Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Toyota Hilux w wersji GR SPORT

Toyota Hilux to legenda off-roadu oraz symbol trwałości i niezawodności. Potwierdzają to zarówno trzy zwycięstwa w Rajdzie Dakar, jak i miliony Hiluxów służące swoim właścicielom nawet w najtrudniejszych warunkach. Wersja GR SPORT, dla której inspiracją stał się wyczynowy model, którym TOYOTA GAZOO Racing startuje w Rajdzie Dakar i mistrzostwach świata rajdów cross-country, podkreśla terenowe atrybuty pick-upa Toyoty.

GR SPORT to najwyższa wersja wyposażenia Hiluxa, o udoskonalonych właściwościach jezdnych i specjalnych elementach stylistycznych GR SPORT. To co najbardziej ją wyróżnia, to modyfikacje jeszcze bardziej zwiększające możliwości w terenie. Tylko w tej wersji zastosowano amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Dodatkowo w przednim zawieszeniu zastosowano usztywnione sprężyny śrubowe. Wzmocnione zawieszenie dodatkowo stabilizuje nadwozie, ogranicza przechyły i zwiększa przyczepność. Podwozie zostało zabezpieczone aluminiowymi osłonami silnika oraz tylnego mostu. Aby modyfikacje były widoczne z zewnątrz, sprężyny, amortyzatory i osłony zostały polakierowane na czerwono.

Aktualna Toyota Hilux ósmej generacji została zaprojektowana od początku na nowej, sztywniejszej platformie ramowej. Konstrukcja auta zapewnia jednocześnie lepsze możliwości w terenie oraz większy komfort jazdy. Auto wyposażono w dołączany napęd 4×4 wraz ze skrzynią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych oraz tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD). Prześwit auta wynosi maksymalnie 293 mm, a kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni. Samochód może bezpiecznie przejechać przez wodę o głębokości 70 cm i podjechać pod wzniesienie pod kątem 42 stopni. Auto ma wzmocnioną skrzynię ładunkową i może przewozić do 1000 kg ładunku oraz pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Wyposażenie wersji GR SPORT zawiera wiele akcesoriów zwiększających praktyczność auta i ułatwiających korzystanie z niego w terenie. 17-calowe aluminiowe koła z dwukolorowym wykończeniem otrzymały opony All-Terrain w rozmiarze 265/65 R17. Auto ma też stopnie boczne i specjalny czarny spojler nad skrzynią ładunkową, którą zabezpieczono ochronną wykładziną i ręcznie sterowaną roletą.

Hilux GR SPORT to auto z podwójną kabiną i napędem 4×4 w standardzie. Auto otrzymało mocniejszy, 2,8-litrowy silnik D-4D o mocy 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który zapewnia mu ponadprzeciętną dzielność w terenie. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną i rozpędza auto od 0 do 100 km w 10,7 s, a jego zużycie paliwa wynosi od 9,2 l/100 km. Hilux GR SPORT jest dostępny w salonach Toyoty od 210 900 zł netto (259 407 zł brutto).

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share