Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

SUZUKI S-CROSS – agresywna stylistyka SUV-a

SUZUKI S-CROSS

Zrobienie silnego pierwszego wrażenia jest zawsze ważne, ale stworzenie trwałego jest tym, co decyduje o twoim dziedzictwie. Różnica tkwi w szczegółach. Im więcej patrzysz, tym bardziej lubisz. I to właśnie obiecuje Suzuki S-CROSS. Jest to samochód, który posiada wiele ciekawych cech.

Oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 i wielopozycyjna deska bagażowa ułatwiają przechowywanie różnych ładunków.
Tryskające witalnością i chłodem reflektory i tylne światła zespolone są wyposażone w trzy światła pozycyjne LED, które zapewniają dynamiczne wrażenie. Przednie światła pozycyjne działają również jako światła do jazdy dziennej.
Imponująca przednia osłona chłodnicy w kolorze fortepianowej czerni zapewnia dynamiczną prezencję, która natychmiast wyróżnia S-CROSS.
Przedni emblemat jest umieszczony w chromowanym wykończeniu, który zawiera moc kratki.
Kwadratowe, przednie i tylne nadkola dodają charakteru stylizacji nadwozia. Odważne, srebrne ozdoby na przedniej powierzchni i tylnym
zderzaku zapewniają silne pierwsze i trwałe wrażenie, które dodaje pewności siebie SUV-owi.
Duży 9-calowy wyświetlacz wyświetla informacje, takie jak zużycie paliwa, zasięg jazdy, hybrydowy przepływ energii, ostrzeżenia, kamera cofania i kamera 360. Dźwięk na wyświetlaczu zapewnia również łączność ze smartfonem, rozpoznawanie głosu i rozmowy przez Bluetooth® w trybie głośnomówiącym.
Oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 i wielopozycyjna deska bagażowa ułatwiają przechowywanie różnych ładunków.
Podwójne przesuwane szklane panele tworzą bardzo duży otwór na panoramiczne okno dachowe, z którego można korzystać z dowolnego siedzenia w samochodzie.

Dotarcie tam, gdzie chcesz, powinno być tak samo zabawne, jak to, co czeka, gdy tam dotrzesz. Innowacyjne połączenie mocy, wydajności i kontroli sprawia, że wrażenia są niezapomniane.
To wszystko zapewniają dwa układy napędowe do wyboru:

Silnik 1.5 DUALJET z mocną hybrydą
Kompaktowy i lekki, mocny układ hybrydowy oferuje zarówno oszczędną jazdę hybrydową, jak i EV. Składa się z silnika 1.5 DUALJET, zespołu prądotwórczego silnika (MGU), AGS (Auto Gear Shift) i agregatu (akumulator litowo-jonowy 140 V i falownik). Wysoce wydajny, wysokowydajny MGU umożliwia jazdę EV poprzez napędzanie samego pojazdu i wspomaga silnik w przyspieszeniu pojazdu. Umożliwia również jazdę EV na biegu wstecznym i wypełnia lukę momentu obrotowego, gdy sprzęgło jest wyłączone, aby zapewnić płynniejszą zmianę biegów. Podczas jazdy ze stałą prędkością MGU wykorzystuje moc silnika do wydajnego wytwarzania energii elektrycznej, która zwiększa zasięg i częstotliwość jazdy EV, zapewniając wysoką oszczędność paliwa i cichą jazdę. Podczas zwalniania odzyskuje duże ilości energii kinetycznej, aby naładować akumulator i pomóc utrzymać wystarczającą moc baterii.

Silnik 1.4 BOOSTERJET z miękką hybrydą SHVS
Silnik 1.4 BOOSTERJET jest wyposażony w turbosprężarkę z chłodnicą międzystopniową, która wtłacza sprężone powietrze do cylindrów, maksymalizując moment obrotowy przy niskich obrotach. Układ bezpośredniego wtrysku optymalizuje ilość, czas i ciśnienie paliwa, zwiększając wydajność i efektywność. Aby zwiększyć wydajność, silnik 1.4 BOOSTERJET jest wyposażony w system mild hybrid 48V SHVS, który składa się z 48V ISG (Integrated Starter Generator) z funkcją silnika elektrycznego, akumulatora litowo-jonowego 48V i przetwornicy 48-12V DC/DC. Dzięki większemu napięciu zasilania niż konwencjonalne 12 V zwiększa zarówno energię regenerowaną z hamowania, jak i ilość wspomagania silnika elektrycznego, aby zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić wydajność jazdy.
Cztery łatwe do wyboru tryby pozwalają wybrać ustawienie 4WD, które najlepiej pasuje do warunków jazdy. Wystarczy wybrać i prowadzić z pewnością, że ALLGRIP SELECT sprosta pracy.

