Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Lexus RZ 450e – nowoczesna technologia

Lexus RZ 450e jest pierwszym modelem Lexusa rozwijanym od samego początku jako BEV. Celem jest nie tylko zapewnienie korzyści płynących z bezemisyjnej, całkowicie elektrycznej jazdy, ale wykorzystanie potencjału BEV do ponownego odkrycia wrażeń z jazdy. Aby to osiągnąć, samochód przeszedł szeroko zakrojone testy i udoskonalenia w centrum Shimoyama w Japonii, które wkrótce stanie się nową globalną siedzibą Lexusa.

Budowa samochodu na zupełnie nowej platformie elektrycznej z akumulatorami otworzyła nowe możliwości projektowe i swobodę tworzenia wyglądu, który odróżnia Lexusa RZ 450e od innych pojazdów. Jednocześnie jego stylistyka jest ewolucją designu Lexusa “Next Chapter”, obejmującą motywy, które można zobaczyć w innych nowych modelach Lexusa, takich jak RX.

RZ mierzy 4 805 mm długości, z rozstawem osi 2.850 mm i krótkimi zwisami – 995 mm z przodu, 960 mm z tyłu. Całkowita wysokość wynosi 1 635 mm, a szerokość 1 895 mm (bez lusterek zewnętrznych). Pod względem wymiarów zewnętrznych i zajmowanych miejsc model plasuje się pomiędzy średniej wielkości modelami crossoverów Lexusa NX i dużych RX.

Nowe reflektory są ujednolicone z korpusem wrzeciona. Ultrasmukłe, podkreślają motyw Lexusa L świateł do jazdy dziennej, podczas gdy główne reflektory i kierunkowskazy są mniej widoczne. Tył prezentuje fajny, zaawansowany technologicznie wygląd z dzielonym spojlerem dachowym, który wydłuża przepływ do tyłu i przyczynia się do stabilnych osiągów samochodu. Wydłużony pasek świetlny LED na całej szerokości samochodu stał się znakiem rozpoznawczym designu Lexusa. Tutaj owija się wokół muskularnych tylnych ćwiartek geometrycznym wzorem i ma wyjątkowo cienką część środkową, która rzuca nowy napis LEXUSA na tylnych drzwiach w ostry relief. Rozstaw kół tylny został poszerzony do 1 627 mm (+15 mm w stosunku do rozstawu kół przednich), co jeszcze bardziej podkreśla wygląd samochodu.

RZ jest pierwszym modelem produkcyjnym wyposażonym w nową oś elektryczną Lexusa, zaprojektowaną do użytku w pojazdach typu BEV. Jest to kompaktowy, modułowy pakiet, który składa się z silnika, przekładni i jednostki sterującej mocą (PCU), umieszczonej pomiędzy napędzanymi kołami. RZ wykorzystuje zarówno przednie, jak i tylne e-osie, które współpracują z systemem sterowania napędem na wszystkie koła DIRECT4 (szczegóły poniżej) w celu dostosowania postawy, przyczepności i rozdziału mocy pojazdu do warunków jazdy. Osie elektryczne są ciche, wydajne i zapewniają precyzyjną moc. Przedni silnik wytwarza 150 kW, a tylny 80 kW, łącznie zapewniając maksymalną moc 230 kW. RZ osiąga doskonałą efektywność energetyczną, a zużycie paliwa wynosi 16,8 kWh lub 18,7 kWh na 100 km w cyklu mieszanym WLTP, w zależności od rozmiaru kół i specyfikacji samochodu.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Czytaj więcej

Nowe Suzuki Swift 2023

Kiedy firma samochodowa wielkości Forda nie widzi przyszłości dla kultowej Fiesty, można by pomyśleć, że długoletni rywal, taki…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share