Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Volkswagen ID CODE to przyszłość. Nowa strategia marki pokazana na Auto China 2024

Volkswagen ID CODE 2024

Niemiecki producent prezentując model Volkswagen ID CODE skupia się na intensyfikacji swojej obecności w Chinach — największym rynku samochodowym na świecie. W ramach strategii „in China, for China”, niemiecki gigant motoryzacyjny z Wolfsburga wprowadza nowatorskie podejście, które ma na celu jeszcze lepsze dostosowanie oferty do specyficznych wymagań i oczekiwań chińskich konsumentów.

Volkswagen ID CODE — nowa era projektowania

Punktem kulminacyjnym nowej strategii Volkswagena jest prezentacja prototypu ID CODE, która miała miejsce na targach Auto China 2024 w Pekinie. Elektryczny SUV jest zapowiedzią nowej ery w projektowaniu aut. Oferuje on poziom 4 autonomicznej jazdy, a jego nowoczesny design oraz zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak powierzchnia nadwozia służąca jako ekran projekcyjny dla systemów oświetleniowych i wyświetlających informacje wspierane przez sztuczną inteligencję, wyznaczają nowe standardy w branży.

Sprawdź też: Nowy VW ID3 GTX. Elektryczna wersja modeli GT, ale cena to zagadka

Rozbudowa portfolio produktowego niemieckiego producenta, marki VW

Do 2030 roku Volkswagen planuje znacząco rozszerzyć swoje portfolio w Chinach, wprowadzając łącznie 16 modeli rodziny ID UX, w tym pięć elektrycznych pojazdów nowej submarki. Dodatkowo, firma planuje wprowadzenie na rynek dwunastu nowych modeli z napędem spalinowym oraz sześciu wydajnych hybryd plug-in. Współpraca z lokalnymi partnerami, takimi jak XPENG czy Horizon Robotics, ma na celu przyspieszenie tempa innowacji i dostosowanie produktów do preferencji lokalnego rynku.

Volkswagen stawia w Chinach na lokalny rozwój

Thomas Schäfer dyrektor generalny marki Volkswagen podkreśla, że nowa strategia w Chinach opiera się na trzech filarach: rozszerzonym portfolio produktów, języku projektowania dostosowanym specjalnie dla tego rynku oraz na lokalnym rozwoju technicznym. Volkswagen China Technology Company (VCTC) w Hefei opracowuje pierwszą platformę elektryczną Grupy, stworzoną specjalnie dla Chin, a dzięki współpracy z lokalnymi partnerami marka zyskuje przewagę w szybko rozwijającym się segmencie pojazdów elektrycznych.

ID UX — to nowe DNA designu

Nowa submarka ID UX, która łączy typowe cechy Volkswagena z nowym DNA wyglądu, skupia się na młodszych konsumentach preferujących styl życia zorientowany przede wszystkim na technologie i nowoczesność. Pierwszym modelem, który zadebiutuje pod tą marką będzie model ID UNYX, a zobaczymy go na rynku już w 2024 roku. Jego wnętrze z nowym wyświetlaczem i koncepcją obsługi (HMI) zapewniać ma użytkownikom nie tylko komfort, ale również innowacyjne doświadczenia podczas jazdy.

Czytaj również: VW ID7 Tourer zaprezentowany. Nowa generacja elektrycznego kombi

Strategia „in China, for China” Volkswagena świadczy o głębokim zrozumieniu i dostosowaniu do potrzeb chińskiego rynku. Rozwój nowych modeli, współpraca z lokalnymi firmami oraz wprowadzenie submarki ID UX stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na innowacyjne i zrównoważone rozwiązania transportowe w Chinach. Volkswagen nie tylko podąża za trendami, ale również również jest prekursorem w ich kształtowaniu, co może stanowić klucz do jego długotrwałego sukcesu na najbardziej konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym na świecie.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share