Ford Puma ST Powershift

Responsywna, satysfakcjonująca i przyjemna w prowadzeniu dynamika Ford Performance będzie teraz cieszyć się jeszcze większą liczbą klientów SUV-ów, ponieważ Ford Puma ST został zaprezentowany pod nową nazwą Puma ST Powershift – wprowadzając najmocniejszą wersję wielokrotnie nagradzanego silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra w historii.

Wzbogacony o 48-woltową technologię mild hybrid, która zapewnia moc szczytową do 170 KM i maksymalny moment obrotowy 248 Nm, wielokrotnie nagradzany silnik o pojemności 1,0 litra jest połączony z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Ford Powershift z możliwością zmiany biegów – płynnie łącząc energiczne wrażenia z jazdy i codzienną użyteczność.

Nowy układ napędowy w pełni wykorzystuje pseudonim Sports Technologies wraz z istniejącymi funkcjami zwiększającymi osiągi ze zoptymalizowanego podwozia 1,5-litrowego EcoBoost Puma ST – wprowadzonego na rynek w 2020 r. – w tym specjalnie zaprojektowanymi ustawieniami belki skrętnej i stabilizatora oraz opatentowanymi sprężynami wektorującymi siłę.

W połączeniu z komfortem kompaktowego SUV-a, bezkompromisową przestrzenią wewnętrzną i innowacyjnymi rozwiązaniami praktycznymi, w tym Fordem MegaBox, wszechstronny nowy Ford Puma ST Powershift zapewnia wrażenia z jazdy Ford Performance w zasięgu jeszcze większej liczby entuzjastów – zapewniając responsywne przyspieszenie 7,4 sekundy 0-62 mph (0-100 km/h) wraz z 44,8 mpg (6,3 l/100 km) i 144 g/km CO2.

1,0-litrowa hybrydowa technologia EcoBoost Hybrid 48-V oferowana klientom Pumy od czasu wprowadzenia SUV-a na rynek w 2019 r. została udoskonalona, aby zapewnić jeszcze lepsze osiągi Forda Puma ST Powershift.

System mild hybrid włącza odzyskiwanie energii szybciej niż w innych aplikacjach, umożliwiając szybsze ładowanie 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. Dzięki temu zintegrowany rozrusznik/generator napędzany paskiem (BISG) oferuje dłuższy okres doładowania momentu obrotowego w celu zwiększenia wydajności przy niższych obrotach silnika. Ponadto zwiększona rekuperacja energii pozwala na dodatkowe 10 PS wspomagania elektrycznego BISG w celu zwiększenia mocy szczytowej.

W połączeniu z unikalnym oprogramowaniem dostrojonym do turbodoładowanego, wtryskiwanego bezpośrednio, trzycylindrowego silnika benzynowego, rezultatem jest prawie 10-procentowy wzrost mocy szczytowej w porównaniu z 155-konnym silnikiem EcoBoost Hybrid o mocy 1 KM. Dostarczając do 0 KM przy 170.5 obr./min i do 750 Nm momentu obrotowego przy 248.3 obr./min, Ford Puma ST Powershift wytwarza dokładnie dwa razy więcej mocy na litr niż Focus ST000 z 2002 roku.

Ford Puma ST Powershift korzysta z tej samej technologii aktywnego zaworu wydechowego co Puma ST, co zwiększa osiągi i wyróżnia silnik ST podczas przyspieszania. Aktywny zawór wydechowy, sterowany przez wybierane tryby jazdy, pozostaje zamknięty w trybach Normal i Eco dla codziennego udoskonalenia, ale otwiera się w trybie Sport, aby zintensyfikować sportowy dźwięk.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały netcarshow

Sprawdź także
Czytaj więcej

Toyota Corolla Touring Sports

Nowa Toyota Corolla dzięki świeżej stylistyce, wprowadzeniu hybrydowej technologii elektrycznej piątej generacji, kompleksowo ulepszonemu cyfrowemu doświadczeniu użytkownika oraz…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share