Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Zmiany technologiczne w DS9

Wraz z wprowadzeniem DS IRIS SYSTEM nowe technologie zagoszczą na pokładzie DS9 w roku modelowym 2023. Co do napędu to modele tej gamy są obecnie oferowane z dwoma rodzajami silników hybrydowych (benzynowo-elektrycznych) typu plug-in: E-TENSE 250 oraz E-TENSE 4×4 360.

  • Nowy system multimedialny DS IRIS SYSTEM

W DS 9 na 2023 rok wprowadzono nie tylko nowy zestaw zegarów i wskaźników, ale także nowy system multimedialny o nazwie DS IRIS SYSTEM. To rozwiązanie oferuje zupełnie nowy, responsywny i płynny interfejs, który można w pełni dostosować i spersonalizować. System jest również wspierany przez narzędzie do naturalnego rozpoznawania mowy o nazwie IRIS. Menu, składające się z widżetów, pojawia się na 12-calowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Zapewnia on dostęp do wszystkich funkcji za pomocą prostego gestu, umożliwiając nawigację 3D z połączeniem internetowym, kontrolę klimatyzacji, odtwarzanie cyfrowych źródeł dźwięku oraz zarządzanie danymi podróży. Wygodny w obsłudze ekran prezentuje panoramiczny widok 360° dzięki nowym kamerom cyfrowym o wysokiej rozdzielczości. Ponadto, umożliwia on korzystanie z funkcji Mirror Screen, CarPlay i Android Auto za pośrednictwem Wi-Fi lub dwóch gniazd USB typu C.

Dzięki nawigacji z połączeniem internetowym, kierowca ma możliwość wyboru optymalnej trasy. System monitoruje aktualne warunki drogowe i w czasie rzeczywistym wyznacza najlepsze trasy. Dodatkowo, na ekranie wyświetlane są informacje o niebezpiecznych miejscach, kontrolach prędkości (zgodnie z przepisami danego kraju), prognoza pogody, lokalizacja i ceny stacji benzynowych, a także miejsca publicznych parkingów i punktów ładowania. W przypadku parkowania na ulicy, DS IRIS SYSTEM prezentuje szacowane prawdopodobieństwo dostępnych miejsc parkingowych na poszczególnych ulicach głównych miast. System automatycznie aktualizuje wszystkie informacje.

DS IRIS SYSTEM jest również połączony z aplikacją mobilną MyDS, która umożliwia wysyłanie celów podróży z telefonu komórkowego na ekran DS 9. Można w niej zaprogramować wstępne ogrzanie lub schłodzenie wnętrza pojazdu, monitorować stan naładowania akumulatora, odczytywać dane z poprzednich przejazdów, otrzymywać proaktywne powiadomienia serwisowe, korzystać z cyfrowego pilota zdalnego sterowania do blokowania i odblokowywania drzwi, włączania świateł lub aktywowania klaksonu.

  • Hybrydowe silniki typu plug-in o mocy do 360KM

DS 9 na rok 2023 to w pełni hybrydowy model typu plug-in, dostępny w dwóch wersjach: 250KM i 360KM, z napędem na cztery koła.

W modelu DS 9 E-TENSE 4×4 360 zastosowano silnik przeznaczony dla najbardziej wymagających użytkowników. Składa się on z czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 200KM oraz dwóch silników elektrycznych: jeden o mocy 110KM (zintegrowany z przekładnią na przedniej osi) i drugi o mocy 113KM (połączony z tylną osią). Całość jest połączona z inteligentnym systemem napędu na cztery koła. W akumulatorze o pojemności 15,6 kWh zastosowano zaawansowane techniki zarządzania energią, umożliwiające efektywne gromadzenie i dostarczanie energii, aby zaspokoić różnorodne potrzeby pojazdu.

Maksymalna prędkość modelu DS 9 E-TENSE 4×4 360 jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Samochód może osiągnąć prędkość 140 km/h, korzystając tylko z energii elektrycznej. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy.

W trybie bezemisyjnym, DS 9 E-TENSE 4×4 360 może przejechać dystans 65 kilometrów w cyklu miejskim WLTP lub 62 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP. Zużycie paliwa zostało ograniczone do 1,5 litra na 100 kilometrów.

DS 9 E-TENSE 250 jest wyposażony w czterocylindrowy silnik PureTech o mocy 200KM, który jest wspomagany przez napęd elektryczny o mocy 80kW (110KM). Akumulator o pojemności 15,6 kWh pozwala na przejechanie do 85 kilometrów w cyklu miejskim WLTP lub 75 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP. Ładowarka pokładowa o mocy 7,4 kW umożliwia naładowanie akumulatora od 0 do 100% pojemności w czasie 2 godzin i 23 minut.

Emisja CO2 spada do zaledwie 22 g/km przy homologowanym zużyciu paliwa na poziomie 1,0 litra na 100 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share