BMW iX 2023 – nowoczesność i elegancja

SUV BMW iX 2023 prezentuje niemal wszystko, czego można oczekiwać od tak luksusowego elektrycznego samochodu. Jest on bardzo szybki, wydajny, perfekcyjnie komfortowy w prowadzeniu, wyposażony w zaawansowane technologicznie funkcje i nienagannie wykonany.
Potężny elektryczny układ napędowy iX tak dużego SUV-a i umożliwia przejechanie ponad 500 kilometrów na pełnym naładowaniu.
W oryginalnym dla BMW stylu iX sprawia wrażenie bardzo opanowanego i zwinnego samochodu przy pokonywaniu zakrętów, ale zapewnia również imponującą amortyzację na nierównych nawierzchniach. Jednak największym atutem iX jest jednak jego wnętrze. Kabina jest niesamowicie przestronna, wygodna i ociekająca materiałami najwyższej klasy. Z tyłu możemy znaleźć też dużo przestrzeni ładunkowej.

BMW dodaje w 2023 roku do swojej oferty wersję wyposażenia M60. Ta bardziej sportowa wersja oferuje moc do ponad 600KM, a także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, układ skrętny na cztery koła i zwiększone hamulce. Poza tym nie ma większych różnic między iX 2023 a modelem zaprezentowanym w tym roku.
W BMW iX 2023 elektryczny napęd przekłada moc na wszystkie koła, Składa się z akumulatora o pojemności 111 kWh, dwóch silników elektrycznych, jednego dającego napędna przednie koła i drugiego napędzanego tylne koła. Ta konfiguracja wytwarza łącznie 516 koni mechanicznych dla modeli xDrive50 i 610 koni mechanicznych dla modeli M60. Przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmuje iX zaledwie 4,4 sekundy dla modeli xDrive50 i 3,6 sekundy dla konfiguracji iX M60.
BMW iX jest dość ciężkim samochodem, ważącym prawie 3 tony, ale ciężar tego samochodu został dość ładnie zamaskowany. Układ kierowniczy jest całkiem szybki, z łatwością reaguje na skręty kierownicą, co przekłada się na proste manewrowanie do podczas parkowania oraz w ciasnych miejscach. Zastosowany układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania i jest wystarczająco mocny, aby sprawnie zatrzymać pojazd przy użyciu systemu jazdy znanym jako jazda jednym pedałem.

Minusem tego samochodu z punktu widzenia normalnego użytkownika może być to deska rozdzielcza, która jest prawie pozbawiona fizycznych przycisków. Może to spowodować że ustawienie klimatyzacji lub podgrzewanych foteli będzie nieco trudniejsze niż w podstawowych modelach, a przyzwyczajenie się do tych rozwiązań może zająć trochę czasu.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share