Dodge Challenger RT – dlaczego warto go kupić?

Close-up of a Dodge Challenger RT's front grille and headlamps, showcasing the classic muscle car's iconic design.
The timeless allure of the Dodge Challenger RT captured in a detailed view of its distinctive front grille and headlamps.

Dogde to ceniony i prestiżowy producent samochodów. Założone na początku XX wieku przedsiębiorstwo ma swoją siedzibę w Auburn Hills, a obecnie należy do międzynarodowego koncerny Stellantis. Amerykański producent oferuje klientom wiele sportowych aut, a jednym z nich jest model Dodge Challenger.

Artykuł partnera

Close-up of a Dodge Challenger RT's front grille and headlamps, showcasing the classic muscle car's iconic design.
The timeless allure of the Dodge Challenger RT captured in a detailed view of its distinctive front grille and headlamps.

Dodge Challenger

Dodge Challenger to samochód klasy średniej, który po pierwszy został zaprezentowany w 1969 roku. Premierowa generacja swoją stylistyką nawiązywała nieco do kultowego Forda Mustanga, oferując luksusowe wnętrze i silniki R6 3,2 l 198; V8 5,9 l 360 oraz V8 7,2 l RB 440. Kolejne modele zostały wypuszczone na rynek w 1978 roku. Trzy lata później Dodge zdecydował się na drobne korekty nadwozia, a w 1984 roku zakończono sprzedaż. Do napędu używano jedynie benzynowych silników R4, podstawowe wyposażenie obejmowało sportowe fotele, hamulce tarczowe na przedniej osi, wskaźnik ciśnienia oleju, czy też wspomaganie kierownicy. Trzecia generacja Challengera trafiła na rynek w pierwszej dekadzie XXI wieku. W porównaniu z wcześniejszą serią, rozszerzono wersje jednostki napędowej. Dodge Challenger III dostępny był w konfiguracji: V6 3,5 l SOHC; V6 3,6 l Pentastar; V8 5,7 l Hemi oraz V8 6,2 l Hemi (Hellcat). W grudniu 2023 roku, po 15 latach od swojej premiery, zaprzestano produkcji Challengera.

R T

Challanger III generacji nie różni się swoją stylistką od pierwszej serii. Nostalgia amerykańskiego producenta przez jednych jest ceniona, inni uważają to za pójście po linii najmniejszego oporu. W Challenger RT napęd przenoszony jest poprzez 5-stopniową, automatyczną skrzynię biegów, z konwerterem momentu obrotowego lub 6-stopniową przekładnię ręczną. Wnętrze ma sportowy charakter i może się w nim zmieścić 5 osób. Zaglądając pod maskę RT, znajdziemy tam 5,7 l V8 Hemi z systemem MDS. Auto potrzebuje jedynie 6 sekund do osiągnięcia prędkości 100 km/h.

Challenger R T 

Challengera RT można bez problemu kupić w Polsce, korzystając ze strony https://allegrolokalnie.pl/oferty/dodge/challenger-57980. Podstawowe, używane modele kosztują mniej więcej 50 000 zł. Za wersje bardziej rozbudowane trzeba natomiast zapłacić od 100 do 250 tys. zł. Który model warto wybrać? Wszystko zależy od zasobności portfela i indywidualnych preferencji. Dodge RT z najmocniejszym silnikiem z pewnością dostarczy niezapomnianych wrażeń i przyjemności z jazdy. Warto jednak pamiętać, by dokładnie sprawdzić stan techniczny wybranego modelu. Znaczenie ma nie tylko wygląd karoserii, ale również praca jednostki napędowej.

Artykuł partnera

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share