BMW iX 2023 – nowoczesność i elegancja

BMW iX 2023 BMW iX 2023
BMW iX 2023

SUV BMW iX 2023 prezentuje niemal wszystko, czego można oczekiwać od tak luksusowego elektrycznego samochodu. Jest on bardzo szybki, wydajny, perfekcyjnie komfortowy w prowadzeniu, wyposażony w zaawansowane technologicznie funkcje i nienagannie wykonany.
Potężny elektryczny układ napędowy iX tak dużego SUV-a i umożliwia przejechanie ponad 500 kilometrów na pełnym naładowaniu.
W oryginalnym dla BMW stylu iX sprawia wrażenie bardzo opanowanego i zwinnego samochodu przy pokonywaniu zakrętów, ale zapewnia również imponującą amortyzację na nierównych nawierzchniach. Jednak największym atutem iX jest jednak jego wnętrze. Kabina jest niesamowicie przestronna, wygodna i ociekająca materiałami najwyższej klasy. Z tyłu możemy znaleźć też dużo przestrzeni ładunkowej.

BMW dodaje w 2023 roku do swojej oferty wersję wyposażenia M60. Ta bardziej sportowa wersja oferuje moc do ponad 600KM, a także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, układ skrętny na cztery koła i zwiększone hamulce. Poza tym nie ma większych różnic między iX 2023 a modelem zaprezentowanym w tym roku.
W BMW iX 2023 elektryczny napęd przekłada moc na wszystkie koła, Składa się z akumulatora o pojemności 111 kWh, dwóch silników elektrycznych, jednego dającego napędna przednie koła i drugiego napędzanego tylne koła. Ta konfiguracja wytwarza łącznie 516 koni mechanicznych dla modeli xDrive50 i 610 koni mechanicznych dla modeli M60. Przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmuje iX zaledwie 4,4 sekundy dla modeli xDrive50 i 3,6 sekundy dla konfiguracji iX M60.
BMW iX jest dość ciężkim samochodem, ważącym prawie 3 tony, ale ciężar tego samochodu został dość ładnie zamaskowany. Układ kierowniczy jest całkiem szybki, z łatwością reaguje na skręty kierownicą, co przekłada się na proste manewrowanie do podczas parkowania oraz w ciasnych miejscach. Zastosowany układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania i jest wystarczająco mocny, aby sprawnie zatrzymać pojazd przy użyciu systemu jazdy znanym jako jazda jednym pedałem.

Minusem tego samochodu z punktu widzenia normalnego użytkownika może być to deska rozdzielcza, która jest prawie pozbawiona fizycznych przycisków. Może to spowodować że ustawienie klimatyzacji lub podgrzewanych foteli będzie nieco trudniejsze niż w podstawowych modelach, a przyzwyczajenie się do tych rozwiązań może zająć trochę czasu.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta