Porsche Panamera w nowych wersjach hybrydowych 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid

porsche panamera 4 E-Hybrid 2024

Porsche rozszerza gamę modelu Porsche Panamera i wprowadza na rynek nowe wersje hybrydowe typu plug-in: 4 E-Hybrid i 4S E-Hybrid. Dzięki zaawansowanej technologii napędu elektrycznego i imponującej wydajności te modele oferują zarówno dynamiczne osiągi jak i wydłużony zasięg w trybie czysto elektrycznym.

Niezawodna moc układu napędowego

Panamera 4 E-Hybrid wyróżnia się wydajnością i wszechstronnością. Kombinacja nowego systemu hybrydowego z odświeżonym, 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo generującym moc 224 kW (304 KM) zapewnia potężne przyspieszenie. Łączna moc systemu wynosi 346 kW (470 KM), a maksymalny moment obrotowy to 650 Nm. Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Zasięg elektryczny Panamery 4 E-Hybrid wzrósł do 96 km w cyklu WLTP.

Z kolei Porsche Panamera 4S E-Hybrid stawia na dynamikę i długotrwałą moc w wysokim zakresie obrotów. Jej 2,9-litrowy silnik biturbo oferuje 260 kW (353 KM), a łączna moc układu to aż 400 kW (544 KM) z momentem obrotowym sięgającym 750 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. Obie wersje hybrydowe oferują lepsze osiągi w niemal każdym aspekcie w porównaniu z poprzednią generacją.

Zobacz także: Nowe Porsche Macan 2024

Wydajność baterii i szybkie ładowanie

Nowa i wysoko wydajna bateria o pojemności 25,9 kWh zapewnia około 45% więcej mocy, a ładowarka pokładowa 11 kW skraca czas ładowania do zaledwie 2 godzin i 39 minut. Innowacyjny silnik elektryczny, który został zastosowany, oferuje aż 140 kW (190 KM) i 450 Nm momentu obrotowego. Natomiast integracja z układem PDK oraz redukcja bezwładności o 50% poprawiają reakcję na gaz, a odzysk energii do 88 kW przyczynia się do zwiększenia zasięgu elektrycznego.

Porsche Panamera – Tryby jazdy E-Hybrid

Optymalizacja trybów jazdy E-Hybrid w połączeniu z ulepszonymi trybami Sport i Sport Plus, jeszcze bardziej zwiększa wydajność całego napędu. Samochód zawsze rozpoczyna jazdę w trybie E-Power, gdzie używa jedynie energii elektrycznej. Aby zwiększyć efektywność, tryb Hybrid Auto adaptuje strategię napędu do aktualnej sytuacji na drodze korzystając z danych nawigacyjnych. Tryby E-Hold i E-Charge pozwalają natomiast zarządzać poziomem naładowania akumulatora, podczas gdy tryby Sport i Sport Plus optymalizują moc i obniżają poziom naładowania akumulatora.

Zaawansowane zawieszenie i innowacyjne funkcje

Standardowo wszystkie nowe wersje Panamery są wyposażone w adaptacyjne dwukomorowe zawieszenie pneumatyczne z Porsche Active Suspension Management (PASM). Każdy amortyzator posiada elektrycznie sterowaną pompę hydrauliczną, która minimalizuje ruchy karoserii, utrzymując tym samym samochód w poziomie nawet przy dynamicznych manewrach.

Sportowy design i nowoczesne wyposażenie

Nowa Panamera wyróżnia się dynamiczną stylistyką z przodu, a widać to dzięki reflektorom matrycowym LED i dodatkowym wlotom powietrza. Z tyłu uwagę przykuwa smukłe światło LED i bezramkowe okno. Wersje 4 E-Hybrid oraz 4S E-Hybrid różnią się detalami, takimi jak rozmiar felg czy kolor zacisków hamulcowych.

W standardowym wyposażeniu znajdziemy między innymi asystenta parkowania oraz bezprzewodowe ładowanie smartfona, a dodatkowo dostępne są opcje, takie jak sterowanie tylną osią czy system oczyszczania powietrza w kabinie.

Czytaj również: Nowe Porsche Panamera. Sport, luksus, nowe technologie. Wszystko połączone z nowym V8

Zamówienia na nowe modele można składać już od jakiegoś czasu, a dostawy w Europie rozpoczną się w drugim kwartale tego roku.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share