Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Ford Mustang 2023 – moc i elegancja

Latem 2023 roku odbędzie się rynkowa premiera kolejnego Forda Mustanga, który jest dostępny jak zwykle jako czterocylindrowiec, jako GT z 5,0-litrowym silnikiem V8 oraz jako kabriolet. Mustang jest i pozostaje Mustangiem. Klasyczna osłona chłodnicy – różnie zaprojektowana w zależności od wyposażenia – jest otoczona wąskimi reflektorami, których światła do jazdy dziennej tworzą wizualne połączenie z elektrycznym SUVem Mach-E. Smukła linia dachu kończy się tyłem z krótszym zwisem i efektownym spojlerem.

Trzyczęściowe tylne światła i dyfuzor są również nowe i mają bardziej kanciasty kształt. Całkowicie przeprojektowano także kokpit, ma spłaszczoną u dołu kierownicę z grubszą obwódką i zrezygnowano z typowych dla Mustanga „brwi” na rzecz w pełni cyfrowego kokpitu 12,4 cala i dużego ekranu dotykowego 13,2 cala nad konsola środkowa po stronie kierowcy i pasażera. System informacyjno-rozrywkowy Sync 4 umożliwia połączenie za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto ze smartfonem, który można umieścić na bezprzewodowej powierzchni ładującej na konsoli środkowej. Pod przednią szybą znajdują się punkty ładowania USB, na przykład do kamery samochodowej na tor wyścigowy. Oczywiście Ford Mustang 2023 jest teraz aktualizowany bezprzewodowo.

Pomimo całej cyfryzacji, Ford Mustang 2023 nadal ma pod maską czterocylindrowy silnik Ecoboost o pojemności 2,3 litra lub 5,0-litrowy silnik V8. Według Ford US, czterocylindrowy silnik ma moc 319 KM (235 kW) i maksymalny moment obrotowy 474 Nm – o 29 KM więcej niż ostatnio. Wariant GT nadal ma 5,0-litrowy silnik V8. Wydech został gruntownie zmieniony w celu uzyskania jeszcze lepszej reakcji i większej mocy. Wprowadzono między innymi nowy układ dolotowy z podwójnym wlotem powietrza i podwójnymi klapami przepustnicy, który ma na celu zminimalizowanie strat wlotowych i umożliwienie wyższych przepływów. W rezultacie silnik V8 osiąga moc 487 KM (358 kW) i maksymalny moment obrotowy 562 Nm. Dzięki ulepszonemu układowi wydechowemu w ośmiocylindrowym silniku poprawiono osiągi do nawet 493 KM (362 kW) i maksymalnego momentu obrotowego 566 Nm. Co odpowiada wzrostowi o 43 KM w porównaniu do poprzednika. 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów lub sześciobiegowa manualna skrzynia biegów przesyła moc na tylne koła za pośrednictwem sportowego mechanizmu różnicowego z blokadą, podczas gdy hamulce Brembo odpowiadają za ujemne opóźnienie. Dostrojony układ kierowniczy, sześć konfigurowalnych trybów jazdy (Normal, Sport, Slippery, Drag, Track i Custom) oraz liczne systemy wspomagające kierowcę, w tym rozpoznawanie znaków drogowych, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystent omijania czy asystent hamowania awaryjnego.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Czytaj więcej

Nowe BMW serii 1?

Prototypy BMW serii 1, które niedawno zaskoczyły europejskie drogi, byłyby w rzeczywistości  najprawdopodobniej prototypami należącymi do zupełnie nowej…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share