Volvo Cars odnotowuje sprzedaż 162 938 samochodów w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku, co stanowi wzrost o 10 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży Volvo był napędzany głównie przez w pełni elektryczne samochody firmy.
W marcu Volvo Cars sprzedało na całym świecie 63 132 samochody, co stanowi wzrost o 8 procent w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.
Oferta modeli Volvo Cars Recharge z w pełni elektrycznym lub hybrydowym układem napędowym typu plug-in pozostała popularna w pierwszych trzech miesiącach roku, stanowiąc 41 procent wszystkich samochodów Volvo sprzedawanych na całym świecie. Udział samochodów w pełni elektrycznych w tym okresie wyniósł 18 proc.
W pierwszych trzech miesiącach 2023 r. sprzedaż firmy w Europie wzrosła do 72 671 samochodów, co stanowi wzrost o 12 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Udział modeli Recharge osiągnął 62 procent ogólnej sprzedaży w regionie.
Sprzedaż w USA wzrosła o 16 procent w pierwszych trzech miesiącach roku do 26 483 samochodów. Modele Recharge stanowiły 29 procent ogólnej sprzedaży w pierwszym kwartale.
Sprzedaż w Chinach osiągnęła 36 457 samochodów, co stanowi wzrost o 2 procent w pierwszym kwartale w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sprzedaż samochodów Recharge wyniosła 11 proc.
W marcu najlepiej sprzedającym się modelem było Volvo XC40 ze sprzedażą 20 556 samochodów (2022: 17 584), następnie XC60 z całkowitą sprzedażą 18 090 samochodów (2022: 16 855 sztuk) i XC90 z 9 828 samochodami (2022: 9 141 sztuk).
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta