Zatem jakie jest te 30 lat Hondy CR-V? W 1995 roku Honda zrewolucjonizowała rynek motoryzacyjny, prezentując pierwszy model CR-V. Był to kompaktowy SUV, który zapoczątkował erę nowoczesnych samochodów rekreacyjnych, łączących wygodę i funkcjonalność z możliwościami jazdy w terenie. Dziś, po trzech dekadach, odelCR-V świętuje swoje 30-lecie jako jeden z najchętniej wybieranych SUV-ów na świecie, a jego historia to pasmo przełomów i innowacji.
Odważny początek – CR-V MK1 (1995)
Kiedy pojawił się pierwszy model Honda CR-V, był to zupełnie nowy typ pojazdu – Compact Recreational Vehicle. Z zewnątrz przyciągał uwagę plastikowymi zderzakami i podwyższoną sylwetką, a wewnątrz zaskakiwał praktycznością. Zastosowany wtedy innowacyjny system Real Time 4WD automatycznie dostosowywał napęd do warunków, a zdejmowana podłoga bagażnika mogła posłużyć jako stolik piknikowy. CR-V błyskawicznie zdobył popularność i stał się wzorem dla całego segmentu.
CR-V MK2 (2002) – pierwsze dieselowe serce
Druga generacja kontynuowała sukces poprzednika, ale dodano do niego nowy wymiar – silnik wysokoprężny 2.0 i-CDTi, pierwszy w historii modelu. Zachowano w nim jednak praktyczne rozwiązania, takie jak stolik piknikowy czy przesuwane tylne fotele, a to uczyniło z modelu doskonały wybór dla rodzin.

CR-V MK3 (2006) – jeszcze bardziej sportowy i luksusowy
Trzecia generacja charakteryzowała się obniżonym środkiem ciężkości i szerszym rozstawem kół. Marka dzięki temu wprowadziła do tego auta bardziej sportowe prowadzenie. Dodatkowo dzięki systemowi Double Deck można było zorganizować bagażnik w dwóch poziomach, natomiast sam samochód zyskał także bardziej prestiżowy wygląd i nowoczesne wnętrze, odpowiadając na rosnące oczekiwania klientów premium.
CR-V MK4 1.6 i-DTEC (2012) – era nowoczesnych diesli
Tak naprawdę, to właśnie CR-V MK4 1.6 i-DTEC zdobył serca europejskich kierowców. Dzięki znakomitej wydajności (spalanie zaledwie 4,5 l/100 km) i elektronicznie sterowanemu systemowi 4WD, model ten łączył oszczędność z dynamiką jazdy. Wersje z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów oraz eleganckim wykończeniem wnętrza potwierdzały wtedy, że Honda celuje w klasę premium.
CR-V MK5 (2018) – hybrydowa rewolucja
Piąta generacja to krok w stronę, jakże by inaczej, ekologii. Honda wprowadziła hybrydowy układ e:HEV, który zadebiutował na rynku europejskim. Model zachował przestronność i oferował opcję siedmiu miejsc, a marka zrezygnowała z silników diesla na rzecz nowoczesnego turbodoładowanego 1.5 VTEC. Dodatkowo system bezpieczeństwa Honda Sensing stał się standardem.
Hybrydowy SUV CR-V MK6 (2023) – przyszłość zaczyna się teraz
Obecna, czyli szósta generacja to kwintesencja 30 lat rozwoju CRVki. Hybrydowy SUV CR-V MK6 dostępny jest w dwóch wersjach – klasycznej hybrydzie e:HEV oraz plug-in e:PHEV. Wariant plug-in oferuje kierowcy do 82 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym, a nowy system Honda SENSING 360 oferuje bezprecedensowy poziom bezpieczeństwa, eliminując martwe pola i aktywnie zapobiegając kolizjom.
Wykonanie wnętrza zachwyca jakością materiałów i funkcjonalnością. Natomiast pojemność bagażnika należy do największych w tej klasie, a dwupoziomowa podłoga w wersji e:PHEV jeszcze bardziej zwiększa praktyczność auta.

The Beast – eksperyment przyszłości
Na osobną uwagę zasługuje „The Beast”, czyli wyścigowy model CR-V Hybrid Racer. Ten potężny SUV łączy aerodynamiczne nadwozie z silnikiem V6 o mocy 800 KM, który napędzany jest zrównoważonym paliwem wyścigowym Shell, wspieranym przez moduł elektryczny. To istne laboratorium na kołach będące dowodem na to, jak daleko może zajść elektryfikacja.
30 lat Hondy CR-V minęło
Trzydzieści lat Hondy CR-V to historia nieustannych innowacji, dostosowywania się do potrzeb rynku i odważnych kroków technologicznych. Od prostego, rekreacyjnego SUV-a po nowoczesny hybrydowy CR-V MK6, każdy model wyznaczał nowe standardy na swoje piękne czasy.
Dla miłośników motoryzacji CRVka to nie tylko samochód, ale także symbol niezawodności, wszechstronności i ducha przygody. Niezależnie od wersji, każda podróż będzie tym samochodem jest wyjątkowa.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta