Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Nowy Ford Puma 2024 na zdjęciach szpiegowskich

nowy ford puma 2024 na szpiegowskich zdjęciach

Po zakończeniu produkcji modelu Fiesta, to nowy Ford Puma będzie pełnił rolę modelu podstawowego na rynku europejskim. Aby utrzymać się swoją pozycję na rynku, ten rywal Peugeota 2008 i Renault Captur zostaje poddany kilku zmianom.

SUV Ford Puma został zaprezentowany w czerwcu 2019 roku i pojawił się w salonach sprzedaży w lutym 2020 roku. Przyszły rok będzie rokiem faceliftingu dla tego małego samochodu. Rywal Peugeota 2008 i Renault Captur dostosuje się do swoich francuskich konkurentów. Pierwszy z nich niedawno przeszedł już zabieg odświeżający, drugi zaś będzie miał taką możliwość pod koniec 2023 roku.

Dla amerykańskiej marki, facelifting w połowie cyklu życia tego modelu powinna być okazją do dodania kolejnej wersji do gamy Forda Pumy w postaci modelu 100% elektrycznego. Ford Puma EV będzie wtedy młodszym bratem Forda Mustang Mach-E i będzie konkurować z Peugeotem e-2008 oraz z przyszłym modelem Renault 4.

Czytaj także: Jakiego Forda Mustanga wybrać?

Model, który został sfotografowany, nie jest wersją z gniazdkiem. Ciężko zakamuflowany prototyp ma faktycznie parę ukrytych wydechów. Ponadto, duże obręcze, niskoprofilowe opony i czerwono pomalowane zaciski hamulcowe zdradzają sportową wersję ST. Aktualnie Puma ST oferuje wybór między dwoma silnikami trzycylindrowymi o pojemności 1 litra i mocy 170KM oraz drugim o pojemności 1,5 litra i mocy 200KM.

Oczekuje się również bardziej wydajnych silników w celu redukcji emisji CO2. Aktualnie dostępne silniki obejmują jednostkę Flexifuel o pojemności 1 litra i mocy 125KM, która może być zasilana zarówno benzyną, jak i etanolem E85, ale i również ten silnik jest dostępny w wersji czysto benzynowej oraz z mocą 155KM.

Mimo maskujących naklejek, zauważa się znaczące zmiany z przodu, w tym nowe reflektory, lekko zmienioną atrapę chłodnicy i przemodelowany zderzak. Natomiast tylne lampy zachowają swój kształt i wzór graficzny, podobnie jak zderzak, którego kształt pozostaje zgodny z obecnym modelem Forda Pumy.

Kabina jest również dokładnie zamaskowana. Niemniej jednak można przypuszczać, że górna część konsoli centralnej została przeprojektowana. Zaskakująco, w tym prototypie brakuje ekranu dotykowego, a nawiewy są umieszczone wyżej niż wcześniej. Rzadko zdarza się, że producent modyfikuje deskę rozdzielczą w znacznym stopniu. Na szczegóły musimy jednak poczekać.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały L’Automobile Magazine

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share