Pierwsze zdjęcie wnętrza nowego BMW X3

Rok 2025 będzie rokiem kolejnego BMW X3 – najnowsze zdjęcia po raz pierwszy pokazują wnętrze średniej wielkości SUV-a. Dajemy podgląd na projekt serii, silniki i to, co jeszcze zmieni się wraz ze zmianą generacji. Od 2025 roku z fabryk w Spartanburgu (USA) i Rosslyn (RPA) będzie wyjeżdżać nadchodzące BMW X3.

Dla nowo produkowanych samochodów mają nadejść nowe czasy. Rok 2025 oznacza wprowadzenie tak zwanej „nowej klasy”, którą szef BMW, Oliver Zipse, określa jako największy przyszły projektowy BMW. Niemiecki producent chce budować samochody bez produkowania zanieczyszczeń. W tym celu w Debreczynie (Węgry) powstaje nowy zakład, który będzie pracował całkowicie bez emisyjnie. Zrównoważony rozwój to najwyższy priorytet: Ponowne wykorzystanie części i surowców odgrywa ważną rolę już na etapie rozwoju. Z technicznego punktu widzenia wszystkie serie BMW mogą powstawać w oparciu o tą nową ideę, od serii 1 do X7.

Następna seria 3 zapowiedziana na 2025 rok będzie prawdopodobnie pierwszym modelem produkcyjnym, który zostanie reprezentantem “nowej klasy”. Wkrótce potem pojawi się BMW X3 (2025).
Nie oznacza to jednak, że BMW X3 (2025) zostanie na siłę zelektryfikowane. W przeciwieństwie do niektórych konkurentów, BMW wyraźnie opowiada się za otwartością na technologię. Zamiast elektryzować platformy spalinowe, takie jak i4, i5 czy i7, nowa architektura może być również wyposażona w czyste silniki spalinowe. Nowy iX3 jest zatem gotowy i będzie korzystał z szóstej generacji napędów BMW eDrive, które mają być o około 20 procent lepsze niż wcześniej pod względem danych technicznych, takich jak wydajność i osiągi. W przyszłości BMW będzie również polegać na technologii 800-woltowej. Zaletą jest znaczne skrócenie czasu ładowania. Z kolei BMW X3 (2025) będzie dostępne z nowoczesnymi cztero- i sześciocylindrowymi silnikami turbo (obecnie od 184KM/135kW do 510KM/375kW) – w większości zaprojektowanymi jako hybrydy. Dojrzewa również nowa generacja hybryd typu plug-in. Zmienione technologicznie ogniwa i wydajniejsze silniki elektryczne powinny pozwolić na większe zasięgi: hybrydy plug-in powinny osiągnąć granicę 100 kilometrów.

Nie można też za dużo powiedzieć o wnętrzu BMW X3 (2025), które widać na najnowszych zdjęciach szpiegowskich: tutaj, podobnie jak w najnowszych dostępnych już modelach BMW, możemy zobaczyć zakrzywiony wyświetlacz z dwoma ekranami dla wskaźników i systemu informacyjno-rozrywkowego. Obsługuje się go obrotowym przyciskiem na konsoli środkowej, sterowaniem głosowym lub dotykiem bezpośrednio na ekranie. Dźwignia zmiany biegów znika się na korzyść „przełącznika”, co tworzy miejsce na więcej przestrzeni do przechowywania.
Nie ma mowy też o cenie na obecną chwilę.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały autobild

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share