Audi jest jedną z marek, która od lat wyznacza standardy w motoryzacji, łącząc innowacyjność z doskonałością inżynierii. Niemiecki producent ponownie zaskakuje i wprowadza nową technologię hybrydową jaką jest hybryda MHEV plus Audi w modelach A5 i Audi Q5, zbudowanych na platformie Premium Platform Combustion (PPC). Ta nowoczesna technologia zwiększa wydajność, komfort i zwinność, a jednocześnie przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2 i zużycia paliwa.
Czym jest hybryda MHEV plus Audi?
MHEV plus (Mild Hybrid Electric Vehicle plus) to zaawansowany system hybrydowy 48 V, oparty na współdziałaniu trzech głównych komponentów, jakimi są:
- Generator zespołu napędowego (PTG) – kompaktowy moduł elektryczny, który dostarcza do 18 kW mocy i 230 Nm momentu obrotowego
- Rozrusznik/alternator napędzany paskiem (BAS) – zapewnia cichą i efektywną pracę silnika spalinowego oraz odzyskuje energię podczas hamowania
- Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) – magazynuje energię i wspiera napęd w trudnych warunkach.
Te elementy wspólnie odpowiadają za wydajność całego systemu i umożliwiają częściowo elektryczną jazdę, odzyskiwanie energii oraz efektywne wsparcie silnika spalinowego.

Nowy napęd hybrydowy Audi w modelch A5 i Q5
Nowy napęd hybrydowy Audi oferuje wyraźne korzyści w codziennej eksploatacji. Oto najważniejsze zalety jego zastosowania na przykładach:
- Zmniejszone zużycie paliwa:
– Audi A5 2.0 TDI: oszczędności do 0,38 l/100 km i redukcja emisji CO2 o 10 g/km
– Audi Q5 3.0 TFSI: oszczędności do 0,74 l/100 km i redukcja emisji CO2 o 17 g/km
- Lepsza dynamika jazdy:
– PTG dostarcza natychmiastowy moment obrotowy, poprawiając reakcję pojazdu na przyspieszenie i manewrowanie
– maksymalna prędkość wspomagania elektrycznego wynosi 140 km/h, co pozwala na dynamiczną i komfortową jazdę
- Czystsza praca układu napędowego:
– bezemisyjna jazda przy niskich prędkościach w ruchu miejskim i podczas manewrów
– odzysk energii przy hamowaniu (do 25 kW) wspiera efektywność paliwową
Zaawansowana konstrukcja generatora PTG
Generator zespołu napędowego to serce technologii MHEV plus. Waży on jedynie 21 kg, a jego kompaktowa konstrukcja pozwala na bezproblemową integrację w tunelu pojazdu. Jego zintegrowany układ chłodzenia cieczą zapewnia optymalne warunki pracy, nawet w skrajnych temperaturach od -40 do +75 °C.
Unikalnym elementem PTG jest możliwość odłączenia go od napędu przy wyższych prędkościach, co minimalizuje straty energii i poprawia efektywność jazdy na autostradach.
Technologia Audi MHEV plus to korzyści dla kierowcy
Technologia MHEV plus to nie tylko oszczędności, ale także wpływa ona na wyższy komfort użytkowania. System start-stop działa płynniej niż w starszej generacji, a elektryczna sprężarka klimatyzacji zapewnia przyjemną temperaturę nawet przy wyłączonym silniku spalinowym. Co więcej, reakcja samochodu na ruszanie z miejsca jest natychmiastowa, co wpływa na przyjemność z jazdy, zwłaszcza w ruchu miejskim.

Jaka jest przyszłość samochodów hybrydowych Audi
Nowa jednostka napędowa MHEV plus to kolejny krok Audi w stronę zrównoważonego transportu. Modele A5 i Q5 łączą w sobie wydajność z dynamiczną jazdą i oferują rozwiązania dostosowane do współczesnych potrzeb kierowców. Dzięki tak zaawansowanej technologii, Audi wzmacnia swoje portfolio tym samym udowadniając, że przyszłość motoryzacji to świadome łączenie tradycyjnych rozwiązań z elektryfikacją.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta