Tak…tak… Chery Tiggo oficjalnie w Polsce! Wydaje się, że chińska motoryzacja już dawno przestała być jedynie ciekawostką zza Wielkiego Muru. Teraz to realna alternatywa dla uznanych europejskich marek, co doskonale pokazuje marka Chery – największy eksporter samochodów z Chin, który z przytupem wchodzi na polski rynek. Jako miłośnik motoryzacji nie mogłem przejść obojętnie obok tej premiery, bo oto do salonów trafiają dwa modele, które mają szansę na dobre namieszać w segmencie rodzinnych SUV-ów. Oto Chery Tiggo 7 w wersji ICE i PHEV oraz Chery Tiggo 8 ICE i PHEV.
Dlaczego to takie ważne wydarzenie? Bo Chery nie jest anonimowym producentem. Ma ono ponad 25-letnie doświadczenie, własne technologie i platformy, a modele Tiggo objęto imponującą 7-letnią ochroną gwarancyjną. Dla klienta oznacza to bezpieczeństwo inwestycji i świadomość, że nie kupuje egzotycznej nowinki bez serwisu i wsparcia.
Tiggo 7 ICE PHEV to kompaktowy SUV z dużymi ambicjami
Chery Tiggo 7 to SUV segmentu C o długości 4553 mm, który może pochwalić się nie tylko przyciągającym wzrok designem, ale przede wszystkim bardzo szeroką paletą wersji napędowych. Mamy klasyczną benzynę 1.6 TGDI (147 KM) oraz wariant PHEV, czyli hybrydę plug-in z mocą aż 279 KM i imponującym zasięgiem do 70 km na samym prądzie (WLTP).
Nie ukrywam, że jako entuzjasta rozwiązań hybrydowych, szczególnie doceniam odmianę PHEV. Dzięki baterii o pojemności 19,27 kWh i 60-litrowemu zbiornikowi paliwa Tiggo 7 PHEV może przejechać nawet 1000 km bez tankowania. To robi wrażenie, szczególnie na tle konkurencji.
Warto podkreślić, że w przypadku wersji ICE (spalinowej) klienci mogą zdecydować się na napęd 4×4 i to z aż siedmioma trybami jazdy, co jest rzadkością w tym segmencie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w najszybszej odmianie AWD to 9,4 sekundy, a to całkiem nieźle jak na rodzinnego SUV-a.

Tiggo 8 ICE PHEV czyli przestronność i komfort klasy D
Jeśli potrzebujesz czegoś większego niż Tiggo 7, Chery przygotowało coś w sam raz – Chery Tiggo 8. To SUV segmentu D, który mierzy 4722 mm i oferuje aż 7 miejsc siedzących. W wersji hybrydowej plug-in zasięg w trybie elektrycznym wzrasta do 80 km, a całkowity zasięg według producenta sięga nawet 1100 km.
Przy takiej specyfikacji trudno nie zwrócić uwagi na elastyczność kabiny. Przesuwany drugi rząd siedzeń (zakres 40 cm) ułatwia wsiadanie do trzeciego rzędu i daje możliwość dopasowania przestrzeni do aktualnych potrzeb użytkownika. Po złożeniu foteli Tiggo 8 oferuje gigantyczny bagażnik o pojemności aż 1930 litrów.
Tiggo 8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9 sekund, co w aucie tej wielkości można uznać za bardzo dobre osiągi. Dodatkowo na liście wyposażenia znajdziemy rozwiązania, które jeszcze niedawno były domeną klasy premium – masaż foteli, wentylację, wyświetlacz HUD, podgrzewaną szybę czy rozkładany podnóżek pasażera.
Ceny i wersje wyposażenia – czy chiński SUV jest opłacalny?
Chery wchodzi do Polski z bardzo agresywną polityką cenową. Oto aktualny cennik modeli Tiggo:
Model | Wersja wyposażenia | Cena brutto |
---|---|---|
Chery Tiggo 7 ICE FWD | Essential | 124 900 zł |
Chery Tiggo 7 ICE FWD | Comfort | 134 900 zł |
Chery Tiggo 7 ICE AWD | Prestige | 154 900 zł |
Chery Tiggo 7 PHEV | Essential | 154 900 zł |
Chery Tiggo 7 PHEV | Prestige | 164 900 zł |
Chery Tiggo 8 ICE | Essential | 149 900 zł |
Chery Tiggo 8 ICE | Prestige | 159 900 zł |
Chery Tiggo 8 PHEV | Essential | 169 900 zł |
Chery Tiggo 8 PHEV | Prestige | 179 900 zł |
W podstawowych wersjach wyposażenia auta są już bardzo dobrze doposażone. Znajduje się w nich klimatyzacja dwustrefowa, cyfrowe zegary, system kamer 540°, nagłośnienie Sony czy systemy wsparcia kierowcy.

Chińska jakość na polskich drogach?
Niektórzy mogą mieć wątpliwości wobec chińskich marek, ale patrząc na specyfikacje Tiggo 7 i Tiggo 8, odnoszę wrażenie, że Chery jest gotowe rozwiać wszelkie uprzedzenia. W ciągu najbliższych miesięcy w Polsce powstanie 30 salonów dealerskich marki, a sieć serwisowa ma być równie gęsta, co u europejskich rywali.
Chery Tiggo oficjalnie w Polsce to znak czasów, że chińskie SUV-y wchodzą do głównego nurtu rynku i trudno się temu dziwić. Oferują świetny stosunek ceny do wyposażenia, przemyślane technologie hybrydowe, przestronne wnętrza i komfort, który jeszcze kilka lat temu wydawał się nieosiągalny w tym budżecie.
Sam z ciekawością będę obserwował, jak polski klient przyjmie tę ofertę. Ale czuję, że walka w segmencie SUV-ów właśnie zrobiła się znacznie bardziej zacięta.
Witamy Chery Tiggo oficjalnie w Polsce
Jeśli rozważasz zakup nowego rodzinnego SUV-a i chcesz czegoś świeżego na rynku, model Tiggo 7 ICE i PHEV oraz Chery Tiggo 8 ICE czy PHEV są propozycjami, którym zdecydowanie warto się przyjrzeć. Nie tylko ze względu na relację ceny do jakości, ale także dlatego, że reprezentują nowy etap w rozwoju globalnej motoryzacji.
Jako fan samochodów nie mam wątpliwości, że chińskie marki to już nie egzotyka, ale realna konkurencja dla największych graczy w Europie. I to właśnie od modeli takich jak Tiggo zależy, jak szybko Polacy oswoją się z nowym kierunkiem rozwoju motoryzacji.
Źródło: SAMAR