H2 Moves Berlin to dwuletni pilotażowy projekt Toyoty Deutschland, SafeDriver ENNOO i Anglo American, który ma przyspieszyć rozwój zrównoważonego transportu wodorowego w Niemczech. W ramach tej współpracy Toyota udostępni pasażerom Ubera w Berlinie 200 sedanów Mirai z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe, aby przetestować praktyczność eksploatacji samochodów zasilanych wodorem w metropolii. Będzie to największa flota samochodów osobowych typu FCEV w Niemczech. 50 egzemplarzy już dziś kursuje po ulicach Berlina, a pozostałe 150 aut dołączy do nich w nadchodzących miesiącach.
Wodorowe Toyoty można zarezerwować za pośrednictwem aplikacji Uber w usłudze Comfort Electric, która umożliwia pasażerom zamówienie nowoczesnych, bezemisyjnych samochodów o wysokim komforcie, prowadzonych przez najlepszych kierowców. Uber Comfort Electric to nowa usługa premium, która oferuje zrównoważony transport i stanowi element strategii osiągnięcia neutralności klimatycznej.
Toyota Mirai drugiej generacji ma zasięg do 650 km, a jej zatankowanie trwa tylko kilka minut. Sercem napędu jest silnik elektryczny o mocy 182 KM, zasilany ogniwami paliwowymi, które wytwarzają prąd w reakcji wodoru i tlenu. Reakcja ta zachodzi bez procesu spalania wodoru, dlatego samochód nie emituje CO2 ani żadnych szkodliwych substancji, a jedynym produktem ubocznym jest woda. Zużycie wodoru wynosi średnio od 0,79-0,89 kg/100 km, w zależności od wyposażenia i masy pojazdu. Napęd Toyoty Mirai utrzymuje sprawność i zasięg zarówno w czasie mrozów sięgających -30ºC, jak i w bardzo wysokich temperaturach, dlatego bardzo dobrze się sprawdza w klimacie centralnej Europy.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta