Nowy Mitsubishi ASX oparty jest na wspólnej platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, dzięki której zyskał nowe atuty, między innymi dysponuje teraz dynamiczną kontrolą podwozia (Dynamic Chassis Control), która w chwilach przeciążeń na zakrętach korzysta z analizy danych z sensorów, by poprzez ograniczanie momentu obrotowego przekazywanego na odpowiednie koło korygować tor jazdy. Nowa platforma Aliansu oznacza także poszerzenie gamy układów napędowych w porównaniu z ASX poprzedniej generacji. Wersję podstawową napędza turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,0 litra i mocy 91 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną. W ofercie przygotowano jednak szeroki wybór układów napędowych, odpowiadających klientom zarówno pod względem dostępnej mocy, jak i różnorodnego charakteru – poza wersją podstawową, wszystkie pozostałe napędy benzynowe są zelektryfikowane i prezentują nie tylko wyższe osiągi, ale i wyższe wyrafinowanie techniczne oraz dynamikę.
Turbodoładowana jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności 1,3-litra występuje w dwóch wariantach mocy (140 KM i 158 KM), w obu instalacja miękkiej hybrydy (MHEV), podnosi jej oszczędność oraz responsywność. Odbywa się to poprzez wspomaganie momentu obrotowego w chwilach, kiedy jest on potrzebny, na przykład podczas przyspieszania. Na układ miękkiej hybrydy składa się napędzany paskiem klinowym dwufunkcyjny alternator-rozrusznik oraz 12-woltowy akumulator, który jest ładowany przez system rekuperacji, odzyskujący energię zarówno w fazie zwalniania, jak i hamowania. Dla wersji 140-konnej przewidziano w ofercie 6-biegową przekładnię manualną, wersji 158-konnej towarzyszy 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna DCT.
Po raz pierwszy w tym modelu, klienci mają również do dyspozycji wersję z tradycyjną hybrydą (HEV), łączącą jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną przekładnią z kilkoma trybami pracy.
Ofertę napędów uzupełnia dostępna na specjalne zamówienie, elektryczna hybryda ładowana z zewnętrznego źródła prądu, napędzana układem PHEV, będącym znakiem rozpoznawczym Mitsubishi. Zespół napędowy oparty jest na podobnej jak w tradycyjnej hybrydzie konfiguracji – połączeniu silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi z większego akumulatora o pojemności 10,5 kWh, który pozwala na pokonywanie codziennych dystansów w wyłącznie bezemisyjnym trybie elektrycznym. Nowy Mitsubishi ASX dołączy więc w gamie Mitsubishi do modeli Outlander PHEV i Eclipse Cross PHEV.
Mimo współdzielenia platformy, gamy układów napędowych oraz wielu sprawdzonych elementów, styliści zadbali o to by wzornictwo nowej generacji nawiązywało do family look modeli Mitsubishi, z rzucającym się w oczy trójdiamentowym logotypem, który łączy wszystkie SUV-y Mitsubishi. Poza atrybutami solidności i dynamiki, ASX zyskał również optycznie na wielkości, dzięki sportowej posturze, wysokim nadkolom, 17- lub 18-calowym obręczom kół. Bardzo widocznym elementem wyróżniającym tył nowego ASX jest nowo zaprojektowany logotyp modelu i zwracający uwagę wypukły napis Mitsubishi, rozciągający się na całą szerokość samochodu, który zamykają kompozycyjnie klosze zintegrowanych tylnych świateł LED.
Wraz z nową generacją, model ASX wprowadza właścicieli w bardziej nowoczesny świat cyfrowych rozwiązań. Model stał się więc bardziej samodzielny, a jednocześnie dał właścicielowi poczucie większej kontroli nad niektórymi funkcjami. Personalizacja obejmuje możliwość dostosowania do własnych preferencji wyglądu interfejsów wyświetlaczy, ale także poszczególnych funkcji systemów informacji i rozrywki. Kupujący ASX znajdą trzy rodzaje zestawów zegarów, w zależności od wersji – podstawowy zestaw to analogowe zegary z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2 cala; wyższy standard i komfort oferuje konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7 cali; a najbardziej zaawansowanym jest w pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25 cala. Pozwala on także na wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta