Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Elektryczna Toyota C-HR plus. Nowy kompaktowy SUV w segmencie C – polski debiut w 2026 roku

elektryczna Toyota C-HR plus
Elektryczna Toyota C-HR plus, źródło: Toyota

Toyota rozszerza swoją gamę elektrycznych samochodów i zaprezentowała nowy model jakim jest – elektryczna Toyota C-HR plus. To innowacyjne auto ma rywalizować w kluczowym dla europejskiego rynku segmencie C-SUV, oferując klientom nowoczesny design, znakomite osiągi oraz przestronne wnętrze.

Nowoczesny design i przestronne wnętrze – większy elektryczny C-HR

Nowy model kompaktowego SUV-a C-HR+ czerpie inspirację z koncepcyjnego Compact SUV, który zaprezentowany został w 2022 roku. Charakterystyczne linie nadwozia w stylu coupe-crossover nadają mu dynamicznego wyglądu i zapewniają znakomite właściwości aerodynamiczne.

Samochód jest większy od zwykłej C-HRki i ma 4520 mm długości a jego rozstaw osi wynosi 2750 mm, co gwarantuje dużą przestrzeń wewnątrz. Dzięki temu pasażerowie drugiego rzędu mają więcej miejsca na nogi i nad głowami, a bagażnik o pojemności 416 litrów zapewnia dużą praktyczność. Wnętrze wyróżnia się eleganckim, ambientowym oświetleniem LED, a wyposażenie jak dach panoramiczny dodaje mu przestronności.

większy elektryczny C-HR
Większy elektryczny C-HR, źródło: Toyota

Dodatkowo w kabinie znajdziemy dwie bezprzewodowe ładowarki do smartfonów, porty USB z tyłu oraz panel klimatyzacji dla pasażerów drugiego rzędu.

Wydajność i osiągi – kompaktowy SUV C-HR+ i dwa warianty baterii

Większy elektryczny C-HR będzie dostępny w dwóch wersjach pojemności baterii:

  • bateria o pojemności 57,7 kWh – z napędem na przód i mocą 167 KM (123 kW),
  • bateria o pojemności 77 kWh – z napędem na przód (224 KM, 165 kW) lub na wszystkie koła (343 KM, 252 kW).

Najmocniejsza wersja AWD przyspiesza według założeń od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy, co czyni ją jednym z najmocniejszych modeli Toyoty w Europie. Zasięg w cyklu WLTP może wynosić do 600 kilometrów (dane przed homologacją), co powinno być idealnym rozwiązaniem na długie trasy. Jednak rzeczywistość może okazać się inna.

Dodatkowo zastosowane nowoczesne technologie zwiększają efektywność zarządzania energią, a system przygotowania baterii do ładowania pozwala optymalizować jej stan w każdych warunkach. Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW (lub 22 kW w wersji Executive) umożliwia szybkie uzupełnianie energii, a jej szybkie ładowanie prądem DC może odbywać się z mocą do 150 kW.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa i łączności

Wnętrze nowej C-HR+
Wnętrze nowej C-HR+, źródło: Toyota

Toyota C-HR na prąd została wyposażona w najnowsze technologie bezpieczeństwa, w tym pakiet T-MATE, który obejmujący oczywiście systemy Toyota Safety Sense. Standardowe wyposażenie obejmuje między innymi:

  • system monitorowania martwego pola (BSM),
  • adaptacyjne światła drogowe (AHS),
  • układ detekcji przeszkód (ICS),
  • system kamer 360 stopni (PVM) w wersji Executive.

Na pokładzie znajdziemy także 14-calowy ekran systemu multimedialnego, a ponadto aplikacja MyToyota umożliwia zdalne zarządzanie funkcjami pojazdu, w tym kontrolę ładowania i zasięgu. Wszystkie dane dostępne na ekranie telefonu.

Dopracowana dynamika jazdy nowej elektrycznej Toyoty

Nowa elektryczna C-HR+ powstała na bazie platformy e-TNGA, a to ma być gwarantem wysokiej sztywności nadwozia i nisko położonego środka ciężkości. Zawieszenie zostało precyzyjnie dostrojone tak, aby zwiększyć komfort i przyjemność prowadzenia. Elektryczne wspomaganie kierownicy natomiast ma sprawiź, że auto będzie precyzyjne i dynamiczne w prowadzeniu. Czy tak będzie? Pokażą to z pewnością pierwsze testy.

Gwarancja na baterię – do 10 lat

Toyota oferuje program przedłużonej gwarancji na baterię do 10 lat lub 1 miliona kilometrów, pod warunkiem wykonywania corocznej kontroli akumulatora. Mimo to, jest to świetna wiadomość, zwłaszcza dla klientów rozważających zakup swojego pierwszego auta elektrycznego.

kompaktowy SUV C-HR+
Kompaktowy SUV C-HR+, źródło: Toyota

Elektryczna Toyota C-HR plus w podsumowaniu

Większy elektryczny C-HR to nowoczesny SUV, który łączyć ma dynamiczną stylistykę, znakomite osiągi oraz komfortowe wnętrze. Dostępność dwóch pojemności baterii i napędu AWD sprawia, że każdy kierowca znajdzie wersję dopasowaną do swoich potrzeb. Toyota C-HR+ zadebiutuje na wybranych rynkach europejskich pod koniec 2025 roku, a w Polsce będzie dostępna w pierwszym kwartale 2026 roku.

Dzięki temu modelowi Toyota chce umocnić swoją pozycję lidera w segmencie samochodów elektrycznych i konsekwentnie dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2035 roku.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share