Nowe Suzuki S-Cross to również nowoczesne technologie bezpieczeństwa:

  • Obsługa hamulców z dwoma czujnikami (DSBS)
    Podczas ruchu do przodu kamera monokularowa i czujnik laserowy określają, czy istnieje ryzyko kolizji z pojazdem lub pieszym. Po wykryciu potencjalnej kolizji DSBS wysyła ostrzeżenie lub wdraża automatyczne hamowanie, w zależności od sytuacji.
  • Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu
    Podczas jazdy z prędkością 60 km/h lub większą kamera monokularowa wykrywa znaczniki lewego i prawego białego pasa ruchu i ostrzega kierowcę dźwiękiem ostrzegawczym i lampką kontrolną, gdy stwierdzi, że pojazd zjechał z pasa ruchu.
    Podczas jazdy z prędkością 65 km/h lub większą kamera monokularowa rozpoznaje pas ruchu. Po stwierdzeniu, że prawdopodobne jest zjechanie z pasa ruchu, system automatycznie pomaga kierowcy w powrocie pojazdu na pas ruchu, sterując układem kierowniczym za pomocą elektrycznego układu kierowniczego.
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
    System ten wykorzystuje kamerę monokularową do wykrywania znaków drogowych, w tym ograniczeń prędkości, stref zakazu przejazdu, regulacji końca ruchu i znaków pomocniczych, i pokazuje je na wyświetlaczu wielofunkcyjnym, aby przypomnieć kierowcy. Jednocześnie można wyświetlić do trzech znaków drogowych.
  • Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go
    Adaptacyjny tempomat 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów posiada funkcję Stop & Go. Przyspiesza i hamuje, aby kierowca zachował bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu. Stop & go może nawet doprowadzić samochód do pełnego zatrzymania w razie potrzeby, a następnie zacząć podążać za samochodem z przodu, jeśli zacznie się ponownie poruszać w ciągu 2 sekund, na przykład w korku.
    Adaptacyjny tempomat bez stop & go jest dostępny w manualnych skrzyniach biegów.
  • Monitor martwego pola
    Gdy wskaźnik jest włączony i pojazd zostanie wykryty w martwym polu, wskaźnik będzie szybko migać wraz z dźwiękiem ostrzegawczym, aby zmiana pasa ruchu była bezpieczniejsza. Monitor martwego pola wykrywa pojazdy znajdujące się w martwym polu lub zbliżające się do tylnego martwego pola po obu stronach pojazdu.
  • Kontrola wzniesienia
    Funkcja sterowania hill-hold ułatwia ruszanie pod górę, zapobiegając cofaniu pojazdu, gdy kierowca przesuwa stopę z pedału hamulca na pedał przyspieszenia.
  • Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
    Na przykład podczas wycofywania się z miejsca parkingowego funkcja ta pomaga uniknąć kolizji. Jeśli czujniki wykryją pojazd zbliżający się do martwego pola z tyłu, sygnał ostrzegawczy, wskaźnik lusterka bocznego i powiadomienie na wyświetlaczu wielofunkcyjnym ostrzegają o sytuacji.
  • Kamera z widokiem 360
    Widok 360 stopni zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo i wygodę. Wykorzystuje cztery kamery (przednią, tylną i obustronną), aby zapewnić różnorodne widoki, w tym widok 3D dla bezpiecznego startu i widok z góry dla bezpieczniejszego parkowania.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Czytaj więcej

Audi A6 Avant 2023

W 2023 roku ruszy lifting Audi A6 Avant, który – według najnowszych zdjęć szpiegowskich sedana – rozpocznie drugą…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share