Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross, to nowy model, który poszerzył gamę hybryd Toyoty o miejskiego SUV-a segmentu B, zadebiutował w Polsce w 2021 roku. Wraz z Yarisem Cross Toyota zadebiutowała w segmencie B-SUV. Auto jest dostępne z układem hybrydowym czwartej generacji i inteligentnym elektrycznym napędem na cztery koła AWD-i. Kompaktowe rozmiary i oszczędny napęd hybrydowy połączone z przestronnym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności sięgającej nawet 397 l sprawiają, że jest to prawdziwie uniwersalny samochód zarówno do miasta, jak i na wakacyjne wyjazdy. Nowy model wyróżniają nowoczesne technologie multimediów, łączności, bezpieczeństwa i komfortu.

Nowy Yaris Cross jest dostępny w wersjach Active, Comfort, Executive, uterenowionej Adventure i limitowanej Premiere Edition. Dla każdej wersji można wybierać spośród bogatej gamy opcji kolorystycznych nadwozia. Paleta ta obejmuje 8 lakierów oraz 12 dwukolorowych kombinacji z czarnym, złotym lub białym dachem.

Już w podstawowej wersji Active samochód dysponuje systemem multimedialnym Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali, USB, Apple CarPlay™ i Android Auto™ oraz usługami łączności Toyota Connected Car. Wersja ta obejmuje także pełny pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense najnowszej generacji, zawierający m.in. układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, inteligentny tempomat adaptacyjny oraz system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall. Poziom bezpieczeństwa podnosi także siedem poduszek powietrznych w standardzie, w tym poduszka centralna między przednimi fotelami, która pojawiła się po raz pierwszy w Yarisie czwartej generacji jesienią ubiegłego roku.

Ponadto kierowca ma do dyspozycji kolorowy 4,2-calowy ekran na tablicy wskaźników, elektryczne, podgrzewane lusterka, klimatyzację manualną lub automatyczną dla wersji hybrydowej, podłokietnik, a także światła LED do jazdy dziennej. Do opcjonalnego wyposażenia należy m.in. nowy zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate oraz 7-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników.

Yaris Cross został zaprojektowany na tej samej co Yaris hatchback modułowej platformie GA-B z serii TNGA. Architektura TNGA zapewnia wysoki poziom sztywności nadwozia i dobrze wyważoną konstrukcję, co przekłada się na bardzo dobre właściwości jezdne.

Nowy SUV jest o 24 cm dłuższy od Yarisa, o 6 cm wyższy i ma większy prześwit. Ze względu na to, że Yaris Cross jest bardziej masywny, otrzymał nowe, wzmocnione zawieszenie z przednimi kolumnami MacPhersona nowej generacji. W aucie o długości 4 180 mm wygospodarowano przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności do 397 l, który może otrzymać podwójną, dzieloną podłogę oraz zaczepy na pasy mocujące. W wyższych wersjach wyposażenia oparcia tylnych siedzeń składają się w proporcji 40:20:40. Dzięki temu dłuższe przedmioty można przewozić w tunelu środkowym.

Gama napędów obejmuje benzynowy silnik Dynamic Force 1.5 o mocy 125 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, oraz układ Hybrid Dynamic Force oparty na silniku 1.5 o łącznej mocy 116 KM. Napędy do Yarisa Cross, podobnie jak do Yarisa hatchbacka produkowane są w Polsce.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share