Ford Ranger Raptor – rajdowa terenówka

Nowa rajdówka Ford Ranger Raptor jest idealna do jazdy w trudnym terenie i jest dostępna do zakupu w salonie. Samochód udowodnił swoją wartość podczas Rajdu Baja 1000, uważanego za najtrudniejszy rajd terenowy na świecie. Warto zauważyć, że Ranger Raptor startował w kategorii SCORE dla cywilnych pickupów, co oznacza, że silnik, skrzynia biegów i układ napędowy były fabryczne!

Ford Ranger Raptor jest wyposażony w 3-litrowy silnik EcoBoost V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Ford Performance uzyskał z niego 292 KM i 491 Nm momentu obrotowego.

Nowa wersja Ranger Raptor została wyposażona w zaawansowany układ stałego napędu na cztery koła z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów. System zawiera blokowane mechanizmy różnicowe z przodu i z tyłu – co jest niezbędne dla miłośników jazdy w trudnym terenie. Co więcej, silnik został zaprogramowany z indywidualnym profilem doładowania dla każdego biegu, co wpływa na podniesienie osiągów.

Ford Ranger Raptor oferuje 7 trybów jazdy, w tym 3 drogowe i 4 terenowe. Każdy z nich dostosowuje szereg elementów, takich jak silnik, skrzynia biegów, kontrola trakcji i układ zawieszenia, głośność układu wydechowego, działanie układu kierowniczego i reakcja przepustnicy. Wybór trybu jazdy jest dokonywany przez cyfrowy zestaw wskaźników.

W skład drogowych trybów jazdy wchodzi „Tryb normalny” – tryb jazdy skalibrowany z myślą o komforcie i niskim zużyciu paliwa, „Tryb sportowy” – dostosowany do dynamicznej jazdy oraz „Tryb na śliskie nawierzchnie”, który służy pewniejszej jeździe na śliskich lub nierównych nawierzchniach.

Tryby terenowe to „Tryb jazdy po skałach”, „Tryb jazdy po piasku”, „Tryb błoto/koleiny” oraz „Tryb Baja”, który jest ekstremalnym potwierdzeniem zdolności do szybkiej jazdy w terenie. W nim wszystkie systemy samochodu ustawione zostają pod kątem maksymalnych osiągów, aby uzyskać szczytowe rezultaty w jeździe terenowej z dużą prędkością.

W „Trybie Baja” dodatkowo wspomniany wcześniej system utrzymanie pracy turbosprężarek do trzech sekund po tym, jak kierowca zwolni nacisk pedału przyspieszenia, co umożliwia szybszy powrót mocy po ponownym jego wciśnięciu.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share