Mercedes-Benz rozszerzył swoją ofertę pojazdów elektrycznych EQ o EQE Podobnie jak EQS, charakteryzuje się aerodynamiczną i skromną, ale przyjemną konstrukcją. Jednak przestrzeń nad głową z tyłu jest zmniejszona przez pochyłą linię dachu i standardowo montowany panoramiczny dach. Podobnie małe szyby boczne i tylne, opracowane do celów aerodynamicznych i projektowych, ograniczają widoczność, co sprawia, że kamera cofania jest niezbędna.
Podwozie i zawieszenie EQE zostały zaprojektowane tak, aby były bardzo wygodne, ale także pozwalały na bardziej dynamiczną jazdę. Przedni zderzak nie jest zbyt niski, co ułatwia jazdę przez progi zwalniające w obszarach miejskich. Samochód ma wysoką jakość wizualną – materiały użyte na desce rozdzielczej, drzwiach i siedzeniach są pierwszej klasy.
Opcjonalny ekran MBUX Hyperscreen, który rozciąga się na całą szerokość wnętrza, jest oszałamiający. Dwa standardowe wyświetlacze, które przypominają te w Klasie S, są również przekonujące, a zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), w tym wyświetlacz head-up w rozszerzonej rzeczywistości, są najnowocześniejsze.

Jako czterodrzwiowa limuzyna, w pełni elektryczny odpowiednik Klasy E nie ma obecnie bezpośrednich rywali w segmencie. Z drugiej strony, Mercedes-Benz oferuje teraz pełną gamę układów napędowych w segmencie, ponieważ Klasa E jest dostępna z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także z napędem hybrydowym plug-in (PHEV).
Ponieważ różnorodność modeli elektrycznych w segmencie E jest nadal bardzo ograniczona, duży zasięg EQE (do 639 km w wersji 350+ z akumulatorem 90,6 kWh) spodoba się docelowym odbiorcom. Jest to jeden z najwyższych zakresów w segmencie, przewyższający samochody o podobnej cenie.
Układ 400 V oznacza, że powinno być możliwe ładowanie DC do 170 kW, co powoduje naładowanie akumulatora z 10% do 80% w ciągu 32 minut. Rozstaw osi Mercedes-Benz EQE jest o ponad 30 cm dłuższy niż w Klasie E, oferując dużo miejsca na wszystkich siedzeniach, a EQE350 ma o 245Nm większy moment obrotowy niż AMG E53 Klasy E.
Bagażnik o pojemności 430 litrów jest o 110 litrów mniejszy niż w Klasie E, podczas gdy EQS to hatchback o pojemności większej o 70 litrów niż Klasa S.
Ogólnie rzecz biorąc, EQE powinno pomóc Mercedesowi zatrzymać obecnych właścicieli Klasy E, którzy chcą lub faktycznie muszą przejść na BEV.
Więcej podobnych wiadomości motoryzacyjnych znajdziesz na stronie głównej Moto Magazyn