Europejska premiera SsangYong Torres

SsangYong Torres to nowy model koreańskiego producenta, który zostanie wprowadzony na rynek jeszcze w 2023 roku. Samochód został zaprezentowany w Warszawie, ale nie był jeszcze pokazywany w Europie. Jest to jedyny egzemplarz, który został dostarczony na nasz kontynent z Chile.

SsangYong Torres to nie tylko kolejny SUV w ofercie koreańskiego producenta. Jego pojawienie się jest niemal konieczne, ponieważ Torres z nadwoziem o długości 4,7 m idealnie wypełnia lukę pomiędzy mniejszym Korando (4,45 m) a większym Rextonem (4,85 m).

Masywne nadwozie posiada charakterystyczne elementy, które wyróżniają SsangYonga Torresa na tle konkurencyjnych modeli. Przedstawiciele marki podkreślają, że przód auta został zaprojektowany pionowo, a pod potężną maską znajduje się żebrowanie atrapy chłodnicy, które zostało zwieńczone reflektorami. Następnie znajduje się duży wlot powietrza, a na samym dole typowa dla terenówek osłona. Z tyłu pojazdu dominują efektowne lampy oraz imitacja koła zapasowego (naprawdę znajduje się ono pod podłogą bagażnika). Z boku na pierwszy plan wysuwa się szeroka srebrna listwa i czarne, plastikowe nakładki nadkoli.

W czasie prezentacji można było zauważyć, że samochód posiada praktyczne wnętrze wykonane z wysokiej jakości materiałów. W obu rzędach siedzeń znajduje się dużo przestrzeni, a bagażnik może pomieścić od 700 do 1660 litrów. Dodatkowo, wnętrze można dostosować do różnych potrzeb dzięki tylnej kanapie, która może być składana i posiada regulowany kąt oparcia.

Przed kierowcą znajduje się czytelny wyświetlacz z cyfrowymi wskaźnikami, a dodatkowe ekrany umieszczone są na środkowej konsoli – górny ekran o przekątnej 9 cali służy do sterowania multimediami, a dolny 8-calowy ekran odpowiada za obsługę klimatyzacji.

SsangYong Torres zadebiutuje w Polsce w okresie letnio-jesiennym i będzie wyposażony w silnik 1.5 T-GDi o mocy 163 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 280 Nm. W listopadzie pojawi się również wersja w pełni elektryczna. Samochód będzie dostępny z napędem na przód lub na wszystkie koła, a moment obrotowy będzie przekazywany na koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów w zależności od wybranej wersji.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share