Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Audi e-tron GT – sportowy elektryk

Audi e-tron GT - sportowy elektryk

Już na pierwszy rzut oka Audi e-tron GT prezentuje niezwykłe walory motoryzacji elektrycznej. To czterodrzwiowe coupe łączy w sobie pełną pasji stylistykę, potężny napęd i dynamiczną jazdę. Jest to prawdziwe gran turismo przyszłości. Oto kilka kluczowych informacji na temat tego modelu.

Pozycjonowanie
– reinterpretacja filozofii gran turismo: 4-drzwiowe coupe o eleganckiej i dynamicznej stylistyce z mocnym napędem elektrycznym; pewność jazdy na długich dystansach i podczas codziennego użytkowania
– RS e-tron GT jako awangarda elektryfikacji w Audi i Audi Sport GmbH
– naszpikowany emocjami samochód flagowy i próbka stylistyki przyszłości

Wygląd zewnętrzny, aerodynamika i nadwozie
– stylistyka gran turismo rozwijana pod sztandarem mobilności elektrycznej: sportowy charakter oraz wygoda idące w parze ze zrównoważonym rozwojem
– sportowe proporcje: duży rozstaw kół, niska sylwetka, szeroki rozstaw osi
– „Płynąca” stylistyka jako element nowatorski: estetyka jako pochodna wydajności
– rzeźba: niska, odwrócona osłona chłodnicy Singleframe w kolorze pojazdu, bardzo wyróżniające się blistry quattro, płaski szklany dach o opadającej linii, tył z wyjątkowo głębokimi przetłoczeniami
– niski współczynnik oporu powietrza (0,24) zapewnia wysoką wydajność i duży zasięg; aktywna aerodynamika z możliwością otwierania i zamykania wlotów powietrza, a także poszerzony spojler tylny, zamknięte podwodzie i szeroki dyfuzor
– wysoka sztywność i bezpieczeństwo w razie kolizji, dzięki zastosowaniu w kabinie pasażerskiej stali o wyjątkowo dużej wytrzymałości i wzmocnieniu obudowy akumulatora, poszycie zewnętrzne karoserii zrobione z aluminium
– długość: 4,99m; szerokość: 1,96m; wysokość: zaledwie 1,41m; niska linia karoserii; tylny bagażnik o pojemności 405l

Reflektory i światła
– reflektory diodowe Matrix: standardowe wyposażenie RS e-tron GT, opcja w e-tron GT quattro
– reflektory diodowe Matrix ze światłem laserowym Audi dwukrotnie zwiększające zasięg świateł drogowych, dostępne są opcjonalnie w obu modelach
– światła tylne z pasmem świetlnym; dynamiczne animacje pożegnalne i powitalne w połączeniu z najwyższej klasy reflektorami

Stylistyka wewnętrzna i wnętrze
– deska rozdzielcza o charakterze „monoposto” zorientowana na kierowcę, poczucie otwartej przestrzeni
– niskie ustawienie foteli i szeroka konsola centralna; na tylnej kanapie mieszczą się również dorosłe osoby
– zrównoważony rozwój w parze ze sportowym charakterem i wygodą: wnętrza bez dodatków ze skóry, tapicerka wykonana w dużej części z materiałów pochodzących z recyklingu
– wiele pakietów stylistycznych, wersja RS ze specjalnymi detalami wyposażenia

Napęd i rekuperacja
– elektryczny napęd na cztery koła z dwoma silnikami elektrycznymi stale wzbudzanymi magnesami trwałymi (PSM) – po jednym na osi przedniej i na tylnej; dwustopniowa przekładnia na osi tylnej
– Audi e-tron GT quattro ma całkowitą moc wyjściową 350 kW (476 KM) i moment obrotowy 630 Nm, natomiast RS e-tron GT wytwarza moc 440 kW (598  KM) i moment obrotowy 830 Nm; funkcja launch control zapewnia wzmocnienie mocy (tzw. boosting) do 390 kW (530 KM) i 475 kW (646 KM) na maksymalnie 2,5 sekundy
– przyspieszenie od 0 do 100km/h. w 4,1 sekundy lub 3,3 sekundy (wersja RS), prędkość maksymalna: 245/250km/h
– inteligentne sterowanie żeglowaniem i rekuperacją, rekuperacja energii hamowania do 265kW

Akumulator i zarządzanie temperaturą
– akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 86 kWh (brutto 93kWh) i poziom napięcia 800V; 396 ogniw woreczkowych (pouch) w 33 modułach
– ładowanie prądem zmiennym o mocy 11kW i 22kW w standardzie; ładowanie prądem stałym o mocy do 270kW w standardzie
– zasięg ponad 488 kilometrów w cyklu WLTP; bardzo krótki czas ładowania: zaledwie 5-minutowe ładowanie zapewnia przejechanie dystansu 100 kilometrów
– zaawansowane zarządzanie temperaturą dzięki czterem obwodom chłodzącym, wydajna pompa ciepła jako wyposażenie standardowe; przygotowanie do szybkiego ładowania prądem stałym na trasie

Systemy wsparcia kierowcy
– system bezpieczeństwa Audi pre sense w wyposażeniu standardowym; opcjonalne pakiety Tour, City i Park; ważniejsze elementy to adaptacyjny asystent jazdy i asystent parkowania (zdalny) park assist plus

Dźwięk e-tron sport
– standardowy dźwięk AVAS: bardziej donośny niż wymagany prawem
– opcjonalny dźwięk sportowy e-tron zapewnia dodatkowy efekt na zewnątrz i we wnętrzu pojazdu w zależności od ustawień systemu Audi drive select

Elementy sterowania i wyświetlacze
– w wyposażeniu standardowym: Audi virtual cockpit plus (12,3 cala), wyświetlacz MMI touch (10,1 cala), a także sterowanie głosem z przetwarzaniem języka naturalnego z połączeniem internetowym; opcjonalny wyświetlacz danych na szybie head-up display; personalizacja w standardzie

Systemy infotainment i Audi connect
– nawigacja MMI plus z hotspotem Wi-Fi w standardzie, inteligentna nawigacja z funkcjami zarezerwowanymi dla modeli e-tron
– szerokie portfolio usług Audi connect; planer trasy e-tron pozwalający na obliczenie najszybszej trasy z możliwie najkrótszymi postojami na ładowanie w stacjach oferujących ładowanie prądem stałym z dużą mocą
– opcjonalnie: Audi phone box i nagłośnienie Bang & Olufsen Advanced Sound System.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Czytaj więcej

Dacia Jogger Hybrid 140

Dzięki Dacia Jogger Hybrid 140 producent może pochwalić się jednym z najtańszych i najbardziej wszechstronnych 7-miejscowych samochodów rodzinnych.…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share