CnEVPost donosi, że Chery Electrics przejmie produkcję akumulatorów sodowo-jonowych CATL. Ogniwa zostały uruchomione w 2021 r., a komercjalizacja przewidziana jest na 2023 r., kiedy ogłoszono skok gęstości energii z 0,16 kWh/kg do ponad 0,2 kWh/kg, podobnie jak w przypadku akumulatorów fosforanowych. To znacznie lepiej niż konkurencyjne ogniwa Na-ion firmy Hina Battery, które osiągnęły zaledwie 0,14 kWh/kg.
Właśnie debiutują pierwsze masowo produkowane ogniwa Na-ion. Chiński producent samochodów JAC testuje prototyp baterii sodowo-jonowej w Sehol E10X. CATL oficjalnie zatwierdził stosowanie ogniw sodowych w pojazdach w listopadzie 2022 r., a teraz ujawniono, że będzie ich używać producent Chery. Szczegóły mogą zostać ujawnione na salonie samochodowym w Szanghaju we wtorek, 18 kwietnia (źródło).
W 2021 roku CATL obiecał gęstość energii na poziomie 0,16 kWh/kg dla pierwszej generacji ogniw Na-ion i „ponad 0,2 kWh/kg” dla następnej. Musieli umożliwić samochodom przejechanie do 400 jednostek CLTC, co odpowiada maksymalnie 250-320 kilometrom. Połączenie ogniw Na-ion z ogniwami litowo-jonowymi w jednym pakiecie pozwala osiągnąć poziom 500 jednostek CLTC. Modele CLTC (320-400 km) stanowią większość, czyli 65 procent rynku.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia wikipedia