Hyundai Bayon wyróżnia się charakterystycznym wyglądem zewnętrznym, który odróżnia go od konkurencji. Trzyczęściowe światła główne w połączeniu z wlotami powietrza tworzą niepowtarzalny wygląd. Pozioma linia wlotu powietrza i światłą do jazdy dziennej podkreślają szerokość, a dolna listwa ochronna potwierdza charakter SUV-a. Z boku zauważymy dynamiczne linie, a słupek C w kształcie strzały zapewni nieoczekiwanie wrażenie. Z tyłu, światła w kształcie strzał podkreślają dynamicznie wyglądające słupki. Cienka pozioma linia łącząca tylne światła podkreśla szerokość i łączy tył z bokiem. Mocna część tylna i wizualnie wydłużona tylna szyba dają początek wyjątkowej i wyrazistej konstrukcji całego tyłu. W pełni ledowe reflektory i kierunkowskazy dopełniają nowoczesnego wyglądu samochodu.
Hyundai charakteryzuje się prostym, przestronnym i dobrze oświetlonym wnętrzem. Duży nacisk położono na maksymalizację komfortu pasażerów z przodu i z tyłu oraz zwiększenie przestrzeni bagażowej.
Wnętrze jest definiowane przez szereg urządzeń komunikacyjnych, w tym 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki. Pasażerowie mogą czerpać korzyści z nastrojowego oświetlenia LED zastosowanego w obszarach stóp pasażera z przodu, wnękach drzwi i uchwytach drzwi przednich, a także w schowku pod konsolą środkową.
Starannie dobrana, neutralna gama kolorów i materiałów wnętrza współgra z gamą kolorów nadwozia. Spokojna koncepcja kolorów i wykończenia z małymi i subtelnymi akcentami tworzy łagodną atmosferę, która pozwala kierowcy na skupienie. Bayon został standardowo wyposażony we wnętrze z czarnej tkaniny, z dostępnymi dwoma innymi opcjonalnymi kombinacjami kolorów.
Pasażerowie mają do wyboru 10,25-calowy ekran systemu nawigacji lub 8-calowy ekran systemu audio. Wyświetlacz 8-calowy jest dostępny z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto. Hyundai jest pierwszym producentem samochodów, który wprowadził tą bezprzewodową opcję w samochodzie tej wielkości.
Dwa porty USB dla pasażerów z przodu i jeden z tyłu umożliwiają jednoczesne ładowanie do trzech urządzeń. Jeden z przednich portów pozwala również na przesyłanie danych, umożliwiając pasażerom podłączenie telefonu do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu. Całości dopełnia najwyższej jakości system dźwiękowy Bose, zapewniając pasażerom wysokiej jakości wrażenia dźwiękowe.
Dostępne funkcje łączności i multimedia:
– System nawigacji i multimediów z 10,25-calowym ekranem
– System multimedialny z 8-calowym ekranem
– Cyfrowe wskaźniki z 10,25-calowym wyświetlaczem
– Łączność Apple CarPlay i Android Auto
– System Premium Audio Bose
– Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów
– Trzy porty USB
BAYON może pochwalić się oszczędnością paliwa i wysoce konkurencyjnym poziomem emisji CO2 dzięki zmodernizowanej rodzinie silników Kappa. Silnik T-GDi to jednostka benzynowa z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem zapewniającym optymalną wydajność.
Na szczycie oferty znajduje się silnik 1.0 T-GDi o 100 KM, który może być połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów (6MT) lub 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT).
Silnik 1.0 T-GDi jest wyposażony w trzy tryby jazdy, aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Są to Eco, Normal i Sport.
Dostępny jest również wolnossący silnik 1.2 MPi o mocy 84 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów (5MT).
Bayon to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów. Będzie dostępny dla silnika 1.0 T-GDi w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta