Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Toyota bez silników spalinowych. To cel na 2040 rok. Co w zamian?

Toyota bez silników spalinowych do 2024 roku

Toyota właśnie zaprezentowała swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie elektrycznych i wodorowych pojazdów, które mają pomóc w realizacji ambitnego celu – osiągnięcia neutralności węglowej. Przyjrzyjmy się bliżej, co Toyota ma do zaoferowania i jakie są jej plany na przyszłość.

Wizja „Mobility for All”

Toyota przyjmuje wielotorową strategię dekarbonizacji, czyli wyeliminowania CO2 w swoich produktach, opierając się na zasadzie „Mobility for All” (mobilność dla wszystkich). Celem jest osiągnięcie pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie do 2040 roku, a na całym świecie do 2050 roku. Simon Humphries, Chief Branding Officer i Head of Design w Toyota Motor Corporation podkreśla, że mobilność to wolność i możliwości, które powinny być dostępne dla każdego, niezależnie od sytuacji życiowej czy miejsca zamieszkania.

Sprawdź także: Toyota zmienia świat motoryzacji. Dwa nowe modele i nowe technologie baterii oraz tejemniczy FT-3e Concept

Elektryczna i wodorowa przyszłość Toyoty

Podczas konferencji Kenshiki Forum 2023 w Brukseli, Toyota zaprezentowała swoje najnowsze modele samochodów elektrycznych z bateriami oraz elektryczne samochody napędzane wodorem. Do 2026 roku Toyota Motor Europe planuje sprzedaż ponad 250 tysięcy bateryjnych aut elektrycznych rocznie. Wśród zaprezentowanych prototypów znalazły się Lexus LF-ZC, Toyota FT-Se, Toyota FT-3e, Toyota Sport Crossover concept oraz Toyota Urban SUV concept.

Droga do neutralności węglowej

Toyota Motor Europe ogłosiła, że do 2040 roku osiągnie pełną neutralność węglową w Europie. Do 2030 roku zostanie osiągnięty pierwszy i drugi zakres tej neutralności, a do 2035 roku emisja CO2 we wszystkich nowych samochodach Toyoty zostanie zredukowana do zera.

Wodór to klucz do dekarbonizacji

Toyota stawia również na technologię wodorową. W segmencie aut osobowych oferowane są już modele Mirai i Crown, a w segmencie pojazdów użytkowych prym wiedzie Hydrogen Factory Europe, spółka Toyoty, która przystosowuje technologię wodorowych ogniw paliwowych do różnych typów pojazdów. W 2026 roku Toyota wprowadzi na rynek trzecią generację takich ogniw.

Toyota professional i mobilność podczas igrzysk w Paryżu

Gama samochodów użytkowych Toyota Professional została uzupełniona o model Proace MAX, oferujący trzy konfiguracje długości oraz wysokości, dostępny również z napędem elektrycznym. Warto też zwrócić uwagę na model Hilux, który w przyszłym roku otrzyma nową wersję napędową z systemem hybrydowym 48V. Podczas igrzysk olimpijskich w Paryżu Toyota zapewni flotę ponad 2650 samochodów ze zelektryfikowanymi napędami, w tym 250 modeli APM dostosowanych do wymogów paryskich ulic.

Czytaj również: Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Nowa wersja popularnego pick-upa w ofercie. Kiedy ją zobaczymy?

Toyota wyraźnie pokazuje, że jest gotowa na nową przyszłość motoryzacji, koncentrując się na elektryczności i wodorze jako kluczowych elementach swojej strategii neutralności węglowej. Z różnorodnością modeli, od luksusowych samochodów osobowych po praktyczne pojazdy użytkowe, Toyota dąży do zapewnienia takiej mobilności dla wszystkich, jednocześnie dbając o środowisko. Zatem czekamy, co przyniesie nam przyszłość.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Czytaj więcej

Nowa Toyota C-HR już wkrótce

Druga generacja Toyoty C-HR przechodzi ostatnie etapy testu przed oficjalną premierą w Europie. Wersja produkcyjna subkompaktowego SUV-a wydaje…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share