Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Nowa Lancia Gamma to średniej wielkości samochód, który zobaczymy w 2026 roku

nowa Lancia Gamma
nowa Lancia Gamma, źródło: Lancia

W 2026 roku światło dzienne ujrzy, a raczej rozpocznie się już produkcja kolejnego samochodu marki Lancia. Jak informuje portal Autonews, będzie to nowa Lancia Gamma, średniej wielkości samochodu, który będzie montowany w fabryce w Melfi, która położona jest na południu Włoch. To kluczowy krok w szeroko zakrojonej strategii odrodzenia marki Lancia, która planuje powrót na arenę międzynarodową i co za tym idzie, chce ona rozszerzyć swoją ofertę poza Włochy, będące dotąd jedynym rynkiem marki.

Średniej wielkości samochód nowej ery dla marki – nowa Lancia Gamma

Nowa Lancia Gamma ma być odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na samochody średniej wielkości, które łączą elegancję, innowacyjność i ekologię. Auto to będzie oparte na nowoczesnej platformie STLA Medium, która wspiera napędy elektryczne, hybrydowe ale także tradycyjne silniki spalinowe. To oznacza, że klienci będą mieli wybór między w pełni elektrycznym modelem, hybrydą, a także samochodem z konwencjonalnym napędem, co daje szerokie możliwości dostosowania auta do indywidualnych potrzeb.

Strategia odrodzenia Lancii na nowo i mały samochód Ypsilon

mały samochód Ypsilon
Mały samochód Ypsilon, źródło: Lancia

Odrodzenie Lancii to nie tylko premiera modelu Gamma. Marka już teraz wprowadza na rynek nowy model Lancia Ypsilon, który jest pierwszym nowym samochodem tej marki od ponad dekady. Ypsilon to małym autkiem, skierowanym do użytkowników w sześciu europejskich krajach, w tym w Niemczech, Francji i Hiszpanii. Kompaktowy model ma za zadanie zdobyć serca klientów na nowych rynkach, a jednocześnie przypomnieć o włoskiej elegancji i nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, z których Lancia była znana.

Produkcja nowego modelu a Melfi i wyzwania grupy Stellantis

Fabryka w Melfi odegra kluczową rolę w planach produkcyjnych Stellantis. Koncern ogłosił, że oprócz Lancia Gamma, w 2025 roku rozpocznie produkcję nowego modelu SUV-a Jeep Compass oraz pojazdu premium pod marką DS. Wszystkie te modele będą korzystały z platformy STLA Medium, co ma pozwolić na elastyczne dostosowanie produkcji do różnorodnych potrzeb rynkowych, zarówno w Europie, jak i na Bliskim Wschodzie.

Jednak mimo ambitnych planów, Stellantis spotyka się z krytyką polityczną we Włoszech, szczególnie z powodu spadku krajowej produkcji. Szacuje się, że w tym roku produkcja koncernu we Włoszech spadnie poniżej 500 000 pojazdów, co stanowi drastyczny spadek w porównaniu do 751 000 sztuk w 2023 roku. Fabryka w Melfi odnotowała spadek produkcji aż o 62% w okresie od stycznia do września 2024 roku, co budzi obawy o przyszłość zatrudnienia i działalności przemysłowej w regionie.

średniej wielkości samochód
Średniej wielkości samochód, źródło: Lancia

Co zatem producentowi Lancia przyniesie przyszłość?

Choć wyzwania stojące przed Stellantis we Włoszech są poważne, plan wprowadzenia nowej Lancia Gamma oraz rozwój modelu Ypsilon na rynkach międzynarodowych daje nadzieję na renesans tej marki. Nowa Lancia ma szansę stać się symbolem włoskiej motoryzacji i połączyć tradycję z innowacyjnością. Rok 2026 z pewnością będzie kluczowy nie tylko dla Lancii, ale i dla całej europejskiej motoryzacji, a nowa Gamma może stać się jednym z najciekawszych modeli w segmencie średniej wielkości samochodów.

Nowa Lancia Gamma to z pewnością samochód, na który czeka wielu fanów włoskiej motoryzacji. Auto oparte na nowoczesnej platformie STLA Medium, oferujące napędy elektryczne, hybrydowe i spalinowe, ma szansę zdobyć serca klientów na wielu rynkach. Czekamy na premierę w 2026 roku i z niecierpliwością obserwujemy, jak Lancia kontynuuje swoją podróż ku nowoczesności i czy w ogóle zobaczymy ją także w Polsce.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło zdjęć: materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share