Jak informują media we Francji, przed nami przełomowe premiery najbliższych lat – Dacia Sandero Stepway 2026, nowa Dacia C-Neo i Dacia Bigster coupe. Trzy modele, które nie tylko odświeżają wizerunek marki, ale wręcz redefiniują jej rolę na światowej scenie motoryzacyjnej.
Kiedyś traktowana z przymrużeniem oka jako tania alternatywa dla dużych koncernów. Od pewnego czasu Dacia wkracza na rynek z ambicjami, których nie sposób ignorować. I jako wieloletni fan motoryzacji, nie ukrywam, że to, co szykuje rumuńska marka, elektryzuje mnie bardziej niż niejeden super samochód zza oceanu. Dacia pokazuje, że przystępność cenowa może iść w parze z nowoczesnością, a nowa gama modeli zapowiedziana na najbliższe lata tylko to potwierdza.
Dacia Sandero Stepway 2026, czyli rewolucja w przystępnej cenie
Czy wiecie, że Sandero to jedna z najlepiej sprzedających się osobówek w Europie? Model, który rozpoczął swoją historię pod marką Renault w 2007 roku, z czasem stał się wizytówką Dacii. I teraz, znaczy w przyszłym roku 2026, Sandero Stepway przejdzie gruntowną metamorfozę.
Wersja Stepway zostanie odświeżona i będzie bardziej SUV-owata niż kiedykolwiek. Ma zyskać własną tożsamość, większe rozmiary, muskularną sylwetkę i niezależną linię modelową. Krótko mówiąc, Stepway stanie się tym dla Dacii, czym Captur dla Renault.
Co zmieni się technologicznie? To pełna modernizacja, czyli zupełnie wersja, agresywniejszy design z nowym logo „DC”, a pod maską… hybryda! Wreszcie! W dobie ograniczeń emisji CO2 i rosnących cen paliw, hybrydowy Sandero Stepway 2026 to strzał w dziesiątkę. Dla mnie, jako fana praktycznych rozwiązań, to dowód, że można mieć nowoczesną technologię bez płacenia fortuny.
Nowa Dacia C-Neo to powrót do klasyki w nowoczesnym wydaniu
Segment C w Europie to arena gigantów. Mam tu na myśli między innymi takie modele jak Golf, Octavia czy Focus. Czy Dacia ma tu czego szukać? Odpowiedź jest jednoznaczna: TAK.

Projekt nowej Dacia C-Neo to ukłon w stronę klientów, którzy szukają czegoś więcej niż modnych SUV-ów. W czasach, kiedy klasyczne kompaktowe sedany są rzadkością, Dacia wychodzi na przeciw i wskrzesza ideę nowoczesnej limuzyny. C-Neo ma być esencją rozsądku, to znaczy praktyczna, przestronna, funkcjonalna, dostępna jako hatchback i kombi.
Dzięki produkcji opartej na sprawdzonych rozwiązaniach i filozofii „outdoor” (czyli wytrzymałości, praktyczności i prostoty), C-Neo ma szansę zagrozić pozycji Skody Octavii. Będzie to klasyczne trzybryłowe nadwozie, sensowna cena i brak zbędnych gadżetów, które podbijają koszty.
Dacia Bigster coupe – europejski sen o sportowym SUV-ie
Bigster to nazwa, która w motoryzacyjnym świecie już wzbudza emocje. Teraz jednak pora na coś jeszcze bardziej intrygującego — Dacia Bigster coupe.
Niestety, Europa najpewniej obejdzie się smakiem. Ten SUV z dynamicznie opadającą linią dachu będzie przeznaczony głównie na rynek Ameryki Łacińskiej, gdzie taka stylistyka bije rekordy popularności. W Brazylii czy Argentynie, Bigster coupe, pod nazwą Renault Niagara, ma być odpowiedzią na tamtejsze potrzeby, a mianowicie przystępny SUV typu fastback z silnikiem flex fuel na E100, czyli etanol z trzciny cukrowej. Swoją drogą ciekawe rozwiązanie.

Ale jako europejski miłośnik motoryzacji marzę, by choć w hybrydowej wersji Bigster coupe trafił na nasz kontynent. Wyobraźcie sobie to auto z nowoczesną hybrydą pod maską i terenowym DNA Dacii. Jeśli kiedykolwiek Dacia miała szansę zbliżyć się do marek premium w kategorii SUV-ów, to właśnie może być ten czas.
Nowa generacja Dacii Spring. Zmiana nazwy, zmiana wszystkiego
Nie można pominąć też jednego z najważniejszych ruchów Dacii, następcy elektrycznego Springa. Nowa generacja nie tylko zmieni nazwę, ale i miejsce produkcji. Zamiast importu z Chin, produkcja przeniesie się do Europy, a dokładnie do Słowenii. Dzięki temu nowy elektryczny maluch odzyska prawo do europejskich dopłat i jak zapowiada marka,będzie kosztować mniej niż 18 000 euro!
Mały rozmiar, europejskie DNA i wyraźnie poprawiona jakość wykonania to są cechy, które może pozwolą nowej Dacii Spring być game-changerem w segmencie budżetowych EV. Czas pokaże.

Dlaczego to wszystko jest tak ekscytujące?
Jako dziennikarz motoryzacyjny, ale przede wszystkim jako fan czterech kółek, muszę to powiedzieć: obserwujemy właśnie jedną z najbardziej ekscytujących transformacji w świecie motoryzacji popularnej. Dacia przechodzi od wizerunku marki budżetowej do producenta świadomego, nowoczesnego i odważnie odpowiadającego na potrzeby rynku i swoich klientów. i za to należy się jej wielki szacunek.
Jeśli kochacie motoryzację i jesteście ciekawi, jak wygląda prawdziwa ewolucja marki w dzisiejszych czasach, to śledźcie poczynania Dacii. Jestem przekonany, że to dopiero początek nowej ery, w której Dacia Sandero Stepway 2026, nowa Dacia C-Neo oraz Dacia Bigster coupe staną się symbolami nowoczesnej motoryzacji, a jednocześnie oferty dostępnej dla każdego.
Źródło: L’Automobile