Najbliższa przyszłość marki Lancia

Lancia w najbliższych latach planuje wprowadzić na rynek kilka nowości, które mają przywrócić jej dawną  świetność i wprowadzić ją na wyższy poziom. Włosi chcą uderzyć nowymi modelami w klasę premium, wyróżniając się nieprzeciętnym wyglądem i jakością.

  • Nowa Lancia Ypsilon

Produkcja będąca na rynku od 2011 roku obecnej Lancii Ypsilon zostanie wstrzymana do końca roku. Na początku przyszłego roku 2024 zobaczymy jej następcę. Samochód będzie większy i bardziej muskularny niż obecny model. Na premierze zobaczymy nową Ypsilon zarówno w wersji elektrycznej z akumulatorem o mocy 155 KM i 51 kWh, jak i w wersji benzynowej mild hybrid (system 48 V). Same silniki benzynowe mają zniknąć z cennika marki w 2028 roku. Sprzedaż Lancia Ypsilon ma rozpocząć się na wiosnę 2024 roku.

  • Lancia Ypsilon HF w 2025 roku

Nowa Lancia Ypsilon nie przestanie zadziwiać swoich wielbicieli. W gamie, około rok po prezentacji nowej wersji, zadebiutuje usportowiony wariant tego kompaktowego samochodu segmentu B. Ma być on w pełni elektryczny i mieć w nazwie oznaczenie HF. Dzięki zastosowaniu drugiego silnika na tylnej osi samochodu, moc tego wariantu powinna wynosić około 240 KM. Z pewnością wyzwaniem dla konstruktorów będzie zwiększenie mocy przy zachowaniu planowanego zasięgu akumulatorów na poziomie ok 400 kilometrów.

  • Flagowy model Gama w 2026 roku

Lancia Gamma to model który początkowo miał się nazywać Lancia Aurelia. Lancia Gamma będzie flagowym produktem włoskiej marki. Najprawdopodobniej będzie to samochód o sylwetce sportowego crossovera. Jego tylna część ma być mocno pochylona. Nachylenie tylnej szyby oraz tylnych słupków, przy długości pojazdu około 470 cm, ma sprawiać wrażenie sylwetki coupe. Moc silników ma wynosić od 200 do 350 KM przy zachowaniu zasięgu około 700 kilometrów.

  • Lancia Delta powróci

W 2028 roku pojawić ma się ostatni z trzech reaktywowanych produktów Lancii – to model Delta, Konstrukcja tego samochodu ma być inspirowana modelem powstałym w latach 80 ubiegłego wieku. Lancia Delta ma być samochodem z nadwoziem typu hatchback o długości ok 440 cm uplasowanym w segmencie C. Ma być ona modelem klasy premium i dostępna tylko w wersji elektrycznej z prawdopodobnym napędem na wszystkie koła i mocą około 400 KM.

Czy te informacje się potwierdzą? – zobaczymy.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Czytaj więcej

Volkswagen ID.2all Concept

Marka Volkswagen kontynuuje historię sukcesu swoich samochodów kompaktowych w dobie mobilności elektrycznej i po raz pierwszy rzuca okiem…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share