Skoda i ChatGPT też razem w 2024r. Czy motryzacyjna przyszłość podporządkowana jest już sztucznej inteligencji?

Skoda i chatgpt 2024

W świecie motoryzacji nadchodzi czas adaptacji sztucznej inteligencji w samochodach dla ludzi. Po Volkswagenie przychodzi czas na współpracę marki Skoda i ChatGPT. Już niedługo asystent głosowy Laura w samochodach Skoda zyska nowe, niezwykłe możliwości dzięki integracji z tą sztuczną inteligencją. Połączenie to ma przynieść kierowcom i pasażerom Skody dostęp do ogromnej bazy danych i możliwość odczytywania tekstów podczas jazdy. To zdecydowanie podnosi poprzeczkę w dziedzinie komunikacji samochodowej.

Skoda i ChatGPT – co to dokładnie oznacza?

Nowa funkcja oparta na platformie Cerence Chat Pro firmy Cerence Inc. specjalizującej się w integracji technologii ChatGPT z systemami samochodowymi zapewnić ma użytkownikom Skody zupełnie nowy wymiar interakcji. Klaus Zellmer z CEO Skoda podkreśla, że rozbudowa asystenta głosowego o sztuczną inteligencję sprawi, że samochody będą one służyć klientom w jeszcze lepszym stopniu. Dzięki temu kierowcy i pasażerowie zyskają wygodny głosowy dostęp do ogromnych zasobów informacji przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa danych.

Czytaj także: Volkswagen chce zrewolucjonizować świat motoryzacji z ChatGPT. Co to znaczy? Przełom 2024 roku

Jakie nowości chce wprowadzić Skoda?

Technologia ta będzie dostępna w najnowszej generacji systemów Infotainment, które trafią na rynek w połowie 2024 roku w wybranych wersjach Skody Enyaq, nowych generacjach modeli Superb i Kodiaq oraz Nowej Skodzie Octavia. Asystent głosowy Laura dzięki platformie Cerence Chat Pro zyska szereg nowych funkcji. Obecnie umożliwia ona sterowanie systemem Infotainment, nawigacją i klimatyzacją, a także odpowiada na proste pytania. W przyszłości natomiast będzie ona mogła udzielać dodatkowych informacji i odpowiadać na bardziej złożone zagadnienia czyli prowadzić z nami rozbudowane rozmowy.

Intuicyjna obsługa z ochroną danych

System jest niezwykle intuicyjny w obsłudze. Aktywacja asystenta głosowego odbywa się poprzez wypowiedzenie „Hej, Laura” lub naciśnięcie odpowiedniego przycisku na kierownicy. Co ważne, jeśli Laura nie jest w stanie pomóc to pytanie jest anonimowo wysyłane na platformę ChatGPT, dzięki której uzyskujemy odpowiedź. Platforma ta nie gromadzi żadnych danych na temat użytkownika ani pojazdu a wszystkie zapytania i odpowiedzi są usuwane od razu po przesłaniu do samochodu. Ma to zapewnić pełne bezpieczeństwo danych użytkowników.

Sprawdź również: Droga krajowa DK74 w województwie lubelskim zostanie rozbudowana. Ważny odcinek między ekspresówkami S19 i S17

Zastosowanie sztucznej inteligencji w samochodach tak jak w przypadku integracji ChatGPT z systemami Skody to krok który ma wiele potencjalnych zalet. Oczywiście ma ona również i swoje wady – skłonność do uzależnienia się od technologii sztucznej inteligencji czy chociażby zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem. I chociaż integracja AI w samochodach otwiera nowe możliwości ważne jest, aby producenci i użytkownicy byli świadomi potencjalnych zalet jak i wad związanych z nią związanych. Balansowanie między innowacjami a bezpieczeństwem i prywatnością będzie kluczowe dla przyszłego rozwoju tej dziedziny.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share