Wzrost sprzedaży Volvo w 2023 roku

Volvo Cars odnotowuje sprzedaż 162 938 samochodów w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku, co stanowi wzrost o 10 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży Volvo był napędzany głównie przez w pełni elektryczne samochody firmy.

W marcu Volvo Cars sprzedało na całym świecie 63 132 samochody, co stanowi wzrost o 8 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Oferta modeli Volvo Cars Recharge z w pełni elektrycznym lub hybrydowym układem napędowym typu plug-in pozostała popularna w pierwszych trzech miesiącach roku, stanowiąc 41 procent wszystkich samochodów Volvo sprzedawanych na całym świecie. Udział samochodów w pełni elektrycznych w tym okresie wyniósł 18 proc.

W pierwszych trzech miesiącach 2023 r. sprzedaż firmy w Europie wzrosła do 72 671 samochodów, co stanowi wzrost o 12 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Udział modeli Recharge osiągnął 62 procent ogólnej sprzedaży w regionie.

Sprzedaż w USA wzrosła o 16 procent w pierwszych trzech miesiącach roku do 26 483 samochodów. Modele Recharge stanowiły 29 procent ogólnej sprzedaży w pierwszym kwartale.

Sprzedaż w Chinach osiągnęła 36 457 samochodów, co stanowi wzrost o 2 procent w pierwszym kwartale w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż samochodów Recharge wyniosła 11 proc.

W marcu najlepiej sprzedającym się modelem było Volvo XC40 ze sprzedażą 20 556 samochodów (2022: 17 584), następnie XC60 z całkowitą sprzedażą 18 090 samochodów (2022: 16 855 sztuk) i XC90 z 9 828 samochodami (2022: 9 141 sztuk).


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni

Debiut koncepcyjnego pickupa Mitsubishi

Następny

Lancia Concept na kolejnych zdjęciach

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share