Nowa limuzyna VW ID.7 na targach w Las Vegas

Na targach CES w Las Vegas VW pokaże inteligencję ID.7 w dość szczególny sposób. Zakamuflowany sedan ma cyfrowy design z unikalnym lakierem, który interaktywnie rozświetla ID.7. Zastosowano 40 warstw farby, z których niektóre są przewodzące, a inne mają właściwości izolacyjne. Łącznie 22 obszary pojazdu mogą być kontrolowane oddzielnie i są elektryfikowane poniżej górnej warstwy farby (elektroluminescencja), aby się zaświeciły. Wszystko to jest podłączone do systemu dźwiękowego, rytm jest wizualizowany przez oświetlenie poszczególnych obszarów. Kody QR na masce i po obu stronach stanowią interfejs między światem fizycznym i cyfrowym. Cały kamuflaż rozwija również motyw kodu QR, a tym samym ukrywa kontury końcowego pojazdu produkcyjnego.

Pod względem stylistycznym ID.7 podąża za językiem projektowania w pełni elektrycznej rodziny modeli ID. Charakterystyczne cechy sedana obejmują aerodynamiczną część przednią i dach, które pomagają zmniejszyć zużycie energii i zwiększyć zasięg. Wloty powietrza umieszczone z przodu kierują powietrzem przepływającym przez nie po bokach pojazdu do tyłu w ukierunkowany sposób. Tworzą więc kurtynę powietrzną, która uspokaja przepływ powietrza po bokach pojazdu. Dach pochyla się do tyłu, co przyczynia się do bardzo dobrego współczynnika oporu powietrza ID.7. Zasięg wynosi do około 700 kilometrów (WLTP).

Podobnie jak wszystkie inne modele z rodziny ID., ID.7 bazuje na MEB Grupy Volkswagen. Zalety modułowej matrycy z krótkimi zwisami i długim rozstawem osi (2,97 metra) zapewniają korzyści dla wnętrza. W ID.7 nadaje to charakter luksusowego sedana o wyjątkowo przestronnym charakterze.
Dzięki sedanowi ID.7 Volkswagen rozszerza swoją odnoszącą sukcesy w pełni elektryczną rodzinę ID. na wyższą klasę średnią segmentu i rozwija kampanię mobilności elektrycznej dzięki strategii ACCELERATE. VW osiągnął już pierwszy kamień milowy: od pierwszego ID.3 modele zostały przekazane klientom we wrześniu 2020 r., Volkswagen dostarczył 500 000 pojazdów ze swojej rodziny ID na całym świecie za pośrednictwem swoich spółek zależnych – około rok wcześniej niż planowano i pomimo ciągłych trudności w łańcuchu dostaw.

ID.7 na rynek europejski będzie produkowany w fabryce Volkswagena w Emden. Po ID.4 będzie to drugi model oparty na modułowej matrycy napędu elektrycznego, który zostanie zbudowany w Emden.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share