Toyota Prius z bogatym pakietem bezpieczeństwa w standardzie

Nowa Toyota Prius została zaprojektowana z priorytetem bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów i innych użytkowników dróg. Ten samochód hybrydowy typu plug-in oferuje moc 223KM i posiada zasięg elektryczny do 86 kilometrów. Zbudowany jest na platformie TNGA, która zapewnia wysoką sztywność nadwozia, niski środek ciężkości oraz doskonałe właściwości jezdne.

Nowy Prius został wyposażony w najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, takie jak Toyota T-MATE. System ten obejmuje najnowszą, trzecią generację Toyota Safety Sense (TSS), która umożliwia aktualizacje oprogramowania przez połączenie samochodu z Internetem. Dzięki zdalnym aktualizacjom możliwe jest nie tylko ulepszanie istniejącego systemu, ale także dodawanie nowych funkcji w przyszłości.

Prius, w ramach pakietu T-MATE, został wyposażony w rozbudowane funkcje, które są nowością w tym modelu. Dzięki współpracy nowej kamery o większym zasięgu i szerszym kącie widzenia oraz czujników radarowych z przodu samochodu, liczba potencjalnych zagrożeń i wykrywanych obiektów i pojazdów została zwiększona. Dzięki temu, układ wczesnego reagowania na ryzyko kolizji (PCS) skuteczniej zapobiega zderzeniom z poprzedzającym samochodem, pieszymi, rowerzystami oraz wykrywa ryzyko potrącenia motocyklisty i zderzenia czołowego z innym pojazdem. System zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach monitoruje ruch pojazdów nadjeżdżających z przeciwnego kierunku, a także z prawej i lewej strony, a podczas skrętu chroni pieszych przechodzących przez jezdnię.

Nowy Prius został również wyposażony w proaktywnego asystenta kierowcy (PDA, Proactive Driving Assist), który pomaga kierowcy uniknąć potencjalnych zagrożeń za pomocą nowego systemu przewidywania przeszkód (OAA, Obstacle Anticipation Assist), który wykrywa przeszkody na odległość i aktywuje aktywne wspomaganie kierowania i hamowania.

W przypadku gdy pedał przyspieszenia nie jest naciśnięty, asystent zwalniania (DA, Deceleration Assist) inteligentnie dostosowuje prędkość pojazdu do sytuacji drogowej, zależnie od natężenia ruchu lub wykrytego zakrętu. Asystent kierowania (SA, Steering Assist) podczas pokonywania zakrętów dostosowuje siłę wspomagania kierownicy do kształtu drogi, zapewniając płynne manewrowanie.

Toyota Prius standardowo jest wyposażona w wiele funkcji, takich jak kamera monitorująca kierowcę (DMC), asystent bezpiecznego wysiadania z samochodu (SEA), który ostrzega przed otwarciem drzwi w przypadku ryzyka kolizji z pojazdem nadjeżdżającym z tyłu, systemy ostrzegające o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA) i z tyłu pojazdu (RCTAB), system monitorujący martwe pola w lusterkach oraz automatyczne ostrzeganie tylnymi światłami awaryjnymi pojazdu nadjeżdżającego z tyłu (ARFHL).

Dodatkowo, Prius posiada inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), asystent zmiany pasa ruchu (LCA) oraz asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) bez konieczności dokonywania dodatkowych dopłat. Samochód jest również wyposażony w przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi oraz układ detekcji przeszkód (ICS).

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Czytaj więcej

Audi A6 Avant 2023

W 2023 roku ruszy lifting Audi A6 Avant, który – według najnowszych zdjęć szpiegowskich sedana – rozpocznie drugą…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share