Mercedes GLC Coupe 2024

Mercedes GLC Coupé łączy sportowe osiągi z wysoką wydajnością. Wszystkie modele są wyposażone w technologię napędu elektrycznego, jako hybrydę plug-in o zasięgu w pełni elektrycznym odpowiednim do codziennych potrzeb lub jako łagodną hybrydę z technologią 48 V i zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem dla dodatkowego doładowania i odzyskiwania energii. A nowe GLC Coupé czuje się jak w domu w niemal każdym terenie. Niezależnie od tego, czy jest na drodze, czy poza nią, imponuje komfortem i zwinnością. Sportowe zawieszenie jest standardem. Opcjonalna skrzynia skrętna tylnej osi 4,5° sprawia, że pojazd jest jeszcze bardziej zwrotny. Jest oferowany w pakiecie Technology wraz z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. W terenie Coupé wyróżnia się licznymi funkcjami, takimi jak napęd na wszystkie koła 4MATIC i czysto elektryczna jazda terenowa w modelach plug-in. Ekran terenowy i “przezroczysta maska” jako element kamery 360° zwiększają komfort jazdy.

Wymiary podkreślają dynamiczny i muskularny wygląd nowego Mercedes-Benz GLC Coupé. Przy długości 4 763 mm jest o 31 mm dłuższy i o 5 mm wyższy od swojego poprzednika. Rozstaw kół jest większy, o 6 mm z przodu (obecnie 1 627 mm) i 23 mm z tyłu (obecnie 1 640 mm). Dłuższa długość pojazdu jest korzystna dla rozstawu osi oraz zwisów przednich i tylnych. Szerokość pozostała taka sama i wynosiła 1 890 mm.

Wnętrze nowego Mercedes-Benz GLC Coupé jest standardowo wyposażone w nowoczesną linię AVANTGARDE. Deska rozdzielcza ma przejrzystą strukturę. Górna część ma profil skrzydłowy z nowymi, spłaszczonymi wylotami wentylacyjnymi. Dolna część ma duży obszar wykończenia, który płynnie przechodzi w zakrzywioną konsolę środkową. Ekran LCD o wysokiej rozdzielczości 12,3 cala (31,2 cm) przed kierowcą wydaje się swobodnie unosić nad profilem skrzydła i powierzchnią wykończenia. Wyświetlacz centralny o przekątnej 11,9 cala (30,2 cm) unosi się z konsoli środkowej i również wydaje się unosić nad powierzchnią wykończenia. Podobnie jak deska rozdzielcza, powierzchnia ekranu jest lekko pochylona w kierunku kierowcy.

Nowoczesny, przeskalowany design paneli drzwi obramowuje oba końce deski rozdzielczej. Panel środkowy drzwi ze zintegrowanym podłokietnikiem przechodzi z powierzchni pionowej na poziomą. Odzwierciedlając design konsoli środkowej, przednia część ma formę metalicznego elementu high-tech. Może być używany jako uchwyt chwytający lub zamykający i mieści elektryczne elementy sterujące szybą. Nowością jest pływający zespół sterowania, w którym zintegrowane są elementy sterujące otwieraniem drzwi i regulacją fotela.

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupé jest dostępny z napędem zelektryfikowanym. Jednostki mild-hybrid obejmują zintegrowany rozrusznik-generator drugiej generacji (ISG) i 48-woltowy pokładowy układ elektryczny. Zintegrowany rozrusznik-generator w wariantach mild hybrid wspiera silnik spalinowy, szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Uzupełnieniem turbosprężarki jest to wyjątkowa moc. 48-woltowy pokładowy układ elektryczny obsługuje funkcje hybrydowe, takie jak toczenie, doładowanie i odzyskiwanie energii, zwiększając w ten sposób wydajność. Silniki uruchamiają się szybko i komfortowo za pomocą ISG, a funkcja start/stop jest ledwo dostrzegalna dla kierowcy.

Trzy kolejne warianty silnika to hybrydy plug-in, które mają wystarczający zasięg wyłącznie elektryczny, aby zaspokoić praktyczne potrzeby. Ulepszony program jazdy hybrydowej rezerwuje elektryczny tryb jazdy dla najbardziej odpowiednich odcinków trasy. Priorytetem jest na przykład jazda z napędem elektrycznym podczas podróży na obszarach miejskich. Niezależnie od tego, czy jest to model benzynowy, czy wysokoprężny: jako hybrydy plug-in wszystkie warianty są zarówno bardzo wydajne, jak i dynamiczne na drodze.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nowy Opel Astra Electric
Czytaj więcej

Nowy Opel Astra Electric

Nowa generacja modelu Opel Astra Electric łączy przyjemność prowadzenia z lokalną, bezemisyjną jazdą, nawet na długich trasach. Nowy…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share