności paliwa sięgające 40% w porównaniu z tradycyjnymi napędami.
Dopracowana ergonomia, w tym nowy elektroniczny selektor biegów (e-shifter) sprawiają, że korzystanie z nowych modeli Renault to nie tylko oszczędność, ale i czysta przyjemność z jazdy.
Renault stawia na hybrydy przyszłości
Zarówno hybrydowy Renault Captur E-Tech 160, jak i Renault Symbioz full hybrid E-Tech 160KM, to przykład na to, jak nowoczesna technologia może iść w parze z praktycznością i troską o środowisko. Renault, zajmując drugą pozycję wśród producentów hybryd w Europie, konsekwentnie odpowiada na potrzeby rynku i wyznacza kierunek w tym temacie.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta