Prezentacja Mazdy MX-30 e-Skyactiv R-EV

Mazda MX-30 e-Skyactiv
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV zaczyna start produkcji. Zdjęcie: materiały prasowe producenta

Mazda odgrywa szczególną rolę wśród japońskich producentów samochodów i lubi podążać własną drogą, jeśli chodzi o technologię napędu. Obejmuje to silnik Wankla, który teraz świętuje swój powrót do produkcji seryjnej w Mazdzie – aczkolwiek tylko jako dostawca energii dla silnika elektrycznego dla MX-30 e-Skyactiv R-EV.

Długa nazwa kompaktowego modelu, w którym twórcy przywiązują szczególną wagę do tego, że kompaktowy silnik Wankla nie jest używany jako tradycyjny napęd, ale jest częścią szeregowego napędu hybrydowego typu plug-in. „Wraz z nowym modelem silnik Wankla powraca do naszego programu po dziesięciu latach”, wyjaśnił kierownik programu Wakako Uefuji na targach motoryzacyjnych w Brukseli, które w tym roku obchodziły swoją setną edycję. Japończycy określają zasięg elektryczny na 85 kilometrów – wystarczający na większość codziennych podróży. Z silnikiem Wankla i zbiornikiem paliwa 50 litrów, MX-30 ma zasięg około 600 kilometrów.

Silnik

Jednowirnikowy silnik Wankla ma pojemność 830 centymetrów sześciennych i dostarcza75 KM. Zdaniem konstruktorów stopień sprężania podniesiony do 11,9:1 oraz wtrysk benzyny powinny znacznie zoptymalizować wydajność. Dzięki innym środkom kompaktowa Mazda spełnia obecnie najsurowsze normy emisji spalin 6d-ISC-FCM.

Wydajność

MX-30 e-Skyactiv R-EV jest zawsze napędzany elektrycznie, silnik spalinowy nie napędza żadnych kół – robi to wyłącznie silnik elektryczny, który razem z silnikiem spalinowym osiąga systemową moc 170 KM, co przekłada się na przyspieszenie 9,1 sekundy. Regulowana prędkość maksymalna została ograniczona przy 140 km/h. Energię dla silnika elektrycznego dostarcza umieszczony w podwoziu akumulator o pojemności 17,8kWh, który można naładować w ciągu 90 minut za pomocą ładowarki ściennej o mocy 11 kW. Możliwe jest również szybkie ładowanie prądem stałym. Na dłuższych trasach zasilanie przejmuje generator napędzany silnikiem Wankla.

Przestrzeń wewnętrzna

Podobnie jak wersja elektryczna, plug-in ma również drzwi otwierane w przeciwnych kierunkach i nie ma słupka B. We wnętrzu zastosowano wysokiej jakości materiały. Osoba za kierownicą patrzy na przejrzysty panel cyfrowy i centralnie umieszczone elektroniczne zegary.

Dane techniczne Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Długość x szerokość x wysokość (m): 4,39 x 1,79 x 1,56
Rozstaw osi (m): 2,65
Napęd: Szeregowa hybryda typu plug-in, napęd na przednie koła
Moc: 125kW/170 KM
Maks. moment obrotowy: 260Nm
Prędkość maksymalna: 140km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,1 sekundy
Standardowy zasięg elektryczny: 85km (WLTP)
Średnie zużycie WLTP: 1,0 litra / 17,5 kWh
Emisja CO2: 21 g/km
Masa własna/obciążenie: min.1778 kg / maks. 548 kg

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Czytaj więcej

Hyundai Kona Electric

Hyundai Kona ta  miejski crossover SUV segmentu B, który w 2021 roku doczekał się elektryfikacji. Odsłona tego elektrycznego…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share