Kompaktowe wymiary w nowego BMW M2 połączeniu z rozwiązaniami układu napędowego i jezdnego zaczerpniętymi z BMW M3 / BMW M4 dają nowej edycji tego dwudrzwiowego modelu fascynującą zwinność i kontrolowane aż do limitu właściwości jezdne. Ta charakterystyka znajduje również odzwierciedlenie w ekspresyjnym wyglądzie zewnętrznym z atletycznymi proporcjami coupé.
Atletyczny wygląd nowego BMW M2 wynika z kompaktowych wymiarów, niezwykle muskularnych proporcji i typowych cech stylistycznych M. Rozstaw osi jest krótszy o 110 mm, a długość pojazdu mniejsza o 214 mm niż w modelach BMW M4 Coupé. Jednocześnie szerokość i rozstaw kół są znacznie większe niż w nowym BMW serii 2 Coupé.
Z przodu duża, bezramkowa atrapa chłodnicy BMW z poziomymi listwami i trzyczęściowy dolny wlot powietrza o niemal prostokątnych konturach tworzy typowy wygląd M. Stylistyka wynika z wymagań technicznych w zakresie doprowadzenia powietrza chłodzącego i równowagi aerodynamicznej. W widoku bocznym uwagę zwracają klarownie zaprojektowane powierzchnie, mocno wystające progi i muskularnie nadkola. Również tył nowego BMW M2 jest potężny i kompaktowy. Charakterystyczna krawędź aerodynamiczna na pokrywie bagażnika i pionowe światła odblaskowe tworzą oryginalne akcenty, podobnie jak purystyczna wstawka dyfuzora i dwie wąsko rozstawione pary końcówek rur wydechowych.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy tego kompaktowego wyczynowca wyróżnia się typową dla M charakterystyką mocy i wysokoobrotową koncepcją z technologią M TwinPower Turbo. Jednostka o pojemności 3,0 l różni się tylko w kilku szczegółach od silnika stosowanego w BMW M3 / BMW M4 i zachwyca spontaniczną reakcją, łatwym wchodzeniem na obroty i liniowym oddawaniem mocy aż do maksymalnych obciążeń.
Moc 338 kW (460 KM) nowego BMW M2 przewyższa podstawowy silnik poprzednika o 66 kW (90 KM). Maksymalny moment obrotowy wynoszący 550 Nm dostępny jest w zakresie od 2650 do 5870 obr/min. Nowy silnik osiąga moc maksymalną przy 6250 obr/min, a jego maksymalna prędkość obrotowa wynosi 7200 obr/min. Dynamicznemu oddawaniu mocy towarzyszy emocjonujący dźwięk generowany przez układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami. Podobnie jak układ chłodzenia, również układ smarowania opracowany został pod kątem dynamicznej jazdy na torze wyścigowym.
Nowe BMW M2 oferuje kokpit zorientowany na kierowcę z typowymi dla M wskazaniami, elementami obsługi i ustawieniami, a także zaawansowany zakrzywiony wyświetlacz BMW. Informacje istotne dla kierowcy, w tym wskaźnik zmiany biegu, są wyświetlane w nowej formie graficznej na wyświetlaczu informacyjnym o przekątnej 12,3 cala. Wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala może pokazywać widżety M dotyczące między innymi ustawień pojazdu i stanu opon. Również opcjonalny wyświetlacz BMW Head-Up oferuje typowe wskazania M.
Podobnie jak inteligentny asystent osobisty BMW zakrzywiony wyświetlacz BMW jest częścią systemu BMW iDrive najnowszej generacji. Bazuje on na systemie operacyjnym BMW 8 i został konsekwentnie stworzony z myślą o intuicyjnej interakcji między kierowcą a pojazdem za pośrednictwem obsługi dotykowej i naturalnej mowy. Nowy system BMW iDrive umożliwia personalizację za pomocą profilu BMW ID i aplikacji My BMW oraz korzystanie z karty Personal eSIM w samochodzie. W wyposażeniu standardowym nowego BMW M2 oferowana jest również integracja smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay® i Android Auto™. Optymalną łączność zapewnia system antenowy obsługujący technologię 5G.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta